Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) kost € 24,50. Dit zijn de betalingsmogelijkheden: online: u kunt betalen met iDEAL, Visa of MasterCard. bij een Stadsloket: betaal met uw pinpas of creditcard.
Je kunt je eigen gegevens in de BRP altijd inzien bij jouw gemeente. Dit is gratis.
Vraag een uittreksel uit de Basisregistratie personen (BRP) aan bij de gemeente. Aanvragen kan online via DigiD. U ontvangt het uittreksel dan per post. Bedrijven bieden aan om tegen extra betaling via hun website een uittreksel aan te vragen.
Hoe werkt het
Doe dit online met DigiD of aan de balie van de gemeente. Aan de balie krijgt u het uittreksel meteen mee. Bij een online aanvraag krijgt u het uittreksel per post. De gemeente stuurt het binnen 3 werkdagen op.
Een *Uittreksel Basis Registratie Personen (BRP) met woonhistorie en burgerlijke staat. Dit uittreksel mag niet ouder zijn dan 3 maanden. Het is belangrijk dat je een uittreksel inclusief woonhistorie aanvraagt. Deze vraag je op bij de gemeente waar je ingeschreven staat.
Conclusie. Het BRP-uittreksel is een belangrijk document voor het huren van een woning. Het is van belang om het juiste BRP-uittreksel te hebben, om te voorkomen dat je het huurcontract niet kunt ondertekenen.
De inkomensgrens daarvoor is € 52.671 (prijspeil 2024) voor meerpersoonshuishoudens. Deze grens is hoger dan voorgaande jaren, zodat meer gezinnen met een middeninkomen een sociale huurwoning van een woningcorporatie krijgen. De inkomensgrens voor eenpersoonshuishoudens is € 47.699 (prijspeil 2024).
Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) kost € 24,50. Dit zijn de betalingsmogelijkheden: online: u kunt betalen met iDEAL, Visa of MasterCard. bij een Stadsloket: betaal met uw pinpas of creditcard.
Bewijs dat je ingeschreven staat in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente. Hierop staat jouw woonhistorie en het aantal personen dat op jouw adres woont.
Wilt u uw eigen persoonsgegevens of die van uw minderjarige kinderen zien? Dan kunt u op MijnOverheid.nl onder 'Persoonlijke gegevens' zien hoe u geregistreerd staat in de BRP. U kunt dit ook voor uw kinderen zien. Daarvoor moet u zich eerst aanmelden met een DigiD.
Kan ik een uittreksel aanvragen namens mijn partner, ouder of kind? Ja, dat kan. Voorwaarde is wel dat je partner, ouder of kind op hetzelfde adres staat ingeschreven als jij. Ook mag je partner, ouder of kind niet hebben gevraagd om geheimhouding van zijn of haar persoonsgegevens in de BRP.
Uw nationaliteit en de reden voor het verkrijgen of verliezen van de Nederlandse nationaliteit. Het burgerservicenummer, de voornamen en achternaam, het geboorteland en het geslacht van uw partner. Ook de trouwdatum of de datum waarop u een geregistreerd partnerschap bent aangegaan.
In het gezinsuittreksel vermelden we de gegevens van de gezinsleden die op een adres wonen. U kunt dit uittreksel niet online aanvragen, maar alleen op afspraak bij het GemeenteLoket.
Hoelang duurt het
Meestal wordt uw inschrijving binnen 4 weken verwerkt. U krijgt per post een bevestiging van uw inschrijving met daarbij een overzicht van uw geregistreerde gegevens en uw burgerservicenummer (bsn).
U moet zich laten uitschrijven uit de Basisregistratie Personen (BRP) als u in een periode van een jaar meer dan 8 maanden in het buitenland verblijft. Ook als u uw huis in Nederland aanhoudt, moet u zich laten uitschrijven uit de BRP.
Wij vragen u een historisch uittreksel uit de Basis Registratie Personen (BRP) van uw gemeente in te leveren van alle volwassenen in uw huishouden. Op het uittreksel moet duidelijk zichtbaar zijn: Uw historische adressen én. Uw burgerlijke staat én.
Een historisch uittreksel is een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) met daarop een overzicht van alle adressen in Nederland waar u hebt gewoond. U kunt het uittreksel aanvragen in de gemeente waar u nu ingeschreven staat.
Een uittreksel uit het bevolkingsregister (de Basisregistratie Personen) heeft geen houdbaarheidsdatum. Er staat wel een datum op. Meestal mag een uittreksel maar 3 of 6 maanden oud zijn voor de organisatie die erom vraagt. U vraagt dit na bij de organisatie die het uittreksel van u wil hebben.
Een historisch uittreksel Basis Registratie Personen (BRP)
Dit is een document van je gemeente, hierop staan alle personen uit je huishouden. Het mag niet ouder zijn dan drie maanden.
De Registratie Niet-ingezetenen (RNI) is bedoeld voor personen in het buitenland die een relatie hebben met de Nederlandse overheid. Ook mensen die korter dan 4 maanden in Nederland verblijven kunnen zich inschrijven in de RNI. Inschrijven in de RNI is niet verplicht.
Kosten. Het uittreksel is gratis als u het nodig heeft voor een pensioenfonds. Een historisch uittreksel (adresoverzicht) met gegevens van vóór 1994 kost € 33,80.
Gemiddelde huurprijs van 1.000 euro
De gemiddelde huurprijs die door particuliere verhuurders wordt gevraagd ligt net iets boven de 1.000 euro, volgens onderzoek van de Rabobank. Als de inkomenseis dan 3 of 4 keer de huurprijs is, betekent dat dat een starter een netto-inkomen van 3.000 of 4.000 euro nodig heeft.
Vanaf 1 januari 2024 is de middelentoets een nieuwe inschrijvings- en toelatingsvoorwaarde voor kandidaten. De woonmaatschappij voert deze middelentoets uit. Ze gaat jouw vermogen op al jouw rekeningen na. Dit is één van de voorwaarden voor een sociale woning huren.
In 2025 kunt u huurtoeslag krijgen als uw vermogen op 1 januari 2025 niet hoger was dan € 37.395.