Pincode opnieuw opvragenJe kunt je huidige pincode snel en makkelijk aanvragen via de Mobiel Bankieren App of Mijn ING. Je ontvangt hem dan binnen 3 werkdagen na aanvraag op je correspondentie adres. Je kunt de pincode van je betaalpas niet wijzigen.
De provider bepaalt de pincode of puk code. Ben je de code vergeten, dan is het verstandig te controleren of je de begeleidende brief van de provider nog hebt. Daarin staat vaak de pin- of puk code vermeld. Vaak biedt de brief de oplossing voor een vergeten pincode.
Een mobiele pincode is een code van 5 cijfers die je gebruikt om in te loggen in jouw app. Het is een pincode die je zelf verzint.
Je kunt je pincode opvragen bij de klantenservice op 030 - 633 30 02 of in een SNS Winkel. Je krijgt de pincode binnen 3 werkdagen thuisgestuurd.
Zet je je telefoon aan en vraagt deze om een pincode? Kijk dan op het kaartje waar je simkaart in zat of daar een pincode staat. Als er geen pincode op staat, is je pincode 0000.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Maak een kort verhaal als ezelsbruggetje. Stel je pincode is 1234, dan kan het verhaal zijn: één aap eet twee bananen en daarna gaat hij slapen van drie tot vier uur.
Toets je viercijferige pincode in, houdt daarbij weer je andere hand boven de hand waarmee je de code intoetst.
3x verkeerde pincode op een geldautomaat (ATM) ingetoetst of bij het contactloos betalen: wacht 24 uur. Je pas zal dan automatisch weer werken. Je ziet deze tijdelijke blokkade in de App of Mijn ING. 3x verkeerde pincode op een betaalautomaat (POS) ingetoetst: doe een geldopname of saldo check op een geldautomaat.
Je kunt de code van je debetkaart alleen aanpassen aan een automaat in je bank. Online of via de app kan dat (nog) niet. Loop dus even langs je bank en volg de instructies op het scherm van de selfserviceautomaat. Een werknemer kan je ook helpen.
Om een nieuwe code te krijgen, gaat u naar uw stad- of gemeentehuis met uw eID en de brief met codes die u kreeg voordat u uw eID bent gaan afhalen. Voor meer informatie kan u terecht op de website van de Federale Overheid Binnenlandse Zaken .
Veilig toegang met je eigen pincode
Je beveiligt de Mobiel Bankieren App met een 5-cijferige mobiele pincode. Deze kies je zelf tijdens het activeren van de app. Met jouw persoonlijke 5-cijferige mobiele pincode kun je veilig inloggen en betalingen verrichten.
Het opvragen van je pincode duurt 3 werkdagen. Kies daarom tot die tijd voor een andere betaalmethode, bijvoorbeeld je betaalpas.
Ben je je pincode vergeten? Je kunt je huidige pincode snel en makkelijk aanvragen via de Mobiel Bankieren App of Mijn ING. Je ontvangt hem dan binnen 3 werkdagen op je correspondentie adres.
Niet mogelijk. Banken waarbij het helemaal niet mogelijk is om je eigen pincode te kiezen, zijn ING en Rabobank.
Meld u aan en onderteken met ING Scanner
U vindt uw gebruikersnaam in InsideBusiness Profiel en Instellingen. Als u uw pincode wilt wijzigen, houdt u de aan-uit knop 3 seconden ingedrukt en kiest u "Pincode wijzigen".
De pincode beveiligt de gegevens op je simkaart en smartphone. Als je een nieuwe simkaart hebt is de code meestal vier keer nul.Bij sommige providers is de code anders, deze vind je dan op het kaartje dat bij de simkaart wordt geleverd. Het is in beide gevallen verstandig om de code te wijzigen.
De pincode staat voor Personal Identification Number en bestaat uit vier cijfers.
Pincode 3 keer verkeerd ingetoetst op de e. dentifier
Dan heb je drie keer een verkeerde pincode ingevoerd. De chip op de pas wordt dan geblokkeerd. Gelukkig kan je deze blokkade vaak zelf oplossen.
Mobiele pincode vergeten? Weet je de pincode voor toegang tot de app niet meer? Toets dan 3 keer een foute pincode in; zo wordt de app automatisch geblokkeerd. Daarna kun je je app direct weer activeren.
Als je te vaak een verkeerde pincode ingeeft dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties. Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.