Als je een screenshot wil maken in je de app van je bank, dan kan dat niet: hierin is te veel gevoelige informatie die kan worden blootgegeven. Dat geldt nu ook voor WhatsApp, want profielfoto's kunnen vanaf nu niet meer worden gescreenshot.
Houd er rekening mee dat het maken van een screenshot van uw bankafschrift mogelijk niet wordt ondersteund door alle bank apps. In sommige gevallen kan het maken van een screenshot worden geblokkeerd om de privacy en veiligheid van uw financiële gegevens te waarborgen.
Om veiligheidsredenen staan sommige banken hun klanten niet toe om een screenshot te maken van hun bankgegevens of transacties . Als dit het geval is, volg dan de onderstaande stappen: U moet online inloggen op uw bankrekening met een laptop, desktop of een andere telefoon en er een foto van maken.
De meeste bank-apps laten je ook niet toe om screenshots te maken in de app. Doorgaans wordt die optie geblokkeerd om je gevoelige informatie te beschermen. Hoewel het handig kan zijn om een schermafbeelding te maken van je bankafschriften om een betaling te bewijzen, kan het dus niet op deze manier.
Bankieren-apps geven alleen lege schermen voor deze actie. Het is puur een beveiligingsdingetje. Maak een fotokopie van je scherm of gebruik een andere telefoon om een foto te maken. Start vervolgens Google Assistant door de middelste knop ingedrukt te houden wanneer de app open is.
Hoe maak ik een schermprint van mijn bankrekening met volledige IBANnummer, mijn naam en adres? Je kunt een afschrift downloaden en van het bovenste gedeelte waar je naam, adres en IBAN staan een printscreen maken.
Meld u aan bij Google Assistent, als u het voor het eerst hebt geïnstalleerd en het naar wens hebt ingesteld. Nu alles is gedaan, roept u Google Assistent aan en veegt u het weg om het hele scherm weer te geven. Schakel de schakelaar in voor Gebruik screenshot. U kunt altijd op de knop drukken of Google Assistent aanroepen voor de screenshots.
Je kunt in zulke apps niet op de normale manier een screenshot maken. Android staat apps op de voorgrond toe om te voorkomen dat je screenshots maakt . Je kunt echter nog steeds screenshots 'forceren' met apps van derden, waarvan de meeste root vereisen.
Deze melding houdt in dat je een screenshot probeert te maken in een beveiligde app of op een beveiligde pagina. De ontwikkelaar heeft dit geblokkeerd. Dit kan bijvoorbeeld zijn om je privacy te beschermen (in het geval van bankieren apps) of om auteursrechten te beschermen (in apps als Netflix).
Druk op de Print Screen-toets op uw toetsenbord . Deze kan het label [PrtScn] hebben. Open een beeldbewerkingsprogramma, zoals Microsoft Paint. Ga naar het menu Bewerken en kies Plakken.
Sommige bank-apps kunnen screenshots standaard uitschakelen, maar sommige kunnen ze toestaan in de instellingen . Om dit te controleren, opent u de bank-app en selecteert u het instellingenmenu. Zoek naar een instelling die het maken van in-app-foto's toestaat. Als u deze vindt, schakelt u deze in om screenshots in de app toe te staan.
Meld u aan bij de mobiele bankieren-app of bezoek het Net Banking-portaal van uw bank online. Door de afschriftperiode in te voeren, kunt u de debet- en creditinformatie voor een bepaald tijdsbestek bekijken. Kies ervoor om het bankafschrift op uw geregistreerde e-mailadres te ontvangen of het te downloaden.
Rekeningafschriften en overzichten downloaden
Ga naar Profiel > Rekeningen en betalen > Afschriften en jaaroverzicht. Kies de rekeninghouder, de rekening en kies het soort overzicht dat je wilt downloaden. Zet een vinkje voor het afschrift dat je wilt downloaden. Tik op Downloaden.
Druk tegelijkertijd op de aan/uit-knop en de knop Volume omlaag. Als dat niet werkt, houd je de aan/uit-knop enkele seconden ingedrukt. Tik vervolgens op Screenshot. Als geen van beide werkt, ga je naar de supportsite van de fabrikant van je telefoon voor hulp.
Let op: Het maken van een screenshot is op bepaalde plekken op je apparaat en in bepaalde apps, zoals bank-apps, niet mogelijk. Je ontvangt dan een bericht met de melding 'Kan geen screenshot maken vanwege beveiligingsmaatregel'. Dit is een beveiligingsmaatregel en is ontworpen om jouw informatie te beschermen.
Controleer de fysieke toestand van je telefoon
Als een knop niet goed werkt, geblokkeerd of beperkt is, of als knoppen niet gelijkmatig en gelijktijdig worden ingedrukt, dan zal het maken van schermafdrukken niet werken.
Dit zwarte scherm wordt veroorzaakt door een instelling met de naam FLAG_SECURE die soms aan Android-apps wordt toegevoegd .
Bij de ING-app kun je inderdaad geen screenshot maken van overschrijvingen, en is het ook onmogelijk om dat bij de instellingen te veranderen. Bij apps van andere banken, b.v. ABN-AMRO, is de mogelijkheid om screenshots te maken standaard uitgeschakeld, maar kun je dat wel aanpassen.
De app heeft nu een 'ruimte' voor alles wat u nodig heeft, zodat u alles, van uw saldo tot uw spaargeld, pensioen of beleggingen, gemakkelijk kunt vinden.
De inhoud van privégesprekken wordt als vertrouwelijk beschouwd wanneer deze gevoelige of private informatie bevat. Het zomaar delen van screenshots van deze gesprekken, zonder toestemming van de andere partij(en), kan dan ook een schending van hun privacyrechten zijn.
Je hebt gewoon op de PrtSc toets gemept. De screenshot staat dan in het klembord. Om die te zien open je bijv. Paint (of een ander tekenprogramma) en haalt hem daarin op met Plakken.
Om de veiligheid van uw account te garanderen, staat de PayPal-app geen screenshots van gevoelige informatie toe. Als er echter geen gevoelige informatie bij betrokken is, kunt u proberen in te loggen via uw browser en de Print Screen-optie op uw toetsenbord te gebruiken om een screenshot te maken of uw telefoon te gebruiken om een foto te maken.