Het plug-in hybridegamma van de Golf start nu met de Golf 1.4 eHybrid. Deze heeft een aandrijflijn met een 1.4 TSI (110 kW/150 pk), een elektromotor (81 kW/110 pk), een DSG-transmissie en een 13 kWh-accu.
Onder aan de lijst vinden we een 1.4 TSI ACT met 140 pk, waarmee de eigenaar gemiddeld 1 op 12,4 (8 l/100 km) reed. Het gemiddelde van alle 32 Golf 7 1.4 TSI's in de AutoWeek Verbruiksmonitor is 1 op 15,3 (6,5 l/100 km). De nieuwe 1.5 TSI scoort gemiddeld nét iets beter, met een verbruik van 1 op 15,6 (6,4 l/100 km).
Volkswagen innoveert verder met de TSI-motoren. De nieuwe generatie van de direct ingespoten 1.4 krijgt cilinderuitschakeling, waarmee hij ook op twee cilinders rijdt.
Waar kan je beter mee inhalen: 1.0 motor, 74 kW (101 pk) of 1.4 motor 65 kW (88 pk)
De motorinhoud is het volume brandstof en lucht dat door de cilinders van een auto kan worden gepompt en wordt gemeten in kubieke centimeter (cc). De motorinhoud van een auto wordt normaal gesproken aangegeven in liters, die worden afgerond op de dichtstbijzijnde tiende van een liter. Een auto met een motor van 1390 cc wordt bijvoorbeeld beschreven als een 1,4 liter .
TSI-motoren zijn het meest brandstofefficiënt in stedelijke gebieden en zijn ideaal als u het grootste deel van uw ritten door de stad maakt. Ze leveren doorgaans ook betere prestaties dan TDI-motoren, dankzij hun snelle acceleratie en lichtgewicht constructie.
Alles TSI motoren na 2012 zijn absoluut betrouwbaar, eerdere bouwjaren zijn discutabel, maar het is ook niet zo dat ze standaard aan puin draaien. Belangrijkste is dat de modificatie van ketting en spanner is uitgevoerd, als dat officieel is gedocumenteerd zou het vertrouwd moeten zijn.
re: Welke benzine in 1.4 TFSI? Altijd E5.
Het grote voordeel van een 1.4 TSI motor is de combinatie van een relatief zuinige motor die toch flink wat vermogen levert. Om dit mogelijk te maken bevat de 1.4 TSI motor een turbo en een mechanische compressor. De turbo vergroot het vermogen bij hoge toeren en de mechanische compressor bij lage toeren.
De meeste problemen doen zich volgens Autobild voor bij de VW Touran die is gebouwd tussen 2006 en 2007. De uitvoeringen met 1,4 L-TSI-motor (motorcode BMY) vertonen problemen bij kilometerstanden tussen de 40.000 en 70.000. Kenmerken zijn een ratelend geluid na de koude start of een brandend motorcontrolelampje.
Van autodealers verneem ik dat zo'n motor makkelijk de 400.000 km moet kunnen halen bij normaal gebruik. Ook zouden auto's met dergelijke motoren na dienst doen in West-Europa nog jaren doorrijden in Oost-Europese landen tot zo'n 400.000 tot 600.000 km.
Latere 1.4 TSI's (met cilinderinhoud van 1395 cm3) zijn voorzien van een distributieriem.
Prestaties en comfort
Het motoraanbod van de Volkswagen Golf 6 kent veel smaken. Als eerste kun je kiezen tussen motoren op benzine, diesel of lpg. De benzinemotoren leveren een vermogen tussen de 80 en 270 pk. Bij de diesels varieert het vermogen tussen de 90 en 170 pk.
De Audi A1 1.4 TFSI is met een vermogen van 136 kW185 pk de krachtigste Audi A1. De 1.4 TFSI combineert directe brandstofinspuiting met compressor- én turbotechnologie.
De VW 1.4 TSI-motor is over het algemeen betrouwbaar, met name de EA211-versie, die een aantal van de eerdere problemen oploste die werden aangetroffen in de EA111-motoren. Regelmatig onderhoud is echter van cruciaal belang om veelvoorkomende problemen zoals een defecte distributieketting, olieverbruik en koolstofafzetting te voorkomen.
Wat is de beste Volkswagen Golf-motor om te krijgen? De 1,5-liter TSI Evo-benzinemotor geeft je een behoorlijke mix van prestaties en brandstofverbruik – dus dat zou onze keuze zijn. De 1,0-liter benzinemotor is ook een goede – en meer betaalbare – optie als je het niet erg vindt om wat prestaties in te leveren ten opzichte van de 1,5.
Bij de 1.4TSI Turbo-Compressor (140-160-180PK) : Distributiekettingen rekken uit of raken van tijd. Eveneens bij de 1.4 TSI Turbo-Compressor: kapotte zuigers. 1.4 TSI Turbo-Compressor: olie problemen (extreem hoog verbruik) wordt ook meer dan zelden waargenomen.
Volkswagen TSI-motoren combineren directe injectie met turbocharging en hebben ook een intercooler voor efficiënter rijden. Wat dit voor de bestuurder betekent, is moeiteloze prestaties, directe respons en minder motorgeluid.
TSI: TSI staat voor Turbocharged Stratified Injection. De TSI motor maakt gebruik van directe injectie en turbocharging om een krachtige en efficiënte verbranding te creëren. De TSI motor heeft een hogere compressieverhouding dan traditionele benzinemotoren, wat resulteert in een betere brandstofefficiëntie.
TDI-motoren hebben doorgaans een beter brandstofverbruik vergeleken met een TSI (vooral als u veel lange snelwegritten maakt), zoals meestal het geval is met elke dieselmotor vergeleken met benzinemotoren. TDI's zijn echter doorgaans duurder in aanschaf en de brandstof zelf kost doorgaans meer per liter.
0 tot 3,0 liter: grotere motoren waarmee bestuurders snel kunnen accelereren, hoge snelheden kunnen aanhouden en zware lasten kunnen vervoeren. Ze verbruiken daardoor doorgaans veel meer brandstof . Ze zijn ideaal voor het rijden van lange afstanden op snelwegen. 3+ liter: de grootste motoren die hogere prestaties bieden.
1,4-litermotoren hebben een inhoud van 1390 cc, wat betekent dat er 1,4 liter brandstof en lucht door de cilinder kan worden geperst.
Benzinemotoren gaan gemiddeld zo'n 300.000 km mee. Dit betekent niet dat een auto na 300.000 kilometer uit elkaar valt, maar de kans op problemen is wel aanzienlijk hoger.