Wil je alvast dat er niet meer afgeschreven wordt? Dan kun je de incasso blokkeren. Dit doe je eenvoudig zelf door in het linkermenu te kiezen voor 'Incasso's.In het incasso-overzicht vind je onderaan de betreffende incassant waar je op klikt en kiest voor 'Blokkeer'.
Verschillen tussen doorlopende en eenmalige incasso
Een doorlopende incasso kun je zelf weigeren, terugboeken, wijzigen stopzetten en blokkeren. Een eenmalige incasso kun je weigeren, terugboeken en blokkeren. Een eenmalig incasso zelf wijzigen en stopzetten kan niet.
Klik rechtsonder op 'Service';Klik op 'Je rekening';Zoek op 'Machtiging instellen';Klik op 'Gemachtigde afmelden'.
Hoe annuleer ik een automatische incasso? Neem contact op met uw bank of bouwvereniging en vertel hen welke u wilt stopzetten, of annuleer online of via uw bank-app . Het is ook de moeite waard om de organisatie waar u aan betaalde te vertellen dat u de automatische incasso hebt stopgezet.
Elke automatische incasso kunt u binnen 8 weken zelf terugboeken. Dit heet storneren. Zorg wel dat u de rekening dan op een andere manier betaalt. Alleen een onterechte incasso hoeft u niet te betalen.
U kunt uw opnameregeling op elk gewenst moment online annuleren, wijzigen of opschorten door in te loggen op uw ING-internetbankieren-rekening of door ons minimaal twee werkdagen vóór de inwerkingtreding van de annulering, wijziging of opschorting te bellen .
Via DigiD Machtigen (opent nieuw venster) kunt op elk moment een overzicht opvragen van uw aangevraagde en geactiveerde machtigingen. U kunt er zien hoe lang een machtiging nog actief is. Ook leest u wat u kunt doen als een machtiging bijna verlopen is of niet meer werkt. U kunt er ook een machtiging intrekken.
Voor vermissing of diefstal van je creditcard, fraude of oplichting bel je de Alarmlijn op 020 22 888 00 (24 uur per dag, 7 dagen per week). Het blokkeren van je Betaalpas kun je zelf in Mijn ING of de ING app. Als je vanuit je app belt, weten we wie je bent en hebben we je gegevens direct bij de hand.
Volg deze stappen om een automatische incasso te annuleren met de TSB Mobile Banking-app. Meld u aan en tik op het tabblad Betalingen, tik vervolgens op 'Geplande betalingen'.Tik op 'Automatische incasso's beheren'.Tik op de automatische incasso die u wilt annuleren .
Als er niet genoeg geld op je rekening staat, kan de bank het bedrag niet afschrijven. Sommige banken proberen binnen 5 dagen alsnog het bedrag af te schrijven, sommige banken schrijven wel af, maar storneren het bedrag vervolgens weer. Per bank verschilt de werkwijze. Informeer bij je bank hoe zij hiermee omgaan.
U kunt de bank vragen om de onterechte incasso terug te boeken. Dit kan binnen 13 maanden na de afschrijving van het bedrag. U moet dan zeggen waarom u het bedrag terug wilt hebben.
Download in Nederlands: 'Automatische incasso betalen/wijzigen (formulier)' Wilt u uw automatische incasso stopzetten en dus uw doorlopende machtiging intrekken? Gebruik dan het formulier 'Stopzetten automatische incasso'.
Log in met behulp van de ING Banking app of itsme®. Klik links op uw scherm op "Betaalopdrachten" en kies vervolgens de optie "Betalingen". Selecteer de doorlopende opdracht die u wilt wijzigen en klik op "Aanpassen". Je kan jouw doorlopende opdracht wijzigen vanuit je ING Banking app.
U kunt contact opnemen met uw bank of bouwvereniging en hen vertellen welke u wilt stopzetten, of u kunt online of via uw bank-app opzeggen . Om het eenvoudig te houden, is het ook de moeite waard om de organisatie waaraan u betaalde te vertellen dat u de automatische incasso hebt stopgezet.
Weigeren U kunt een reeds aangekondigde incasso waar u het niet mee eens bent, vooraf weigeren. Als u wel een betaalverplichting heeft, moet u op een andere manier betalen aan de incassant. Terugboeken (Storneren) U kunt iedere incasso tot 8 weken na de afboeking alsnog laten terugboeken. Dat heet ook wel storneren.
Een liefdadigheidsincasso geeft uw donateurs ook de controle, aangezien zij het recht hebben om deze op elk gewenst moment te annuleren door contact op te nemen met hun bank . En de automatische incassogarantie beschermt hun geld tegen abusievelijk afschrijven, wat een extra beveiligingslaag toevoegt.
Zelf regelen in Mijn ING
Log in op je app. Tik op de afschrijving van de betreffende Betaalrekening. Kies onderaan 'Terugboeken' en volg de stappen.
Online bankieren gids
Meld u aan en selecteer Meer acties in uw account. Selecteer Automatische incasso's en doorlopende opdrachten. Selecteer vervolgens Automatische incasso's beheren. Hiermee opent u een lijst met uw vaste betalingen.
U kunt het bekijken en de transacties op Online Banking beperken voor de rekeningen die u selecteert. U kunt dit zelf instellen via het menu Online Banking Beveiliging / PIN-transacties, stap Beveiligingstransacties .
Blokkeren of deblokkeren
Wil je alvast dat er niet meer afgeschreven wordt? Dan kun je de incasso blokkeren. Dit doe je eenvoudig zelf door in het linkermenu te kiezen voor 'Incasso's. In het incasso-overzicht vind je onderaan de betreffende incassant waar je op klikt en kiest voor 'Blokkeer'.
Bel en schrijf het bedrijf
Bel het bedrijf en vertel ze dat u uw toestemming intrekt voor het bedrijf om automatische betalingen van uw bankrekening af te schrijven. De klantenservice van het bedrijf zou u moeten kunnen helpen en er is mogelijk een online formulier dat u kunt gebruiken. Volg dit vervolgens op door een brief of e-mail te schrijven.
Wat kan ik doen? Schrijf rechtstreeks naar de verkoper/handelaar om te verzoeken geen verdere afschrijvingen meer te doen op uw betaalrekening . U moet de bank een kopie van de brief geven en de bank informeren dat deze kosten niet langer zijn geautoriseerd. Bewaar een kopie van de brief voor uw administratie.