En volg de stappen. Binnen 3 werkdagen ontvang je de betaalpas per post. De pincode ontvang je apart binnen 2 werkdagen per post.
Je ontvangt de nieuwe zakelijke betaalpas binnen 3 tot 5 werkdagen. De pincode blijft hetzelfde. Zodra je de nieuwe betaalpas gebruikt om te betalen of geld te pinnen, blokkeren wij de oude betaalpas.
Je ontvangt de vervangende pas binnen 3 werkdagen na je aanvraag per post op je correspondentie adres. Wil je een nieuwe pincode? Dan ontvang je deze ook binnen 3 werkdagen na je aanvraag op je correspondentie adres. Alleen in dit geval moet je de nieuwe Betaalpas eerst activeren voordat je deze kunt gebruiken.
Onlangs heb je van ons een nieuwe Betaalpas met een nieuwe pincode ontvangen. Om deze te kunnen gebruiken, moet je de pas eerst activeren. Heb je een vervangende Betaalpas met dezelfde pincode ontvangen?Dan kun je jouw pas direct gebruiken.
Zo vraag je een nieuwe betaalpas aan
Dit kost je € 4,95.
Ook kan je eenvoudig betaalmogelijkheden toevoegen en beheren. In het dashboard kun je ook kiezen voor retourpinnen. Met retourpinnen krijgt je klant het geld binnen één dag teruggestort op zijn betaalrekening.
Waarom kan ik niet betalen met mijn nieuwe betaalpas? Je hebt contactloos betalen nog niet geactiveerd met je pincode. Gebruik je de betaalpas voor de eerste keer? Steek hem dan in de betaal- of geldautomaat en toets je pincode in.
Uw nieuwe betaalpas werkt meestal direct met uw oude pincode. U hoeft uw oude pincode niet zelf te wijzigen of activeren en u hoeft ook niet zelf een nieuwe pincode aan te vragen of in te stellen.
Vraag een vervangende, extra of eerste betaalpas aan
Een betaalpas vervangen kost € 5 .
Wanneer u een bestelling plaatst, ontvangt u binnen vijf werkdagen een nieuwe kaart.
Oude pas: chip doorknippen en weggooien
Zodra je je nieuwe betaalpas hebt geactiveerd, kun je je oude niet meer gebruiken. Knip je oude betaalpas door en gooi hem weg. Knip ook de vierkante chip aan de voorkant van je pas door. Dan weet je zeker dat niemand er misbruik van kan maken.
Het is niet makkelijk om banken te vinden die dezelfde dag nog een debitcard verstrekken als u uw rekening opent of die dezelfde dag nog vervangende debitcards uitgeven als u uw kaart kwijt bent. Echter, een handvol traditionele banken bieden direct uit te geven debitcards aan als u een filiaal bezoekt .
Maak je oude pas kapot
Knip de magneetstrip en de chip door en knip de pas daarna in kleine stukjes. Zorg ervoor dat je naam en rekeningnummer of creditcardnummer niet meer te lezen zijn. Gooi de stukjes daarna weg bij het restafval.
Wil je een extra betaalpas? Vraag dan makkelijk een extra betaalpas aan. Wil je een pas om iemand anders te laten pinnen van de rekening? Dit mag alleen als je die persoon machtigt, of als je een gezamenlijke rekening hebt.
Je kunt elke werkdag een afspraak maken voor een vrijblijvend oriëntatiegesprek. En wil je zonder afspraak even binnenlopen? Ook dat kan. Elke Rabobank heeft inloopspreekuren.
Zo vraag je een extra betaalpas aan
En volg de stappen. Binnen 3 werkdagen ontvang je de betaalpas per post.
Hoe activeer ik mijn betaalpas? Heb je een nieuwe of vervangende betaalpas en ook een nieuwe pincode gekregen? Dan moet je de betaalpas activeren voordat je hem kunt gebruiken. Ga naar rabo.nl/activeren en klik op 'Betaalpas activeren'.
De activatie vindt plaats door middel van een transactie waarbij de geheime code vereist is. Zonder deze activatie wordt een betaling zonder pincode of via het internet geweigerd. U kunt uw kaart activeren door: Een aankoop te doen bij een handelaar met gebruik van de pincode.
Dit zijn de meest voorkomende redenen: De kaart is niet geactiveerd . Pogingen om uw dagelijkse transactiebedrag te overschrijden. Gebrek aan beschikbare fondsen.
De nieuwe betaalpas werkt functioneel precies hetzelfde als de huidige pas. Je krijgt deze vanzelf in huis als je huidige betaalpas de vervaldatum bereikt. Je hoeft hier niets voor te doen.
Op alle geldmaten met NFC (Near Field Communication) kan je geld opnemen zonder je bankpas of creditcard in de automaat te steken.
Hoe kunt u bij uw geld terwijl u wacht op een nieuwe kaart? Als u een nieuwe debitcard bij uw bank hebt aangevraagd, kunt u deze mogelijk blijven gebruiken via uw mobiele portemonnee. Veel banken blokkeren echter de toegang tot een kaart die als verloren of gestolen is opgegeven. In dat geval moet u contant geld rechtstreeks bij de bank ophalen .
Neem direct contact op met uw bank om uw pinpas en/of creditcard te blokkeren!
Als je betaalpas voor het OV is geblokkeerd, dan komt dat vaak doordat we na je laatste reis het bedrag niet konden afschrijven. We proberen altijd nog een paar keren om het bedrag van je rekening af te schrijven. Maar je kan het bedrag ook zelf betalen.Als je het bedrag hebt betaald.