Klik of tik op de plaats waar u de inhoud van het bestaande document wilt invoegen.Selecteer Tekst uit bestand.Zoek het gewenste bestand en dubbelklik erop. Als u de inhoud van aanvullende Word documenten wilt toevoegen, herhaalt u de bovenstaande stappen indien nodig.
Klik op Invoegen > Object. Selecteer als het Word-document al bestaat, de optie Bestand gebruiken in het dialoogvenster Object invoegen. Klik op Bladeren om naar het Word-document te zoeken dat u wilt invoegen. Selecteer het Word-document en klik op OK.
Ga naar Bestand > Openen.Zoek het PDF-bestand en open het (u moet mogelijk Bladeren selecteren en het PDF in een map zoeken). Er wordt aangegeven dat er een kopie wordt gemaakt van het PDF-bestand en dat de inhoud wordt geconverteerd naar een indeling die in Word kan worden weergegeven.
Klik op de map Word en klik vervolgens op de map Embeddings . Embedded content (zoals embedded PDF-bestanden) wordt weergegeven als oleObject.
Open een PDF-bestand in Acrobat.
Klik op de tool "PDF exporteren" in het rechterdeelvenster.Kies Microsoft Word als uw exportformaat en kies vervolgens "Word-document".Klik op "Exporteren". Als uw PDF gescande tekst bevat, voert de Acrobat Word-converter automatisch tekstherkenning uit.
Open Acrobat om bestanden te combineren: Open het tabblad Gereedschappen en selecteer “Bestanden combineren”.Voeg bestanden toe: Klik op “Bestanden toevoegen” en selecteer de bestanden die je wilt opnemen in je PDF. Je kunt PDF's of een combinatie van PDF-documenten en andere bestanden samenvoegen.
Open de PDF in Acrobat of Acrobat Reader en selecteer Delen > Een koppeling verzenden of dit bestand als bijlage in een e-mail verzenden.
Klik in de rechterkant van het bijlagen scherm op de ronde oranje knop met het plusje om bijlagen aan de lijst toe te voegen. Het scherm voor het toevoegen van een nieuwe bijlage verschijnt. Vul de velden in het scherm dat verschijnt en klik op OK om het scherm te sluiten en de bijlage aan de lijst toe te voegen.
Een van de redenen waarom ze zo populair zijn, is dat PDF's de opmaak van documenten kunnen behouden, waardoor ze beter deelbaar zijn. Het voordeel is ook dat ze er op elk apparaat hetzelfde uitzien. Als u de nieuwsbrief als PDF-bestand deelt, kunt u ervoor zorgen dat iedereen deze kan bekijken zoals u van plan was.
Hoe PDF-bestanden te bewerken:
Open een bestand in Acrobat. Klik op “PDF bewerken” in het rechterdeelvenster. Gebruik de bewerkingstools van Acrobat: Voeg nieuwe tekst toe, bewerk tekst of werk de lettertypen bij met opties in de lijst met opmaakelementen.
Open de pdf waaruit je wilt kopiëren. Voer een of meer van de volgende stappen uit: Tekst kopiëren: Kies 'Extra's' > 'Tekstselectie', sleep over de tekst en kies 'Wijzig' > 'Kopieer'.
Selecteer aan het einde van de zin of woordgroep die u wilt citeren en selecteer vervolgens op het tabblad Verwijzingen in de groep Bronvermeldingen & Bibliografie de optie Bronvermeldingen invoegen. Selecteer de gewenste bronvermelding in de lijst met bronvermeldingen onder Bronvermelding invoegen.
Open het PDF-bestand in Adobe Acrobat Reader. Klik op "Bewerken" in het menu bovenaan en selecteer "Bestand naar klembord kopiëren". Open de e-mail die u wilt verzenden en plak het bestand door de "Control"-toets en vervolgens "V" ingedrukt te houden, of klik met de rechtermuisknop en selecteer "Plakken" in het menu .
Ga naar Invoegen > Object.Selecteer Bestand gebruiken.Selecteer Bladeren en kies het bestand dat u wilt gebruiken.Selecteer Invoegen.
Als je slechts een deel van een lange PDF nodig hebt, kun je deze eenvoudig splitsen in afzonderlijke hoofdstukken of losse pagina's en kun je deze ook verwijderen. Daardoor hoef je alleen maar te annoteren, op te slaan of te verzenden wat je nodig hebt.
PDF-bestanden combineren
Selecteer de bestanden die je wilt samenvoegen met de Acrobat PDF-samenvoegtool. Wijzig zo nodig de volgorde van de bestanden. Klik op Bestanden samenvoegen. Meld je aan om het samengevoegde bestand te downloaden of te delen.
Selecteer het tabblad Invoegen in de bovenste werkbalk. Selecteer de kleine zwarte pijl naast de knop Object in het gedeelte Tekst. Selecteer Tekst uit bestand in het dropdownmenu Object. Zoek uw andere bestanden en selecteer Invoegen.
Open een van de twee versies van het document dat u wilt samenvoegen. Selecteer in het menu Controleren de optie Documenten combineren. Selecteer in de lijst Oorspronkelijk document één versie van het document. Blader in de lijst Gereviseerd document naar de andere versie van het document en selecteer OK.
Open uw Microsoft Word-bestand. Ga naar Bestand > Opslaan als. Selecteer in het veld Opslaan als type PDF in de vervolgkeuzelijst. Selecteer de optimalisatie-instelling Standaard (online publiceren en afdrukken).
Kies Bestand > Exporteren…, selecteer “PDF” uit de pop-up Bestandsindeling en selecteer de optie “Zonder notities” . 3. Gebruik de functie “Opslaan als” in Word, kies “PDF” in “Opslaan als type” en selecteer “Document” (niet “Document met markeringen”) in “Publiceren wat”.