De ontvanger klikt op de betaallink op zijn telefoon. Kiest zijn eigen bank, logt in en betaalt. Het bedrag wordt direct op jouw rekening bijgeschreven.
Wat gebeurt er als ik mijn betaalverzoek heb verstuurd? Dan krijgt de ontvanger een bericht met een betaallink. De ontvanger betaalt het bedrag via die link met iDEAL. Het geld staat direct op je rekening.
Een Tikkie is een betaalverzoek via je telefoon. Met een betaalverzoek vraag je makkelijk geld terug aan vrienden of familie.
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn: Je hebt je aangemeld als nieuwe gebruiker, deze betaaloptie is alleen mogelijk voor al eerder geregistreerde gebruikers. Je hebt je afgemeld voor Betalen met één klik. Je hebt de tenaamstelling van je rekeningnummer gewijzigd.
Iedereen kan je betalen. Het werkt met alle Nederlandse banken. Als je klant betaalt, staat het geld direct op je rekening, ook als je klant een andere bank heeft. Je klant gebruikt altijd het juiste rekeningnummer en factuurnummer.
Een Betaalverzoek is veilig. Je maakt de pagina aan in je eigen online omgeving of de app van ING. Daarna verstuur je het verzoek naar de ontvanger. De ontvanger wordt verwezen naar een iDEAL-pagina of de app of online omgeving van zijn eigen bank om de betaling te voldoen.
Ook wel een tikkie genoemd. En stuur de tikkie vervolgens via WhatsApp of sms naar de mensen die nog moeten betalen. De ontvangers krijgen dan een standaardbericht met daarin een link. Als ze hierop tikken opent de omgeving van hun bank en kunnen ze de tikkie betalen.
https://news.ing.nl/bess/get?id=12494.-1:jgw8tn5uDeze hyperlink is misschien niet erg duidelijk. Toch kun je van één ding zeker zijn, hij zal je doorverwijzen naar ing.nl. > https://mijning.login.ing.bank.nl/bess/get?id=12494.-1Deze hyperlink is leesbaar en lijkt te verwijzen naar de loginpagina van Mijn ING.
Via WhatsApp krijg je een betaallink die uitkomt op een nagemaakte Tikkie-website. Als je op deze nepsite inlogt, kunnen de fraudeurs bij je bankgegevens. Om met je gegevens te betalen of geld vanaf je rekening naar zichzelf over te maken.
Wie een bedrag heeft voorgeschoten voor anderen, kan dat (kleine) bedrag makkelijk terugvragen met een betaalverzoek. U stuurt dan een betaallink. Daarmee betaalt iemand het bedrag terug zonder invulwerk. Rekeningnummer en bedrag zijn al ingevuld.
Je kunt een Betaalverzoek meerdere malen delen. Je Betaalverzoek blijft namelijk 35 dagen staan. Ook op een later moment binnen deze 35 dagen kan je je QR-code opnieuw delen.
Betaalverzoeken worden ook wel eens een 'Tikkie' genoemd. Maak een betaalverzoek aan via de app van ING en stuur het verzoek door via bijvoorbeeld WhatsApp. De ontvanger tikt op de link in de app, en kan via zijn eigen bankierapp het geld terugbetalen. Die persoon hoeft dus geen klant van ING te zijn.
Betaalt u via een mobiel betaalverzoek van de verkoper, controleer dan goed het bedrag en de naam van de ontvanger voordat u de betaling goedkeurt bij uw eigen bank. Weiger de betaling wanneer de naam van de ontvanger van uw betaling niet overeenkomt met de naam van de verkoper op het handelsplatform.
Controleer altijd het webadres van de link met het betaalverzoek. Tikkie heeft maar een webadres en dat is: www.tikkie.me. Valse website varianten zijn: tlkkie.nl (met een l in plaats van een i) of tikkie-betaal.verzoek.com/home/index.
Stuur een korte e-mail met een betalingsverzoek
Geef de vervaldatum van de factuur aan en hoeveel dagen geleden deze verschuldigd was. Herinner de klant aan eventuele boetes voor te late betaling die in uw betalingsvoorwaarden zijn opgenomen en laat hem weten dat u rente in rekening brengt over de te late betaling.
Hoe werkt een Betaalverzoek als koper? Stuur als koper via de Chat een betaalvoorstel naar de verkoper door op de knop Stuur betaalverzoek te klikken. Voer het bedrag dat jij voorstelt te betalen aan de verkoper. Kies voor Verzenden met bpost, zelf verzenden of ophalen.
De link in dit betaalverzoek gaat niet naar de website van de bank, Tikkie, iDEAL of transportservice. Dit lijkt alleen maar zo. In werkelijkheid is het een valse website: een zogenoemde phishingsite. De crimineel kijkt daarop mee hoe u uw inloggegevens van de bank invult.
Een Tikkie of ook wel een betaalverzoek ontvangt u via sms, WhatsApp, e-mail of Messenger. De zender stuurt dit betaalverzoek vanuit de app Tikkie. U hoeft voor het terugbetalen niet de app te hebben. Na betalen staat het verschuldigde bedrag meteen op iemands rekening.
Tikkie is heel makkelijk in gebruik. Als iemand je geld schuldig is, kun je het bedrag invoeren in de Tikkie-app en vervolgens uit je WhatsApp-contacten kiezen wie moet betalen.Vervolgens wordt er via WhatsApp een link naar de persoon die je geld schuldig is gestuurd . Daarna word je via iDeal doorgestuurd naar je huidige bankrekening.