De pakketvervoerder legt uit dat 'in het zeldzame geval dat er een retourpakket kwijt raakt, we samen met de originele verzender werken om de situatie op te lossen, omdat in dit geval het de originele verzender is die UPS betaalt voor zowel de levering als de mogelijke retourzending'.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
U kunt een claim indienen voor pakketten die verloren of beschadigd zijn. Zo doet u dit: Log in op uw UPS.com-profiel om uw claim in te dienen. Log in op uw UPS.com-profiel of maak een profiel aan indien u er nog geen heeft.
Als u een melding ontvangt van een ontvanger van een vermist of gestolen pakket, zal UPS met u willen samenwerken om het pakket terug te vinden of de vervangings- of aankoopkosten te vergoeden, afhankelijk van welk bedrag het laagst is .
Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
Als de juiste hoeveelheid tijd is verstreken en het item niet is aangekomen, kunt u een zoekverzoek indienen voor uw verloren poststuk op de Missing Mail-applicatie en/of een claim indienen . Met behulp van de verzekeringstrackingnummers op het ontvangstbewijs kunt u de bezorgstatus online controleren op USPS Tracking®.
Neem dan eerst contact op met die winkel als je pakje is zoekgeraakt.De webshop is jouw eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. De verzender kan na jouw melding in conclaaf met het postbedrijf, zodat zij een onderzoek naar jouw verdwenen pakketje kunnen opstarten.
Als UPS uw pakket kwijtraakt, hebt u het recht om een claim in te dienen voor vergoeding of restitutie . Het bedrag aan compensatie waar u mogelijk recht op hebt, is afhankelijk van de waarde van het verloren pakket en de specifieke omstandigheden van de verzending.
Het gemiddelde maandsalaris bij UPS varieert vanaf ongeveer € 2.255 per maand voor een Chauffeur (m/v) tot ongeveer € 4.942 per maand voor een Internal Auditor (m/v). Het gemiddelde uurloon bij UPS varieert vanaf ongeveer € 14,29 per uur voor een Logistiek Medewerker (m/v) tot ongeveer € 28,24 per uur voor een .
UPS heeft een zeer laag pakketverliespercentage, met minder dan 1% van de pakketten die verloren gaan of beschadigd raken tijdens het transport . Dit kan echter nog steeds resulteren in een aanzienlijk aantal verloren pakketten vanwege het hoge volume aan pakketten dat UPS dagelijks verwerkt.
Als een pakket verloren gaat of beschadigd raakt tijdens de verzending, zal UPS een onderzoek uitvoeren om de oorzaak en verantwoordelijkheid te bepalen. Het onderzoek kan tot 10 werkdagen duren, maar kan langer duren, afhankelijk van de complexiteit van de zaak.
Wacht op een oplossing
U kunt doorgaans binnen 8 tot 15 werkdagen een oplossing voor uw claim verwachten, tenzij er aanvullend onderzoek nodig is.
'Het retour zenden van een op afstand gekochte product komt voor risico van de consument. Het is daarom verstandig om op een manier te verzenden dat er bewijs is dat iets ter verzending is aangeboden. Indien een pakket onverhoopt niet aankomt, dan is de consument zelf aansprakelijk.
Uw artikel is bezorgd door een koerier
Als u hiermee akkoord bent gegaan, is het niet de verantwoordelijkheid van de verkoper als uw bestelling zoekraakt. Als uw artikel niet op de afgesproken locatie is afgeleverd, is het de wettelijke verantwoordelijkheid van de verkoper om het probleem op te lossen .
Wij bewaren uw pakket 5-7 dagen bij een van onze UPS Access Points. Houd er echter rekening mee dat als uw pakket niet binnen 5-7 dagen wordt opgehaald, wij het terugsturen naar de verzender. Voor meer informatie over uw pakket kunt u terecht op ups.com/track.
Aansprakelijkheid voor verloren of vermiste pakketten
Als het pakket kwijtraakt of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven.
Het helpt om de te betalen douanerechten te bepalen. Het helpt u om vertragingen bij de douane te voorkomen en uw zending vlot te bezorgen. Zonder handelsfactuur kunt u niet naar het buitenland verzenden.
Gemiddelde maandelijks-salaris voor Bezorger (m/v) bij UPS in Nederland is ongeveer € 2.935, wat 6% boven het nationale gemiddelde ligt. Salaris-informatie komt van 153 gegevens rechtstreeks verzameld van medewerkers, gebruikers en vacatures op Indeed gedurende de laatste 36 maanden.
UPS voorziet alle pakketten automatisch van $ 100 aan aansprakelijkheid voor verlies of schade. Een verzender kan een hogere waarde voor de zending opgeven tegen een extra vergoeding. Met dit in gedachten, stelt UPS specifiek dat de opgegeven waarde van UPS geen verzekering is.
Claims en terugbetalingen worden verzonden naar het adres dat bij UPS is geregistreerd voor de verzender of de opgegeven begunstigde van de verzender . Als Electronic Fund Transfer (EFT) is geselecteerd, worden claimbetalingen rechtstreeks op de opgegeven bankrekening gestort.
Een claim indienen
Als uw post of pakket verzekerd was, kunt u mogelijk een verzekeringsclaim indienen. Voor beschadigde of ontbrekende inhoud raden wij u aan om onmiddellijk een claim in te dienen, maar u moet dit uiterlijk 60 dagen na de verzenddatum doen.
De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.
Als vuistregel geldt dat als u geen bewijs ziet dat anders suggereert, de verkoper of verzender verantwoordelijk is. Als een pakket is gemarkeerd als afgeleverd en u het niet hebt gezien, dan is de verkoper verantwoordelijk.
De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.