In geval van de man is hij verplicht om tenminste bedekt te zijn vanaf zijn navel tot over de zijkant van de knie.Het lichaam van de vrouw moet totaal bedekt zijn, op het gezicht en de handen na. Dit houdt in: het schoon zijn van het lichaam, de kleding en de plaats waar het gebed wordt verricht.
Als ze echter niet op de juiste manier bedekken wat zich tussen de navel en de knieën bevindt, waardoor delen van dat gebied onbedekt blijven tijdens het gebed, tijdens het uitvoeren van de Rukoo' (buiging) of bij een andere handeling van het gebed, dan is het gebed ongeldig vanwege de blootstelling van de ʻAwrah, aangezien het verbergen van de ʻAwrah een van de ...
De man is niet verplicht tijdens het gebed zijn hoofd te bedekken. Het is hem wel gegeven om dit te doen. De reden waarom het niet verplicht is, is omdat het hoofd van de man geen cAwrah (intiem lichaamsdeel) is. Tot het zich opmaken voor het gebed behoort wel het bedekken van het hoofd.
Het lichaam moet van de navel tot de knie bedekt zijn. Waarom is het zo belangrijk wat voor ondergoed gedragen wordt? ,,Alles wat de gewoonte van de profeet Mohammed was, geldt voor het leven nu", zegt Arabist Fred Leemhuis. ,,Volgens de Koran droeg de profeet loszittend ondergoed, dus moeten mannen dat nu ook doen".
De stijl van hoofdbedekking verschilt per regio, hoewel de Apostolische Traditie een " ondoorzichtige doek, niet met een sluier van dun linnen " voorschrijft. Degenen die de praktijk van hoofdbedekking voor christelijke vrouwen voorschrijven tijdens het "bidden en profeteren" baseren hun argument op 1 Korintiërs 11.
Ibn al-Mundhir (moge Allah hem genadig zijn) zei: Ze waren het er unaniem over eens dat de vrije volwassen vrouw haar hoofd moet bedekken als ze bidt , en dat als ze bidt met haar hele hoofd onbedekt, ze het gebed moet herhalen.
Het is vereist voor vrouwen en meisjes om hun haar te bedekken tijdens het bidden . Dit is een teken van respect voor de Schepper. Zelfs mannen dragen vaak iets dat een Kufi heet, een kleine kap om de bovenkant van hun hoofd te bedekken, wanneer ze de moskee binnengaan, hoewel dit niet vereist is.
De islamitische normen met betrekking tot seksualiteit zijn strikt. Seksuele gemeenschap buiten het huwelijk wordt niet goedgekeurd. Voor gehuwde vrouwen geldt dat zij zelfbeheersing dienen te tonen ten aanzien van andere mannen dan hun echtgenoot.
Volgens de traditionele visie in de soennitische islam moeten mannen zich bedekken van hun navel tot hun knieën , hoewel ze verschillen over de vraag of dit ook de navel en knieën omvat of alleen wat ertussen zit. Vrouwen worden traditioneel aangemoedigd om het grootste deel van hun lichaam te bedekken, behalve hun handen en gezicht.
De term wordt vaak als "hoofddoek" of "sluier" vertaald, maar zou ook kunnen betekenen dat vrouwen in het bijzijn van vreemde mannen hun boezem moeten bedekken. Uit de zinsnede "dan hetgeen daarvan zichtbaar moet zijn" kan men eventueel afleiden dat zij enkel hun gezicht en hun handen mogen tonen.
Ibnoe ʿAbd il-Barr zei: “Er bestaat consensus over het feit dat het gebed ongeldig is van degene die het nalaat zich te kleden – als hij hiertoe in staat is – en naakt bidt.
Kledingvereisten: Deze moet los zitten, de schouders bedekken, borst en rug bedekken en de knieën bedekken . De lengte van de broek mag niet slepen en mag niet ver onder de enkel komen en de grond raken. Lengte: De lengte van de broek mag niet slepen en mag niet onder de enkel komen en de grond raken.
In geval van de man is hij verplicht om tenminste bedekt te zijn vanaf zijn navel tot over de zijkant van de knie.Het lichaam van de vrouw moet totaal bedekt zijn, op het gezicht en de handen na. Dit houdt in: het schoon zijn van het lichaam, de kleding en de plaats waar het gebed wordt verricht.
Tijdens het bidden moet een man zijn geslachtsdelen bedekken, zelfs als niemand hem ziet . Het is beter dat hij zijn lichaam bedekt van de navel tot aan de knieën.
Het is namelijk de plicht van iedere moslim om kleding te dragen die de Awrah bedekt en geschikt is voor het gebed dat men verricht ter wille van Allah, de Almachtige.
Dus, “ iedereen die bidt of profeteert met zijn hoofd bedekt, onteert zijn hoofd ” (1 Kor. 11:4), betekent dat iedere man die zijn fysieke hoofd bedekt, zijn geestelijke hoofd, dat wil zeggen Christus, onteert (1 Kor. 11:3).
Enkele richtlijnen van de islamitische dresscode voor mannen zijn: 1- Het is niet toegestaan om dunne of doorschijnende kleding te dragen; 2- Het is haram om polytheïsten en ongelovigen te imiteren in hun manier van kleden; 3- Het is haram voor vrouwen om mannen te imiteren en voor mannen om vrouwen te imiteren in de manier waarop zij zich kleden.
Niets hebben om te dragen betekent dat een man zijn 'awrah bloot zal laten, wat toegestaan is in gevallen van noodzaak, maar als een persoon niet het kledingstuk van rechtvaardigheid heeft, dan zal dit ervoor zorgen dat zijn innerlijke 'awrah wordt blootgesteld, wat zal leiden tot schande en vernedering. En Allah weet het het beste.
Het scheren van het schaamhaar is juist weer verplicht, schrijft de imam, omdat de profeet Mohammed heeft uiteengezet dat het 'tot de natuurlijke aanleg van de mens behoort om zichzelf te reinigen. ' En tongzoenen, dat mag wel: 'Met de geliefde die halal voor je is, is tongzoenen ook halal.
' Het condoom vormt, net als de pil en het spiraaltje, geen enkel probleem binnen de officiele islam. Coitus interruptus mag van de Profeet; abortus wordt weliswaar niet aangeraden, maar verboden is het in de islam geenszins.
De koran vindt overmatige seks niet goed en ook heteroseksuelen worden gewaarschuwd dat dit slecht is. Er is meningsverschil over of het vooral slecht is om veel seks te hebben, of dat ook naar seks verlangen of fantaseren slecht is.
De traditionele hoed die moslimmannen dragen, staat bekend als de Taqiyah, een verhoogde en ronde schedelkap. Moslimmannen dragen deze hoed omdat ze geloven dat Mohammed altijd zijn hoofd bedekte , waardoor het een aanbevolen handeling is voor leden van de religie om ook hun hoofd te bedekken.
(Fatwa: 797/667/B=1432) (1) Als iemand geen topi draagt vanwege nederigheid, bescheidenheid en zachtmoedigheid, dan is salah wettig zonder makrooh te zijn . Maar als iemand salah blootshoofds verricht vanwege onachtzaamheid en mode, dan is het tegen de etiquette en makrooh, hij zal minder beloningen ontvangen.
Het meningsverschil is of het is toegestaan of aanbevolen. Het is minimaal toegestaan om met schoenen te bidden.