Een standaard viercilindermotor kost gemiddeld € 3.000 tot € 5.000, terwijl een zescilinder of V8-motor gemakkelijk tussen de € 6.000 en € 10.000 kan kosten.
De kosten van motor revisie variëren sterk, afhankelijk van het merk en model van het voertuig, het type motor, de omvang van de werkzaamheden en de kwaliteit van de gebruikte onderdelen. Over het algemeen liggen de kosten tussen de € 1.500 en € 5.000 of meer.
Over het algemeen kost het reviseren van een motor ergens tussen de $ 2.500 en $ 4.000 , maar de exacte prijs is afhankelijk van het merk en model van uw auto, de onderdelen die gereviseerd moeten worden en de garage die de service uitvoert.
De kosten van een motorrevisie bedragen gewoonlijk € 1500 tot € 5000, maar kunnen ook hoger uitvallen. De uiteindelijke prijs wordt bepaald door het automerk en -model, het soort motor, hoeveel werk ermee gemoeid is en de kwaliteit van de onderdelen die worden gebruikt.
Een gereviseerde motor kan een kosteneffectieve oplossing zijn als uw huidige motor niet meer functioneert. Een gereviseerde motor is een gebruikte motor die is opgeknapt om te voldoen aan de specificaties van de fabrikant. Over het algemeen zijn gereviseerde motoren zeer betrouwbaar.
Na een goed uitgevoerde motorrevisie mag u een fors hogere levensduur dan 4000 km verwachten, uitgaande van normaal gebruik en onderhoud. In principe mag men van een gereviseerde motor dezelfde verwachtingen hebben als van een nieuwe motor.
Normaal gesproken kan een goed gereviseerde motor 100.000 tot 150.000 mijl of meer meegaan, wat een levensduur oplevert die vergelijkbaar is met die van een nieuwe motor. Moderne diagnose- en bewerkingsgereedschappen hebben de precisie en betrouwbaarheid van gereviseerde motoren enorm verbeterd.
Kosten voor vervanging van de motor
Een gereviseerde motor voor een auto is meestal de goedkoopste optie , met kosten die meestal tussen de $ 2.500 en $ 5.000 liggen. Een gereviseerde motor kost vaak ongeveer $ 4.000 tot $ 7.000 voor een mainstream voertuig. Nieuwe vervangende motoren komen uit de fabrieken van de autofabrikant.
Reken voor het motorblok vervangen op kosten die tussen de € 1.000 en € 4.000 of zelfs nog hoger bedragen.
Hoeveel kost een V8-motor? V8's op verschillende auto's en van verschillende fabrikanten variëren enorm in prijs. Gemiddeld kan een V8 de kosten van het voertuig opdrijven van ergens tussen de $ 2.000 en $ 10.000 , afhankelijk van de V8 die als optie bij de fabriek is besteld of als aftermarket-upgrade.
Hoewel sommige enthousiastelingen ervoor kiezen om zelf motoronderdelen te reviseren, is het reviseren van een krukas een complexe klus die speciaal gereedschap en expertise vereist. Fouten kunnen leiden tot ernstige motorschade, dus het is vaak beter dit aan professionals over te laten.
Het kan van $ 2000 tot meer dan $ 10.000 zijn, en de prijs bepalen op basis van uw behoeften is de sleutel. Zijn gereviseerde motoren een betrouwbare en kosteneffectieve optie? Ja, gereviseerde motoren zijn over het algemeen van vergelijkbare kwaliteit als een OEM-motor en vallen ook onder de garantie.
Je moet dan denken aan het vervangen van zuigers en kleppen, aan het persen van nieuwe cilinderbussen of aan het vlakken van de cilinderkop en het plaatsen van een nieuwe koppakking.
Het vlakken van een cilinderkop kost, afhankelijk van de grootte van het motorblok doorgaans zo'n 5 tientjes.
Het kan zo weer jaren mee. De meest voorkomende gereviseerde onderdelen bij een auto zijn: motorblok, startmotor, dynamo, cilinderkop en versnellingsbak.
Vermijd tijdens de inloopperiode van 10 uur te allen tijde het gebruik van de motor met een toerental van 3000-4000 RPM.
Revisie van een motor (of een gereviseerde motor plaatsen) is heel ingrijpend. Als er overmatige slijtage heeft plaatsgevonden is het wel een goede oplossing. Een gereviseerde motor is eigenlijk weer zo goed als een nieuwe.
Gereviseerde motoren zijn het waard , ze bieden kostenbesparingen, betrouwbaarheid en kwaliteit die vergelijkbaar zijn met nieuwe motoren. Ze ondergaan strenge tests, wat zorgt voor een lange levensduur en prestaties, waardoor ze een slimme, economische keuze zijn voor motorvervanging.
Een herbouw, waarbij originele onderdelen behouden blijven, kan helpen de waarde te behouden, vooral bij klassieke of vintage auto's waarbij authenticiteit belangrijk is. Een vervanging, met name met een gebruikte motor, kan echter de wederverkoopwaarde van de auto verlagen vanwege zorgen over slijtage of lagere prestaties .
Het repareren van een motor kan een haalbare optie zijn als de schade beperkt is en de algehele staat van uw voertuig nog steeds solide is . Als u bijvoorbeeld te maken hebt met een versleten distributieriem, een doorgebrande koppakking of een defecte sensor, kan het repareren van deze componenten een kosteneffectieve oplossing zijn.
Sommige onderdelen die worden gebruikt bij een motorrevisie kunnen de normen en specificaties voor de originele motoren overschrijden, waardoor ze op de lange termijn duurzamer zijn. Ongeacht de kilometerstand die u nu op de teller hebt staan, kan een goede revisie u 150.000 mijl of meer opleveren als u het goed onderhoudt.
Als u op zoek bent naar een vervangende motor, zijn herbouwde en gereviseerde motoren twee geweldige opties om te overwegen . Ze zijn goedkoper dan het kopen van een gloednieuwe motor en ze gaan meestal langer mee dan gereviseerde motoren.
Gemiddeld gaat de benzinemotor van een auto uit het A-segment wel 150.000 tot 200.000km mee. Vaak is dit dan ook niet de reden dat een auto op is. Voordat een dergelijke kilometerstand is gehaald is een auto vaak al enorm op leeftijd waarbij ook andere zaken gaan spelen.