Het kon ook niet anders dan deze blog eindigen met één van de bekendste logo's ter wereld, het Coca-Cola logo. Het logo valt gelijk op omdat er een eigen lettertype gemaakt is die nergens anders te zien is. Dit geeft al gelijk een impressie van originaliteit en stijl. Coca-Cola heeft ook slim gebruik gemaakt van kleur.
Ook het logo van Google behoort tot het bekendste logo ter wereld en heeft allemaal te maken met de bedrijfsnaam. Dit bedrijf kwam in 1997 op de markt en de ruwe versie van het logo werd in Gimp gemaakt door ene Sergey Brin.
Coca-Cola logo en merk zijn de meest herkenbare ter wereld. Het rood-witte Coca-Cola logo wordt herkend door 94% van de wereldbevolking.
Het logo Stella Artois is het oudste ter wereld. De bekende hoorn zou zelfs al van bij de prille start van de eerste brouwerij in de stad in gebruik zijn. Het een en ander is te lezen in het Amerikaanse Time Magazine. De traditie van Stella Artois grijpt terug naar de eerste brouwerij in Leuven.
Twinings-thee
Het bedrijf startte in 1706 in Londen, maar creëerde zijn iconische logo in 1787. Het is het oudste logo ter wereld dat volledig onophoudelijk is gebruikt. Houd er rekening mee dat 1787 2 jaar was voordat George Washington werd beëdigd als de eerste president van Amerika.
De beste soorten logo's zijn die welke eenvoudig en memorabel zijn : denk aan de a-tot-z-pijl van Amazon of de gouden bogen van McDonald's. Beide zijn direct herkenbare logo's die hun respectievelijke merken vertegenwoordigen, zozeer zelfs dat de bedrijven vaak hun naam niet naast het logo hoeven te vermelden.
Het eerste logo werd in 1726 ontworpen door William Caslon, een Engelse letterontwerper. Zijn ontwerp had een eenvoudig schreeflettertype met goed leesbare letters. Het logo werd gemaakt voor de Londense krant The Times, en het werd al snel populair bij andere kranten en bedrijven.
Een goed logo is een eenvoudig logo. Een eenvoudig logo zorgt voor hoge herkenning en het logo is gedenkwaardig en vaak veelzijdig. Goed ontworpen logos hebben iets unieks waarbij er niet te veel elementen zijn toegevoegd. De kracht zit hem in de eenvoud en herkenbaarheid, “Less is more”.
Deze fouten zijn: Het logo is korrelig en wazig. Het logo heeft teveel verschillende lettertypes. Het logo heeft te veel verschillende kleuren.
Het Coca-Cola-logo wordt algemeen beschouwd als het beroemdste en meest herkenbare logo ter wereld. Dit iconische logo is sinds de creatie in 1886 vrijwel onveranderd gebleven, waardoor het een van de oudste logo's is die nog steeds in gebruik zijn.
Een sterk logo heeft meerdere varianten
Zowel in kleur als op zwarte achtergrond. Maar ook in zwart/wit. Hij moet altijd duidelijk en krachtig zijn. Maar denk ook aan de verschillende varianten; Je logo voor de socials, een diapositief logo, je logo in 1-kleur.
Naast deze drie lijnen heeft het bedrijf in samenwerking met Japanse designer Yohji Yamamoto het merk Y-3. Hierbij staat de Y voor Yohji, de 3 voor de kenmerkende 3 strepen en het verbindende streepje symboliseert de verbinding tussen de twee.
Daarom richtte Chung Ju-yung in 1947 Hyundai op – en dat is wat ons tot op de dag van vandaag vormt. De naam 'Hyundai' betekent 'moderne tijden'. Het is afgeleid van het Koreaanse woord 'Hyun', dat 'modern' of 'heden' betekent, en van 'Dai', dat verwijst naar 'tijdperk' of 'generatie'.
Logo's zijn – simpel gezegd – afbeeldingen, teksten, vormen of een combinatie van deze drie die de naam en het doel van een bedrijf weergeven. Een logo kan en moet echter meer zijn dan een identificatiesymbool.
De “Swoosh” van Nike is in 1971 ontworpen door Carolyn Davidson. Zij was destijds student aan de Portland State University. Het logo is uitgegroeid tot een van de meest voortreffelijke logo's voor schoeisel. Daarnaast is het misschien wel het meest herkende logo ter wereld.
Het eerste logo? Bass Brewery . Hoewel veel merken volhouden dat zij de eersten waren die een logo registreerden, rond de 19e eeuw, is het geval van Bass Brewery, een populair merk Engels bier, misschien wel het meest uniek en relevant.
Een logo is een beeldmerk van een organisatie of merk dat wordt ingezet voor de herkenbaarheid van het merk in communicatie-uitingen. Een logo kan een zuiver grafisch symbool zijn, of bestaan uit tekst die op een onderscheidende manier is opgemaakt, of een combinatie hiervan.
Embleem: Dit type logo bevat vaak een woordmerk binnen een symbool of icoon, en is omgeven door een vorm of lijnen. Monogram: Dit type logo bevat de initialen van het bedrijf in een creatief ontwerp. Abstract logo: Dit type logo bevat een abstracte vorm of lijnen die het imago van het bedrijf vertegenwoordigen.
Hoe duidelijker jouw ideeën zijn, hoe goedkoper het zal zijn. Gemiddeld zal een logo tussen de €200 en €2000 euro gaan kosten. Beginnende ontwerpers zullen ongeveer tussen de 35 en de 50 euro per uur vragen voor een logo.
Een logo is een afbeelding die uw bedrijf symboliseert. Maar wist u dat er 7 verschillende soorten logo's zijn? Hoewel ze allemaal een combinatie zijn van typografie en afbeeldingen, geeft elk type logo uw merk een andere uitstraling. En aangezien uw logo het eerste is dat nieuwe klanten zien, wilt u er zeker van zijn dat u het goed doet.
Een beeldmerk in een logo is een abstracte weergave. Deze abstracte weergave bestaat uit een icoon, vorm of symbool welke staat voor het bedrijf. Een woordmerk, ook wel letterlogo, bestaat alleen uit letters. Een woordmerk logo is gecentreerd rond een bedrijfsnaam of initialen.
Bovendien maken veel bedrijven zich druk om het creatieproces, maar het is eigenlijk helemaal niet zo ingewikkeld. Om het simpel te houden, zijn er eigenlijk maar drie hoofdtypen logo's: woordmerk, pictogram en combinatiemerk .
Naast herkenning en communicatie is een logo ook een belangrijk onderdeel van jouw marketing- en brandingstrategie. Een logo wordt gebruikt op alle communicatie uitingen, zoals visitekaartjes, briefpapier, website, advertenties en social media kanalen.