Geen probleem! Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket te bezorgen bij de buren.Lukt dit niet, dan wordt je pakket op een PostNL-punt bij je in de buurt afgegeven.
Indien er niet is gekozen voor een handtekening voor ontvangst, mag de chauffeur het pakket door de brievenbus leveren. Wanneer het pakket hiervoor te groot is, zal deze bij de buren worden aangeboden. Indien dit ook niet lukt, zal het pakket naar een DHL-Servicepoint gaan waar het pakket kan worden afgehaald.
Als je niet thuis bent bezorgt de postbode je aangetekende zendingen volgens de leveringsvoorkeuren die je hebt ingesteld via de My bpost app. Heb je geen leveringsvoorkeuren ingesteld, dan zal de postbode een afwezigheidsbericht in de brievenbus achterlaten.
Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Geen probleem! Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket te bezorgen bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt je pakket op een PostNL-punt bij je in de buurt afgegeven.
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
In de meeste gevallen worden pakketten die door de ontvanger worden geweigerd, teruggestuurd naar de afzender . Dit verschilt echter per bedrijf. Sommige koeriersbedrijven nemen contact op met de afzender en houden het pakket in hun depot totdat de situatie is opgehelderd.
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Is er toch niemand thuis? Dan brengt de bezorger je pakket naar een PostNL-punt in de buurt.
Zo worden je pakketten bij een PostNL-punt voor een periode van maximaal 7 dagen bewaard. Aangetekende brieven en brieven met verzekerservice worden voor een periode van 14 dagen bewaard. Daarna worden de pakketjes of brieven teruggestuurd.
De geldigheid van een niet-afgehaalde aangetekende brief
De inhoud van een aangetekende brief is geldig, zelfs als de bestemmeling deze niet afhaalt. Het feit dat de brief niet geopend of gelezen is, doet niets af aan de juridische waarde ervan.
DPD bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Met ruim 850 Pickup parcelshops in Nederland, is er altijd een bij jou in de buurt. Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor je is achtergelaten, lees je waar je je pakket kunt ophalen.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Aangetekende post proberen we 1 keer bij je te bezorgen. We bezorgen deze post nooit bij de buren. Ben je niet thuis? Dan krijg je per e-mail of in de PostNL-app een melding van ons.
Als u een levering hebt gemist, vindt u een DHL-mislukte-leveringskaart in uw brievenbus.Onze DHL-koerier komt automatisch de volgende werkdag terug . Als u ook onze tweede bezorgpoging hebt gemist, kunt u uw pakket ophalen bij een DHL RegionHub. Volg de instructies op uw DHL-kaart en op onze Track & Trace-pagina.
We bewaren je pakket maximaal 7 dagen bij een DHL ServicePoint. Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering. Je kunt via de track en trace altijd bekijken hoe lang je pakket al klaarligt.
Als u onze chauffeur hebt gemist, laten ze een kaartje achter met de melding dat ze de volgende werkdag opnieuw proberen te bezorgen . Als er bij de tweede bezorgpoging niemand thuis is, laat de chauffeur een kaartje achter met de melding dat u het pakket kunt ophalen bij een DHL-sorteercentrum.
Wanneer je niet thuis bent volgen we altijd je bezorgvoorkeuren. Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.
Anders gezegd, wanneer een pakket is afgeleverd zoals geadresseerd, kan het item niet meer worden teruggestuurd naar de afzender zodra de geadresseerde het pakket of een bijlage heeft geopend en vervolgens het poststuk heeft "geweigerd", zonder dat de geadresseerde de toepasselijke retourportokosten betaalt .
Het korte antwoord is ja, dat kan . Er zijn echter bepaalde stappen die u moet nemen om een pakket van vervoerders zoals UPS, USPS, FedEx en DHL op de juiste manier te weigeren.
Als uw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, is dit waarschijnlijk veroorzaakt door een aantal problemen, zoals het doorsturen van post, een typefout in uw verzendadres of zelfs schade aan het verzendlabel, waardoor het pakket niet kon worden bezorgd . U kunt uw trackinggeschiedenis controleren voor details die kunnen verklaren wat er precies mis is gegaan in dit geval.
Zodra je jouw pakket bij DHL hebt afgegeven, krijg je een link naar track en trace. Daarmee kun je je pakket online volgen. Als je je pakket hebt geretourneerd en je geen nieuwe status ziet nadat het is gesorteerd, kun je er ervan uitgaan dat het is afgeleverd bij de webshop waar je je aankoop hebt gedaan.
Lijkt je retourzending vertraagd of misschien zelfs vermist? In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Het is goed mogelijk dat zij je retour al fysiek hebben ontvangen, maar nog niet administratief hebben verwerkt.