Wat gebeurt er met een pakket als je niet thuis bent?

Geen probleem! Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket te bezorgen bij de buren.Lukt dit niet, dan wordt je pakket op een PostNL-punt bij je in de buurt afgegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zalando-lounge.nl

Waar gaat je pakket heen als je niet thuis bent?

Indien er niet is gekozen voor een handtekening voor ontvangst, mag de chauffeur het pakket door de brievenbus leveren. Wanneer het pakket hiervoor te groot is, zal deze bij de buren worden aangeboden. Indien dit ook niet lukt, zal het pakket naar een DHL-Servicepoint gaan waar het pakket kan worden afgehaald.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op myparcel.nl

Wat als je niet thuis bent voor een aangetekend pakket?

Als je niet thuis bent bezorgt de postbode je aangetekende zendingen volgens de leveringsvoorkeuren die je hebt ingesteld via de My bpost app. Heb je geen leveringsvoorkeuren ingesteld, dan zal de postbode een afwezigheidsbericht in de brievenbus achterlaten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Wat gebeurt er als je een pakket niet aanneemt?

Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat gebeurt er met pakketjes die niet opgehaald worden?

Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat gebeurt er met uw pakketten als u niet thuis bent?

41 gerelateerde vragen gevonden

Wat als je niet thuis bent voor je pakketje?

Geen probleem! Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket te bezorgen bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt je pakket op een PostNL-punt bij je in de buurt afgegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zalando-lounge.nl

Wat gebeurt er als je pakket retour wordt gestuurd?

Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op deburen.nl

Wat gebeurt er als u weigert een pakket aan te nemen?

In de meeste gevallen worden pakketten die door de ontvanger worden geweigerd, teruggestuurd naar de afzender . Dit verschilt echter per bedrijf. Sommige koeriersbedrijven nemen contact op met de afzender en houden het pakket in hun depot totdat de situatie is opgehelderd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat als je niet thuis bent bij DHL?

Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat als je buren je pakketje niet geven?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat als je niet thuis bent voor een pakket met handtekening?

Is er toch niemand thuis? Dan brengt de bezorger je pakket naar een PostNL-punt in de buurt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe lang bewaart PostNL een pakket?

Zo worden je pakketten bij een PostNL-punt voor een periode van maximaal 7 dagen bewaard. Aangetekende brieven en brieven met verzekerservice worden voor een periode van 14 dagen bewaard. Daarna worden de pakketjes of brieven teruggestuurd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op karwei.nl

Wat als een aangetekend schrijven niet wordt opgehaald?

De geldigheid van een niet-afgehaalde aangetekende brief

De inhoud van een aangetekende brief is geldig, zelfs als de bestemmeling deze niet afhaalt. Het feit dat de brief niet geopend of gelezen is, doet niets af aan de juridische waarde ervan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op evocaat.be

Wat doet DPD bij niet thuis?

DPD bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Met ruim 850 Pickup parcelshops in Nederland, is er altijd een bij jou in de buurt. Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor je is achtergelaten, lees je waar je je pakket kunt ophalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Waar gaat mijn pakket heen?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat gebeurt er met een aangetekend pakket als je niet thuis bent?

Aangetekende post proberen we 1 keer bij je te bezorgen. We bezorgen deze post nooit bij de buren. Ben je niet thuis? Dan krijg je per e-mail of in de PostNL-app een melding van ons.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij de bezorging door DHL?

Als u een levering hebt gemist, vindt u een DHL-mislukte-leveringskaart in uw brievenbus.Onze DHL-koerier komt automatisch de volgende werkdag terug . Als u ook onze tweede bezorgpoging hebt gemist, kunt u uw pakket ophalen bij een DHL RegionHub. Volg de instructies op uw DHL-kaart en op onze Track & Trace-pagina.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoelang blijft een pakket bij een DHL punt liggen?

We bewaren je pakket maximaal 7 dagen bij een DHL ServicePoint. Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering. Je kunt via de track en trace altijd bekijken hoe lang je pakket al klaarligt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat gebeurt er als ik niet aanwezig ben voor mijn DHL-bezorging?

Als u onze chauffeur hebt gemist, laten ze een kaartje achter met de melding dat ze de volgende werkdag opnieuw proberen te bezorgen . Als er bij de tweede bezorgpoging niemand thuis is, laat de chauffeur een kaartje achter met de melding dat u het pakket kunt ophalen bij een DHL-sorteercentrum.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat als je niet thuis bent pakket?

Wanneer je niet thuis bent volgen we altijd je bezorgvoorkeuren. Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Moet ik retourkosten betalen als ik een pakket weiger?

Anders gezegd, wanneer een pakket is afgeleverd zoals geadresseerd, kan het item niet meer worden teruggestuurd naar de afzender zodra de geadresseerde het pakket of een bijlage heeft geopend en vervolgens het poststuk heeft "geweigerd", zonder dat de geadresseerde de toepasselijke retourportokosten betaalt .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Mag je zomaar een levering weigeren?

Het korte antwoord is ja, dat kan . Er zijn echter bepaalde stappen die u moet nemen om een ​​pakket van vervoerders zoals UPS, USPS, FedEx en DHL op de juiste manier te weigeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat gebeurt er als een pakket terug naar de afzender wordt gestuurd?

Als uw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, is dit waarschijnlijk veroorzaakt door een aantal problemen, zoals het doorsturen van post, een typefout in uw verzendadres of zelfs schade aan het verzendlabel, waardoor het pakket niet kon worden bezorgd . U kunt uw trackinggeschiedenis controleren voor details die kunnen verklaren wat er precies mis is gegaan in dit geval.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat gebeurt er als DHL je pakket retour stuurt?

Zodra je jouw pakket bij DHL hebt afgegeven, krijg je een link naar track en trace. Daarmee kun je je pakket online volgen. Als je je pakket hebt geretourneerd en je geen nieuwe status ziet nadat het is gesorteerd, kun je er ervan uitgaan dat het is afgeleverd bij de webshop waar je je aankoop hebt gedaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat als mijn retourzending niet aankomt?

Lijkt je retourzending vertraagd of misschien zelfs vermist? In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Het is goed mogelijk dat zij je retour al fysiek hebben ontvangen, maar nog niet administratief hebben verwerkt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Populaire vragen