Er zal een gesprek aan worden gegaan met de DPD koerier.Deze zal verantwoording afleggen waarom er niet is geleverd en de levering zal alsnog worden gedaan.
Weigert de ontvanger het pakket? Of kan het pakket om een andere reden niet afgeleverd worden? Dan sturen we het pakket terug naar jou. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht, maar de verzendkosten kun je niet terugkrijgen.
U kunt de levering weigeren via de link in de meldingen die worden verzonden wanneer het pakket wordt opgehaald en op de dag van levering. Als u de levering weigert, kunt u vervolgens geen instructies meer geven over de zending en sturen wij deze terug naar de afzender . De klantenservice kan een weigering van levering niet ongedaan maken.
DPD bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Met ruim 850 Pickup parcelshops in Nederland, is er altijd een bij jou in de buurt. Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor je is achtergelaten, lees je waar je je pakket kunt ophalen.
Als de ontvanger niet aanwezig is, laat de chauffeur bij de eerste afleverpoging een niet-thuis-bericht achter in de brievenbus. Daarop staat wat de ontvanger kan doen om alsnog het pakket in ontvangst te nemen.
Dan probeert DPD het pakket maximaal drie keer te bezorgen. De laatste keer is alleen op afspraak. Is het dan nog niet gelukt het pakket te bezorgen? Dan wordt het pakket retour gestuurd.
Zodra de verzender het pakket heeft overgedragen aan DPD, kunt u op elk gewenst moment de status van uw pakket volgen in de pakketvolgfunctie. Als de pakketstatus een dag onveranderd blijft, neem dan gerust contact met ons op . Onze klantenservice helpt u graag verder. Beschrijf uw vraag aan ons in het contactformulier.
Als u niet aanwezig bent op het moment van levering, zal DPD proberen uw pakket af te leveren bij een lokaal afhaalpunt . Als dit niet mogelijk is, laten ze een 'sorry we missed you'-kaartje achter met instructies.
Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.
Geen probleem. Uw pakket wordt bij uw buurman afgeleverd . En als uw buurman ook niet thuis is? Uw pakket wordt naar een Pickup Parcel Shop in de buurt gebracht.
In de meeste gevallen worden pakketten die door de ontvanger worden geweigerd, teruggestuurd naar de afzender . Dit verschilt echter per bedrijf. Sommige koeriersbedrijven nemen contact op met de afzender en houden het pakket in hun depot totdat de situatie is opgehelderd.
Als u DPD niet belt, proberen ze uw bestelling de eerstvolgende werkdag te bezorgen . Als u er dan weer niet bent, proberen ze het de eerstvolgende werkdag nog een derde keer. Als u uw bestelling na de derde poging nog steeds niet hebt ontvangen, houdt DPD deze zeven dagen vast.
Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.
Het wordt door DPD teruggestuurd naar de afzender .
Bel naar de medewerkers van onze Customer Service op 085 - 0022222 (locaal tarief) en zij helpen je verder. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur. Op zaterdag zijn wij van 9.00 tot 17.00 geopend. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen hebben we je 14-cijferig pakketnummer nodig.
Je hebt namelijk met de verkoper een (koop)overeenkomst afgesloten. De verkoper is verplicht om je bestelling in goede staat te leveren. Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf.
Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd. Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…).
Geen probleem! Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket te bezorgen bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt je pakket op een PostNL-punt bij je in de buurt afgegeven.
Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week. Daarna sturen we het terug naar de afzender.
De chauffeur zal eerst proberen het pakket af te leveren op het adres van de ontvanger. Als die niet thuis is, zal de chauffeur proberen het bij de buren af te leveren . Als die ook niet thuis is, zal het pakket naar de dichtstbijzijnde Pickup Parcel Shop worden gebracht. Daar kan de ontvanger het dan de volgende dag ophalen.
U heeft het recht om een bestelling binnen 14 dagen na plaatsing zonder opgave van redenen te annuleren .
De shop bewaart je pakket 7 kalenderdagen. Daarna gaat het terug naar de verzender. Vond je dit antwoord nuttig?
Twee keer. Als de eerste bezorging niet succesvol is, proberen we het nog een keer, meestal de volgende werkdag .
Als ontvanger meldt u uw klacht bij uw verzender, die over alle benodigde documenten beschikt. Als u een zakelijke verzender bent, meldt u uw klacht via het klachtenformulier in myDPD in de sectie 'orders' . Als u geen toegang hebt tot myDPD, neem dan contact op met onze klantenservice.
Iedere werkdag bezorgen de chauffeurs in Nederland pakketten van ongeveer 8.00 uur tot 18.00 uur. In het weekend is zaterdag bezorging mogelijk als de afzender daarvoor kiest. Op zondag leveren we niet.