Wat gebeurt er als u een DPD-bezorging weigert?

Er zal een gesprek aan worden gegaan met de DPD koerier.Deze zal verantwoording afleggen waarom er niet is geleverd en de levering zal alsnog worden gedaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op brooks-zadels.nl

Wat gebeurt er als je een pakket weigert bij DPD?

Weigert de ontvanger het pakket? Of kan het pakket om een andere reden niet afgeleverd worden? Dan sturen we het pakket terug naar jou. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht, maar de verzendkosten kun je niet terugkrijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Wat gebeurt er als ik een pakket van DPD weiger?

U kunt de levering weigeren via de link in de meldingen die worden verzonden wanneer het pakket wordt opgehaald en op de dag van levering. Als u de levering weigert, kunt u vervolgens geen instructies meer geven over de zending en sturen wij deze terug naar de afzender . De klantenservice kan een weigering van levering niet ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat doet DPD wanneer je niet thuis bent?

DPD bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Met ruim 850 Pickup parcelshops in Nederland, is er altijd een bij jou in de buurt. Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor je is achtergelaten, lees je waar je je pakket kunt ophalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Wat als je DPD bezorger mist?

Als de ontvanger niet aanwezig is, laat de chauffeur bij de eerste afleverpoging een niet-thuis-bericht achter in de brievenbus. Daarop staat wat de ontvanger kan doen om alsnog het pakket in ontvangst te nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

De gloednieuwe hub van DPD in Vilvoorde (interview Richard De Haas)

28 gerelateerde vragen gevonden

Hoe vaak probeert DPD te bezorgen?

Dan probeert DPD het pakket maximaal drie keer te bezorgen. De laatste keer is alleen op afspraak. Is het dan nog niet gelukt het pakket te bezorgen? Dan wordt het pakket retour gestuurd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Wat moet ik doen als mijn DPD niet bezorgt?

Zodra de verzender het pakket heeft overgedragen aan DPD, kunt u op elk gewenst moment de status van uw pakket volgen in de pakketvolgfunctie. Als de pakketstatus een dag onveranderd blijft, neem dan gerust contact met ons op . Onze klantenservice helpt u graag verder. Beschrijf uw vraag aan ons in het contactformulier.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat gebeurt er als ik een DPD-bezorging mis?

Als u niet aanwezig bent op het moment van levering, zal DPD proberen uw pakket af te leveren bij een lokaal afhaalpunt . Als dit niet mogelijk is, laten ze een 'sorry we missed you'-kaartje achter met instructies.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Waar gaan pakketjes heen als je niet thuis bent?

Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Zal DPD mijn pakket bij de buren achterlaten?

Geen probleem. Uw pakket wordt bij uw buurman afgeleverd . En als uw buurman ook niet thuis is? Uw pakket wordt naar een Pickup Parcel Shop in de buurt gebracht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat gebeurt er als u een levering weigert?

In de meeste gevallen worden pakketten die door de ontvanger worden geweigerd, teruggestuurd naar de afzender . Dit verschilt echter per bedrijf. Sommige koeriersbedrijven nemen contact op met de afzender en houden het pakket in hun depot totdat de situatie is opgehelderd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe vaak zal DPD proberen te bezorgen?

Als u DPD niet belt, proberen ze uw bestelling de eerstvolgende werkdag te bezorgen . Als u er dan weer niet bent, proberen ze het de eerstvolgende werkdag nog een derde keer. Als u uw bestelling na de derde poging nog steeds niet hebt ontvangen, houdt DPD deze zeven dagen vast.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat gebeurt er als je een pakket weigert?

Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat gebeurt er als DPD een pakket weigert?

Het wordt door DPD teruggestuurd naar de afzender .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat als een DPD pakket niet ontvangen?

Bel naar de medewerkers van onze Customer Service op 085 - 0022222 (locaal tarief) en zij helpen je verder. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur. Op zaterdag zijn wij van 9.00 tot 17.00 geopend. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen hebben we je 14-cijferig pakketnummer nodig.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservice.dpd.nl

Wie is er verantwoordelijk voor mijn pakket?

Je hebt namelijk met de verkoper een (koop)overeenkomst afgesloten. De verkoper is verplicht om je bestelling in goede staat te leveren. Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat doet DPD als je niet thuis bent?

Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd. Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Wat als je niet thuis bent voor een pakketje?

Geen probleem! Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket te bezorgen bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt je pakket op een PostNL-punt bij je in de buurt afgegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zalando-lounge.nl

Hoe lang mag je pakket bij een afhaalpunt liggen?

Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week. Daarna sturen we het terug naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waar gaat mijn DPD-bezorging heen als ik er niet ben?

De chauffeur zal eerst proberen het pakket af te leveren op het adres van de ontvanger. Als die niet thuis is, zal de chauffeur proberen het bij de buren af ​​te leveren . Als die ook niet thuis is, zal het pakket naar de dichtstbijzijnde Pickup Parcel Shop worden gebracht. Daar kan de ontvanger het dan de volgende dag ophalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kan ik een DPD-bezorging annuleren?

U heeft het recht om een ​​bestelling binnen 14 dagen na plaatsing zonder opgave van redenen te annuleren .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe lang blijft mijn pakket bij afhaalpunt DPD?

De shop bewaart je pakket 7 kalenderdagen. Daarna gaat het terug naar de verzender. Vond je dit antwoord nuttig?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Kan DPD terugkomen?

Twee keer. Als de eerste bezorging niet succesvol is, proberen we het nog een keer, meestal de volgende werkdag .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe meld ik een DPD-bezorger?

Als ontvanger meldt u uw klacht bij uw verzender, die over alle benodigde documenten beschikt. Als u een zakelijke verzender bent, meldt u uw klacht via het klachtenformulier in myDPD in de sectie 'orders' . Als u geen toegang hebt tot myDPD, neem dan contact op met onze klantenservice.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat zijn de bezorgtijden van DPD?

Iedere werkdag bezorgen de chauffeurs in Nederland pakketten van ongeveer 8.00 uur tot 18.00 uur. In het weekend is zaterdag bezorging mogelijk als de afzender daarvoor kiest. Op zondag leveren we niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservice.dpd.nl

Populaire vragen