Wat gebeurt er als een winkelier weigert een terugbetaling te doen?

Binnen 14 dagen mag je een koop zonder reden ontbinden en het product terugsturen.Je hoort dan binnen 14 dagen je geld terug te krijgen. Wij onderzochten dit bij meer dan 200 webwinkels. Helaas overtreden webwinkels nog steeds massaal deze wet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat als een bedrijf geen geld teruggeeft?

Heb je een overeenkomst met een bedrijf of persoon, maar houdt die zich niet aan de gemaakte afspraken? Dan kun je de andere partij in gebreke stellen, de overeenkomst ontbinden, jouw geld terug vragen of een schadevergoeding eisen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Is een winkel wettelijk verplicht om geld terug te geven?

Een winkel is dus juridisch gezien niet verplicht om jouw product terug te nemen en het bedrag terug te betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op brandmr.nl

Wat te doen als je geld niet terug krijgt?

Wat als een webwinkel uw geld niet terug geeft?
  1. Neem telefonisch contact op met de webshop.
  2. Stuur de webwinkel een (schriftelijke)betalingsherinnering.
  3. Klacht indienen.
  4. Doe aangifte bij oplichting.
  5. Schakel een incassobureau in.
  6. Daag de webwinkel voor de rechter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op billincasso.nl

Kan een winkel retour weigeren?

Ik verkoop in een winkel

Ruilen of retourneren hoeft u in een winkel niet verplicht aan te bieden. Als u de consument laat ruilen of retourneren, mag u om de kassabon vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Defect product - hoe u een terugbetaling kunt krijgen

38 gerelateerde vragen gevonden

Wat als retour niet geaccepteerd wordt?

Als je een artikel weigert omdat deze niet voldoet aan de retourvoorwaarden, dan dien je eerst contact op te nemen met de klant. Geef aan waarom je de retour weigert. Vervolgens stuur je de retour op eigen kosten terug naar de klant.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Wat gebeurt er als je retour wordt geweigerd?

Binnen 14 dagen nadat je liet weten dat je van de koop afziet, moet de verkoper je het aankoopbedrag terugbetalen. Hij mag daarmee wachten totdat hij het product echt terug heeft. Of je hebt bewijs geleverd dat je het product hebt teruggestuurd. De verkoper mag de kosten van retourzending in rekening brengen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat gebeurt er als een winkelier niet terugbetaalt?

Als u niet de ondersteuning krijgt die u nodig hebt van de retailer in de vorm van een terugbetaling, reparatie of vervanging, kunt u een klacht indienen bij het bedrijf. Als dat nog steeds niet helpt, kunt u contact opnemen met de Consumentenombudsman.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Heb je altijd recht op geld terug?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. Jij als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Wat kun je doen als iemand je niet terugbetaalt?

Wat te doen als iemand je geld niet terugbetaalt
  1. Stuur een schriftelijke aanmaning. Stuur een officiële brief naar de schuldenaar met daarin het verzoek om het geleende bedrag terug te betalen. ...
  2. Verzamel bewijs. ...
  3. Overweeg mediation. ...
  4. Schakel juridische hulp in. ...
  5. Start een juridische procedure.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op pro-deo-advocaten.com

Is een winkel verplicht om cash geld aan te nemen?

De wet verplicht niemand om wettige betaalmiddelen te accepteren. Winkeliers mogen contant geld (biljetten en munten) of betalen met een pinpas of creditcard weigeren. Wel moeten winkeliers duidelijk laten weten welke betaalmiddelen ze niet accepteren. Bijvoorbeeld via raamstickers of kassastickers.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Kan je gegeven geld terugeisen?

Als u geleend geld wil terugvorderen is het van belang dat u op een of andere manier kunt bewijzen dat er een lening is afgesproken. Dat kan op papier staan, maar ook blijken uit een sms of whatsapp bericht. Het is in ieder geval altijd aan te raden een lening schriftelijk te bevestigen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op lexlawyers.nl

Hoe lang duurt een terugbetaling van een winkel?

Omgekeerde betaling

De winkelier stort het bedrag via uw betaalpas terug op uw bankrekening. De eerstvolgende werkdag wordt het retourbedrag bijgeschreven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op pin.nl

Is een winkelier verplicht om geld terug te geven?

Vaak ontvang je een tegoedbon of je geld terug. Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om jouw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van jouw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Hoe lang mag een terugbetaling duren?

U betaalt terug binnen 14 dagen nadat ze de koop ongedaan maken. U mag wachten met terugbetalen totdat u het product terug heeft, of totdat de klant bewijst dat hij het terugstuurde.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Wat als een winkel niet levert?

Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat te doen als een bedrijf niet terugbetaalt?

Betaalt de webshop het aankoopbedrag niet terug, stuur dan een betalingsherinnering. Een voorbeeld van een betalingsherinnering kunt u hieronder downloaden. Hierin geeft u aan het bedrag per direct terug te willen. Doet de winkel dat niet, dan geeft u de vordering aan ons incassobureau uit handen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op invorderingsbedrijf.nl

Hoelang mag een bedrijf doen over terugbetalen?

Binnen 14 dagen mag je een koop zonder reden ontbinden en het product terugsturen. Je hoort dan binnen 14 dagen je geld terug te krijgen. Wij onderzochten dit bij meer dan 200 webwinkels. Helaas overtreden webwinkels nog steeds massaal deze wet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kan ik geld terugvorderen?

U kunt de bank vragen om de onterechte incasso terug te boeken.Dit kan binnen 13 maanden na de afschrijving van het bedrag. U moet dan zeggen waarom u het bedrag terug wilt hebben. Uw bank controleert eerst of u een geldige toestemming gaf voor de automatische incasso.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat moet u doen als u voor iets betaald hebt en het niet ontvangen hebt?

U kunt annuleren en uw geld terugvragen als u het artikel niet ontvangt: binnen 30 dagen na aankoop. op de datum die u met de verkoper bent overeengekomen - als het essentieel was om het artikel vóór die tijd te ontvangen (bijvoorbeeld voor een evenement)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoelang heb je recht op geld terug?

Dan heb je recht op een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Binnen die termijn mag je: Het product bekijken, net als in een gewone winkel. De webwinkel laten weten dat je van de koop afziet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat is de restitutiemethode?

Restitutiemethoden zijn de middelen waarmee geld wordt gecrediteerd aan klanten die goederen retourneren . Restitutiemethoden worden geconfigureerd in de POLICY-databasetabel door Payment policy types. Bijvoorbeeld, voor een creditcardbetaalmethode is de restitutiemethode ook een creditcard.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat als je retour niet aankomt?

Lijkt je retourzending vertraagd of misschien zelfs vermist? In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Het is goed mogelijk dat zij je retour al fysiek hebben ontvangen, maar nog niet administratief hebben verwerkt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat als je geen geld terug krijgt?

Start een rechtszaak: In het uiterste geval kunt je de webwinkel voor de rechter dagen, wij starten een gerechtelijke procedure voor je. Dit is een laatste redmiddel en kan tijdrovend en kostbaar zijn, maar het kan u helpen om uw geld terug te krijgen als alle andere opties zijn uitgeput.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op credifin-nederland.nl

Wat zegt de wet over retourneren?

Als u iets koopt op afstand, moet de verkoper u informeren over onder andere het product en de bedenktijd. In veel gevallen krijgt u een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken. Ook bij tweedehands of vintage producten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Populaire vragen