Wat gebeurt er als ik mijn SIM kaart niet registreer? In toepassing van de Antiterrorisme wet zullen alle SIM-kaarten die niet geregistreerd zijn op 31 mei 2017 definitief geblokkeerd worden. Dit betekent dat u uw nummer en eventueel belkrediet zal verliezen. Is dit nuttig?
Als de simkaart niet correct in de simkaarthouder en in je telefoon is geplaatst, wordt de simkaart mogelijk niet herkend. Als de simkaart niet wordt herkend, verwijder je de simkaarthouder en controleer je of de kaart correct is geplaatst. Het is vooral belangrijk dat de hoeken van de simkaart goed uitgelijnd zijn.
Plaats de SIM-kaart in een andere telefoon om te zien of deze gedetecteerd kan worden. Als de SIM-kaart niet wordt gedetecteerd door het andere apparaat, is de SIM-kaart hoogstwaarschijnlijk beschadigd. We raden aan om contact op te nemen met je serviceprovider voor hulp en je SIM-kaart te vervangen door een nieuwe.
Dit gebeurt wanneer je het beltegoed niet eens in de zes maanden (wat meestal de termijn is) hebt gebruikt (uitgaand telefoontje of sms). Het vervallen van je simkaart kan in de meeste gevallen niet meer ongedaan worden gemaakt en dan ben je dus genoodzaakt een nieuwe simkaart aan te schaffen.
Als de foutmelding "Simkaartregistratiefout" op uw scherm verschijnt, raak dan niet in paniek! De oplossing is bedrieglijk eenvoudig. Veeg de simkaart schoon met een droge doek . Als dit niet helpt, probeer dan in de simkaartlade te blazen, wat kan helpen om stof of vuil daar te verwijderen.
Controleer op zichtbare tekenen van schade, zoals krassen of vlekken . Reinig de SIM-kaart en lade met een schone, droge doek. Plaats de SIM-kaart opnieuw en zorg ervoor dat de kaart goed is uitgelijnd met de lade. Zodra de SIM-kaartlade op zijn plaats is bevestigd, zet u uw telefoon aan om te zien of de fout is opgelost.
Er zijn verschillende mogelijke oorzaken hiervoor, zoals een softwarefout, problemen met de netwerkinstellingen, een beschadigde kaart of misschien zit uw simkaart niet goed vast . Bij Asurion helpen we miljoenen mensen elke dag met het oplossen van hun technische problemen, of u nu geen service hebt of uw Android-telefoon gesprekken blijft laten vallen.
Soms is dit de beste route om te nemen: ga naar Instellingen > Algemeen > Zet over of stel [apparaat] opnieuw in > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Ook kan het soms helpen om uw toestel eerst uit te schakelen en opnieuw aan te zetten.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Waarom moet ik mijn SIM kaart registreren? Als gevolg van de Antiterrorisme wet, geïntroduceerd op 1 november 2016, moeten mobiele operatoren gegevens van gebruikers verzamelen. De wet, die geld voor alle operatoren, betekent dat een nieuwe SIM-kaart niet kan worden geactiveerd zonder registratie.
Stappen die u moet volgen om de registratiegegevens van uw simkaart te controleren: Bel *400# op alle netwerken om het verificatieproces te starten . U kunt ook een leeg sms-bericht sturen naar 400. De volgende prompt op het scherm zou details moeten bevatten van uw identiteit die is gebruikt om de simkaart te registreren.
Als uw apparaat een bericht "Niet geregistreerd op netwerk" weergeeft, betekent dit dat uw Subscriber Identity Module of SIM-kaart geen verbinding maakt met het netwerk van uw mobiele provider . U kunt geen oproepen maken of ontvangen of sms-berichten verzenden en ontvangen totdat u het probleem hebt opgelost.
Zodra je bent ingelogd op Mijn Simpel ga je naar 'sim & instellingen'.Klik daar op 'Activeren simkaart' en doorloop de stappen. Daarna heb je zelf je simkaart geactiveerd en kun je mobiel bellen, sms'en en internetten.
A: Om het probleem 'Mobiel netwerk niet beschikbaar' op te lossen, kunt u proberen uw telefoon opnieuw op te starten, de instellingen voor de vliegtuigmodus te controleren, uw simkaart opnieuw te plaatsen, de software van uw telefoon bij te werken, de netwerkdekking te controleren, de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen of contact op te nemen met uw mobiele provider voor hulp.
Als u een simkaart hebt die niet door uw smartphone wordt gedetecteerd, kunt u het probleem mogelijk oplossen met een van de volgende methoden: Plaatsingscontrole: zorg ervoor dat de simkaart goed in de lade zit . Een losse kaart kan de verbinding verstoren. Herstart Power: soms lost een eenvoudige herstart storingen op.
De simkaart is een schakeling die de unieke gegevens draagt van het netwerk om verbinding te kunnen maken tussen het mobiele apparaat en het onderscheid tussen de netwerkprovider. Wanneer de simkaart verouderd is of beschadigd kan dit leiden tot slecht bereik.
Controleer of uw account actief is en in orde is . Controleer of u zich in een gebied met mobiele netwerkdekking bevindt en of er geen storingen zijn in uw gebied. Controleer of uw apparaat niet is geblokkeerd of geblokkeerd voor het ontvangen van mobiele services en is ingesteld met het juiste data-abonnement.
Zorg ervoor dat uw SIM-kaart is ingeschakeld . De sleuf kan standaard zijn uitgeschakeld in bepaalde dual SIM-telefoons, of u hebt deze in het verleden uitgeschakeld.
SIM-kaart niet correct geactiveerd : Zorg ervoor dat uw SIM-kaart volledig is geactiveerd bij uw provider. Problemen met telefoonsoftware: Verouderde of beschadigde software kan een juiste netwerkregistratie verhinderen. Netwerkinstellingen: Soms kunnen onjuiste netwerkinstellingen of profielen dit probleem veroorzaken.
Controleer op zichtbare tekenen van schade, zoals krassen of vlekken . Reinig de SIM-kaart en lade met een schone, droge doek. Plaats de SIM-kaart opnieuw en zorg ervoor dat de kaart goed is uitgelijnd met de lade. Zodra de SIM-kaartlade op zijn plaats is bevestigd, zet u uw telefoon aan om te zien of de fout is opgelost.