De "E" op je iPhone staat voor EDGE (Enhanced Data Rates for GSM Evolution), een langzame 2G-internetverbinding. Dit betekent dat je mobiele dekking zwak is, waardoor internetten traag is of niet werkt, terwijl bellen en SMS'en meestal wel mogelijk blijft. Het verschijnt vaak op locaties met slechte netwerkdekking.
EDGE. Het EDGE (GSM)-netwerk van uw provider is beschikbaar en uw iPhone kan via dat netwerk verbinding maken met internet.
Er zijn problemen met de mobiele verbindingen tussen het 4G en 5G netwerk van KPN en de iPhone van Apple, waardoor men vaak een E ziet staan (E staat voor Edge en is gewoon het 2G netwerk) in het display.
Hoe activeer ik 4G (LTE) op mijn iPhone
Mobiele data aanzetten op een Android telefoon
Als de signaalbalk 'E' aangeeft , zal de dataverbinding extreem traag zijn en lijkt het misschien alsof er helemaal geen verbinding is. Het is het beste om een gebied met 4G- of 5G-dekking te zoeken. 5. Start je apparaat opnieuw op: Soms kan een simpele herstart helpen om je apparaat opnieuw verbinding te laten maken met het netwerk en problemen met pictogrammen op te lossen.
Als je een E hebt staan bij je mobiele internetverbinding dan betekent dat, dat je verbonden bent met het 'Edge' netwerk.
Mogelijk kunt u de 'E' op uw telefoon verwijderen door een tweestappenplan te volgen: ten eerste, zorg ervoor dat u zich in een gebied bevindt met goede mobiele dekking, oftewel een geografisch gebied met 3G-, 4G- of 5G-dekking binnenshuis; ten tweede, zorg ervoor dat uw apparaat niet vergrendeld is voor het 2G-netwerk.
Heb je bereik en staat er in de statusbalk van je iPhone dat je verbinding moet hebben met 2G, 3G, 4G of 5G, maar werkt het internet niet? Probeer dan even je iPhone even in vliegtuigmodus te plaatsen en er weer uit te halen. Mogelijk lost dit het probleem op. Je iPhone opnieuw opstarten kan ook helpen.
De E staat voor EDGE-netwerk. EDGE staat voor verhoogde datasnelheden ten opzichte van GSM. Het is het traagste netwerktype. Het geeft ook aan dat de locatie waar het apparaat zich bevindt geen 3G- of 4G-dekking heeft.
Volg de onderstaande stappen.
Ondanks verbeteringen ten opzichte van standaard 4G LTE voldoet 5GE niet aan de echte 5G-standaarden wat betreft snelheid en functionaliteit . Het 5G-landschap is hoofdzakelijk onderverdeeld in Non-Standalone (NSA) en Standalone (SA) architecturen. De meest voorkomende NSA-infrastructuur maakt gebruik van bestaande 4G-netwerken en biedt daardoor hogere snelheden.
Mocht je recent zijn overgestapt dan kan het zijn dat je al een 5G abonnement hebt. Het 'Edge probleem' komt over het algemeen alleen voor bij oudere telefoons en abonnementen. Er zijn nog oude telefoonmasten met 3G actief en als jij nog steeds geen 4G mobiel internet hebt dan gaat het mis.
De E staat voor "Edge"-netwerk. Stel je voorkeursnetwerk niet in op 5G, maar op 4G LTE. De E betekent dat je een slechte signaalontvangst hebt en dat je telefoon een 2G-netwerkverbinding zoekt .
EDGE. Het EDGE-netwerk (gsm) van je aanbieder is beschikbaar en de iPhone kan via dat netwerk verbinding maken met het internet.
Apple heeft in het verleden letters gebruikt om zijn iPhone-modellen te onderscheiden, zoals de iPhone SE (Special Edition) of de iPhone XR (Extended Range). De "e" in iPhone 16e zou staan voor "Essential" , wat betekent dat het een meer betaalbare, gestroomlijnde versie is van de standaard iPhone 16, maar met behoud van de belangrijkste functies.
Open de wifi-instellingen: ga naar Instellingen > Wifi en zet wifi aan. Selecteer een netwerk: tik op het netwerk waarmee je verbinding wilt maken. Voer het wachtwoord in als dat nodig is.
Tik op Mobiele data-opties. Tik op Spraak en data. Om 4G als primaire verbinding in te schakelen, tik je op 4G . Je telefoon zal dan voornamelijk 4G gebruiken, ook al kan dit het batterijverbruik verhogen.
Hardware- en softwareproblemen
Zorg ervoor dat uw simkaart correct is geplaatst en in goede staat verkeert. Soms kunnen software-updates of storingen ook problemen met de mobiele dataverbinding veroorzaken. Dit kan worden opgelost door uw apparaat opnieuw op te starten of uw software bij te werken.
E staat voor “Edge”, dit is een mobiele internetverbinding die tussen GPRS (1e generatie mobiel internet) en 3G ligt. Deze verbinding is vaak heel traag en kom je vooral tegen in gebieden waar geen 3G of 4G dekking is.
Het 'E'-symbool geeft EDGE aan, een trager 2G-netwerk . Dit komt vaak voor in gebieden met een zwakke 3G/4G-dekking. Om dit probleem op te lossen, controleer je de instellingen van je mobiele netwerk om er zeker van te zijn dat 3G/4G is ingeschakeld. Start de telefoon opnieuw op om de netwerkverbinding te vernieuwen.
Controleer of 4G is ingeschakeld, of schakel het in (de schakelaar wordt groen). Als er 4G beschikbaar is in uw regio, ziet u 4G naast de signaalindicator linksboven in het scherm. Als 4G niet beschikbaar is, ziet u mogelijk 3G, E of GPRS. Dit zijn lagere verbindingssnelheden .
Mobiele data inschakelen op een Android telefoon
Je telefoon geeft een E weer omdat hij verbonden is met een EDGE-netwerk, een langzamer type mobiele dataverbinding. Dit kan te maken hebben met je locatie of de instellingen van je telefoon.
Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten.