Ben je vergeten uit te checken met je betaalpas? Dan kun je op www.ovpay.nl/reisoverzicht het te veel betaalde bedrag terugvragen. Het kan soms even duren voordat een rit zichtbaar is op uitcheckgemist.nl. In de meeste gevallen is het zichtbaar binnen 15 dagen.
Ben je vergeten uit te checken met je betaalpas? Dan wordt er € 20 van je rekening afgeschreven als correctietarief. Vraag dit geld 6 uur na je reis terug via je reisoverzicht op OVpay.nl.
Krijg je in de trein of op het perron een boete, dan kun je die meteen betalen of achteraf betalen. Dit zijn de tarieven: Ongeldig vervoersbewijs (niet ingecheckt): € 50.
Wat als ik niet heb uitgecheckt door een storing of ben vergeten uit te checken? Als je vergeet uit te checken en je reist op saldo, dan schrijft het systeem de borgsom van 4 euro af. Dat gebeurt automatisch bij het inchecken.
Heb je ingecheckt betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel en vergat je uit te checken? Een gemiste check-in of -uit pas je 5 dagen na je reis zelf aan op ovpay.nl/reisoverzicht. Kijk op de website van OVpay voor meer informatie.
Ben je vergeten uit te checken met een OV-chipkaart? Dan kun je op www.uitcheckgemist.nl het teveel betaalde geld terugvragen. Ben je vergeten uit te checken met je betaalpas? Dan kun je op www.ovpay.nl/reisoverzicht het te veel betaalde bedrag terugvragen.
Betaal ik meer als ik met mijn betaalpas in- en uitcheck? Nee hoor! Een rit met je betaalpas kost evenveel als een reis met je OV-chipkaart zonder korting of abonnement.
Je mag via www.uitcheckgemist.nl maximaal 3 keer per half jaar restitutie aanvragen voor het vergeten van het uitchecken.
Je kunt niet online uitchecken.
Bij een gemiste check-in of check-uit houdt de vervoerder namelijk het instaptarief in. Op www.uitcheckgemist.nl vraag je in drie simpele stappen je saldo terug. Maak je reis compleet door het ontbrekende vertrek- of aankomststation in te vullen. Tip: meld je aan voor de Uitcheck Gemist Alert.
Omdat het hotel al over uw naam en betalingsgegevens beschikt, kan het zijn dat u toch wordt belast, zelfs als u niet officieel 'uitcheckt'. Hoewel u niet formeel hoeft uit te checken, hebben de meeste hotels een specifieke uitcheckdeadline, dus houd daar rekening mee.
Met OV-chipkaart
Ga naar je reishistorie in MijnNS. Ga naar de reis met missende in- of uitcheck. Onder je reis komt er (na 48 uur) een link te staan naar het Geld terug-formulier. Vul dit formulier in om geld terug te vragen.
Reist u met de trein van de NS en stapt u over op een andere NS-trein? Dan is tussendoor uit- en inchecken niet nodig. Als u dit wel doet, betaalt u een dubbel starttarief en dat is natuurlijk zonde. Het kan gebeuren dat u moet overstappen tussen twee soorten vervoer.
Als een cybercrimineel uw gegevens onderschept, kunnen ze uw account snel leegtrekken, waardoor u slechts beperkte mogelijkheden hebt om het gestolen geld terug te krijgen . Beperkte fraudebescherming: Hoewel banken een zekere mate van bescherming bieden tegen fraude met debetkaarten, is deze over het algemeen niet zo uitgebreid als de bescherming die wordt geboden tegen fraude met creditcards.
Zo werkt in- en uitchecken met uw betaalkaart
Heel makkelijk: u houdt uw contactloze betaalpas, mobiele telefoon, smartwatch of creditkaart tegen de kaartlezer of het poortje en - bliep! - u bent ingecheckt. Na uw reis checkt u op dezelfde manier weer uit, met dezelfde kaart. Zo simpel is het.
Let op: je OV-chipkaart wordt geblokkeerd als je 12 keer niet hebt uitgecheckt. Ook als je in de trein – zonder eerst uit te checken – bij een volgende vervoerder incheckt, telt dit als een gemiste uitcheck. Tip: het Uitcheck gemist alert en nooit meer te weinig saldo!
Wat moet ik doen? Neem de dag na de vergissing contact op met de klantenservice. Houd je bankafschrift waarop de afschrijving staat bij de hand, want daarop staat een referentienummer dat wij nodig hebben voor de verwerking.
Als je 12 keer niet uitgecheckt bent, wordt je OV-chipkaart tijdelijk geblokkeerd. Je kunt deze blokkering laten verwijderen bij de vervoerder waar je voor het laatst hebt ingecheckt.
Bij volledig afgekocht reisrecht (zoals Weekend Vrij) moet je in principe ook in en uitchecken. Maar wanneer je het een keer vergeet zal NS je geen boete geven.
Afhankelijk van uw accommodatie kunt u uitchecken door dit bij de receptie te melden , via een mobiel apparaat of via de tv op uw kamer, door de sleutel in een express checkout-box te deponeren of door gewoon te vertrekken met de sleutel in uw kamer of vergeten in uw zak.
Een uitcheck gemist
Je kunt dit op 2 manieren op je OV-chipkaart zetten: Je haalt het teruggevraagde saldo op bij een ophaalautomaat. Of reis je na je aanvraag op uitcheckgemist.nl met de trein van NS? Dan hoef je niet langs de ophaalautomaat.
Geld terugvragen
Reis je normaal gesproken met een abonnement? Dan maak je extra kosten als je een vervangend vervoerbewijs koopt of met je betaalpas reist. Alle kosten die binnen je abonnement vallen, kun je dan terugvragen. Je abonnement moet wel op het moment van reizen geldig en geactiveerd zijn.
Als je vergeet om uit te checken, ben je het volledige instaptarief kwijt. Ga voor teruggave van het te veel betaalde bedrag naar de landelijke webpagina Uitcheck Gemist. Op deze website vraag je in drie simpele stappen saldo terug. Dit kan als je niet hebt in- of uitgecheckt in bus, trein, tram en metro.
Net zoals bij de OV-chipkaart. U bent nu ingecheckt. Geef de betaalpas (of de kaart op uw smartphone) aan de conducteur als deze controleert.De controleur houdt deze tegen een scanner en ziet dat u reist met een betaalpas.
Ja, in- en uitchecken met je contactloze betaalpas of creditcard is goedkoper dan een regulier kaartje kopen bij de buschauffeur.