Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Als je jouw pakket niet ophaalt binnen de afhaaltermijn, zoals aangegeven in het afhaalbericht, dan zal de pakketbezorger het pakket uit de kluis halen en je pakket wordt dan weer retour gestuurd naar de afzender.
In het geval dat de koerier het pakket niet succesvol bij u kan afleveren, wordt er de eerstvolgende werkdag een nieuwe bezorgpoging gedaan . Als de tweede poging niet succesvol is, wordt de zending teruggestuurd naar de afzender.
Indien het pakje niet is opgehaald door de ontvanger, sturen we het retour naar jouw afzendadres, de verzender.
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
Als uw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, is dit waarschijnlijk veroorzaakt door een aantal problemen, zoals het doorsturen van post, een typefout in uw verzendadres of zelfs schade aan het verzendlabel, waardoor het pakket niet kon worden bezorgd . U kunt uw trackinggeschiedenis controleren voor details die kunnen verklaren wat er precies mis is gegaan in dit geval.
Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering. Je kunt via de track en trace altijd bekijken hoe lang je pakket al klaarligt. Wanneer je pakket een week bij een DHL punt ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
U heeft 7 dagen vanaf de dag dat het is afgeleverd bij uw gekozen Post Office-filiaal. Als u het artikel niet binnen die tijd ophaalt, wordt het door DPD teruggestuurd naar de afzender . Welk identiteitsbewijs moet ik meenemen?
Als een pakket niet wordt opgehaald, wordt het meestal teruggestuurd naar het magazijn als "geweigerd" of "niet opgehaald" . In dat geval wordt het pakket teruggestuurd naar het magazijn en wordt het automatisch terugbetaald minus de verzendkosten.
Als je het pakket niet kunt ophalen bij het afhaalpunt, stuurt de pakketdienst het terug naar de afzender en ontvang je een terugbetaling. Vraag de verkoper of hij meer informatie heeft. Dit is wat je kunt doen op basis van de bezorgmethode.
Terug naar afzender
Als de ontvanger het pakket niet kan ontvangen bij de tweede bezorgpoging, sturen vervoerders een herinnering met een laatste retourdatum. Het pakket wordt teruggestuurd naar de afzender als een derde en laatste bezorgpoging niet succesvol is.
Als u het artikel niet ophaalt, wordt het door DPD teruggestuurd naar de afzender .
Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.
Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd. Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…).
De Buren Afhaalcentrum verhuurt kluisruimtes aan bedrijven en particulieren. Voor een dag maar ook voor een jaar. Met een kluis bij de Buren kun je als particulier en/of ondernemer te allen tijde, ook buiten reguliere kantoortijden, pakketjes (laten) bezorgen en afhalen.
Uw pakket wordt tot 7 dagen in de winkel bewaard, gerekend vanaf het moment dat u uw ophaalmelding via e-mail of sms ontvangt. Als u om welke reden dan ook niet in staat bent om het binnen deze tijd op te halen, wordt het pakket teruggestuurd naar de verkoper .
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.
Return to Sender is de enige intercept-optie die beschikbaar is voor Registered Mail®-service. Aangetekende poststukken worden geretourneerd met het originele Registered Mail-nummer en worden niet opnieuw gelabeld of verpakt .
Als het artikel niet binnen 15 dagen wordt opgehaald (5 dagen voor Priority Mail Express), wordt het teruggestuurd naar de afzender .
IK HEB DE OPHALING VAN MIJN EVRI PAKKET GEMIST - WAT KAN IK DOEN? Bestellingen worden 10 dagen bewaard in de gekozen EVRi Parcel Shop. Na deze tijd worden alle niet-opgehaalde bestellingen teruggestuurd naar het magazijn en ontvangt u een volledige terugbetaling .
Als het pakket niet voor het einde van de 5e kalenderdag is opgehaald, wordt het artikel uit het kluisje gehaald en naar het postkantoor gebracht .
Als u een pick-up niet kunt wijzigen in MyDHL+, neem dan contact op met de Klantenservice op 088 – 055 2000. U kunt ook een koerierspick-up die u hebt geboekt, annuleren.
Mijn klant heeft de DHL zending geweigerd, zitten hier kosten aan verbonden? Geweigerde zendingen gaan direct retour afzender. Hier zitten kosten aan verbonden. Bekijk deze hand-out voor een overzicht van de meest voorkomende toeslagen.
Als u onze chauffeur hebt gemist, laten ze een kaartje achter met de melding dat ze de volgende werkdag opnieuw proberen te bezorgen . Als er bij de tweede bezorgpoging niemand thuis is, laat de chauffeur een kaartje achter met de melding dat u het pakket kunt ophalen bij een DHL-sorteercentrum.