Vergroten van naamsbekendheid. Verhogen van de omzet. Promoten van producten. Leggen of verbeteren van relaties met (potentiële) klanten.
Bedrijven kunnen op verschillende manieren profiteren van sponsoring. Het vergroot hun naamsbekendheid, verbetert hun imago, vergroot hun publieksbereik, biedt toegang tot nieuwe marktsegmenten en verhoogt de betrokkenheid en loyaliteit van klanten.
U zou mij moeten overwegen voor volledige sponsoring vanwege mijn academische excellentie, betrokkenheid bij onderzoek, aansluiting bij de waarden van uw bedrijf en toewijding aan toekomstige carrière-ambities die aansluiten bij de doelen van uw organisatie .
Sponsor worden heeft dus veel voordelen. Wanneer jij sponsor wordt van een bepaald evenement dat past binnen jouw normen en waarden en daarmee ook de juiste doelgroep kan bereiken, verhoogt dit de geloofwaardigheid en reputatie van jouw onderneming. Dit is dus positief voor jouw imago.
Bel het bedrijf eerst om te achterhalen of een verzoek überhaupt gewenst is en aan wie het gericht moet worden. Neem geen genoegen met 'stuur maar op', maar geef aan dat je het verzoek flink wilt voorbereiden en dus zeker wilt weten dat er serieus naar gekeken zal worden.
Sponsoring is het ondersteunen van organisaties, evenementen of personen met financiële middelen of andere vormen van ondersteuning als vorm van marketing. Door anderen te helpen krijgt de sponsor meer zichtbaarheid. Er zijn verschillende vormen mogelijk, van incidentele ondersteuning tot langlopende contracten.
Welke bedrijven willen atleten sponsoren? Veel bedrijven bieden sponsoring voor sporten zoals Nike, Adidas, Under Armour, PepsiCo, Visa, McDonald's en Gatorade.
Veelvoorkomende sponsordoelen zijn onder meer het vergroten van de zichtbaarheid en naamsbekendheid van het merk, het bereiken van een specifieke doelgroep, het verbeteren van het imago of de reputatie van het merk, het stimuleren van de verkoop of het genereren van leads, het ondersteunen van maatschappelijke doelen of maatschappelijke doelen en het onderhouden van relaties met belanghebbenden of klanten.
Sponsoring biedt een oplossing door een platform te bieden voor verhoogde zichtbaarheid en herkenning . Of het nu gaat om de prominente weergave van een merklogo op een groot evenement of de associatie met een geliefd sportteam, sponsoring plaatst merken direct in het zicht van hun doelgroep.
Sponsoring kan een organisatie veel goede publiciteit opleveren, maar helaas heeft het ook een negatieve kant. Witwassen, omkoping en reputatieschade liggen op de loer. Zodra er veel geld omgaat in een sportevenement of er kan gegokt worden om een sportuitslag dan is er de kans op omkoping of corruptie.
Sponsoring vergroot onder meer de naamsbekendheid van de onderneming. Je naam wordt bijvoorbeeld op het tenue van een sportteam gedrukt of op de website geplaatst. Je kan ook aan sponsoring doen om een product of merk te introduceren. Het is ook mogelijk om op deze manier personeel te werven.
Ik heb leiderschapskwaliteiten, sterke communicatievaardigheden en een bereidheid om verder te gaan dan nodig is om succes te behalen . Ik ben ook zeer gemotiveerd en doelgericht, en ik heb er vertrouwen in dat ik met de juiste middelen en ondersteuning een significante bijdrage kan leveren aan mijn vakgebied.
Sponsorkosten zijn 100% fiscaal aftrekbaar als de sponsoring vanuit een zakelijk oogpunt wordt gedaan. Dit betekent dat er een zakelijke tegenprestatie moet zijn, zoals reclame-uitingen, naamsbekendheid, product- of merkintroductie, of personeelswerving.
Voor handelaars en bedrijven is sponsoring interessant, omdat het fiscaal aftrekbaar is. Sponsoring in ruil voor publiciteit is 100% aftrekbaar (aftrekbare professionele kosten). Sponsoring in ruil voor tickets enzovoort is 50% aftrekbaar (aftrekbaarheid zogenaamde representatiekosten).
Mogelijke aanbiedingen zijn: het verlenen van lidmaatschappen aan belangrijke sponsormedewerkers, toegang tot wedstrijden, uitnodigingen voor evenementen, de mogelijkheid om prijzen uit te reiken, een muntje op te gooien, de spelers toe te spreken voorafgaand aan de wedstrijd, te spreken op evenementen, te spreken via de PA tijdens een evenement, etc.
Het gaat niet alleen om financiële ondersteuning, maar ook om de mogelijkheid om waardevolle zakelijke connecties te ontwikkelen. Steeds meer bedrijven hechten waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Door verenigingen te sponsoren, dragen bedrijven bij aan de groei en ontwikkeling van hun gemeenschap.
Advertenties zijn erop gericht om de aandacht te trekken, dus ze moeten aandacht trekken en creatief zijn. Het merk van de sponsor en de entiteit die wordt gesponsord, moeten echter een echte connectie hebben voor sponsoring . Deze "sponsoring fit" zorgt ervoor dat het publiek in het partnerschap gelooft.
Media sponsoring
Deze ondersteuning kan bestaan uit gratis of afgeprijsde advertentieruimte, promotie op sociale media, persverslaggeving of zelfs assistentie bij mediaproductie . Mediasponsoring is waardevol omdat het non-profitorganisaties helpt een breder publiek te bereiken, vaak zonder de gebruikelijke advertentiekosten.
De sponsorwaarde van Nike in 2021 werd geschat op meer dan 600 miljoen Amerikaanse dollars, waarmee het de meest waardevolle sportsponsor ter wereld is. Het tweede merk op de lijst was Nike's belangrijkste concurrent, Adidas, met een sponsorwaarde van bijna 343 miljoen Amerikaanse dollars.
U kunt absoluut een contactformulier of algemeen e-mailadres gebruiken , als dat alles is wat een potentiële sponsor beschikbaar heeft. Uw kansen zijn groter als u een specifieke persoon vindt, maar wees niet bang om een algemeen verzoek te sturen waar u kunt als ze beperkte manieren hebben om contact met hen op te nemen.
Sportsponsoring; kunstsponsoring; onderwijssponsoring; sociale en maatschappelijke sponsoring; natuursponsoring; audio-visuele sponsoring; evenementensponsoring. Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 63 vragen en antwoorden over Sponsoring.