Controleer of Persoonlijke hotspot is ingeschakeld in 'Instellingen' > 'Persoonlijke hotspot'. Als je Persoonlijke hotspot niet kunt vinden of inschakelen, controleer je of je mobiele aanbieder deze functie heeft ingeschakeld en of Persoonlijke hotspot wordt ondersteund door je mobiele abonnement.
Persoonlijke hotspot-instellingen vinden
Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk en zet de schuifbalk bij Persoonlijke hotspot op groen. Als je teruggaat naar Instellingen kun je hopelijk Persoonlijke hotspot zien staan onder Mobiel netwerk. Als dat niet werkt, kun je proberen de netwerkinstellingen te herstellen.
Herstart je toestel.Controleer of je verbinding hebt met een mobiel netwerk.Zet buiten de EU data-roaming uit.Probeer handmatig een ander buitenlands netwerk te selecteren.
De app Instellingen gebruiken
Open de app Instellingen op je telefoon.Wifi-hotspot.Zet Wifi-hotspot aan. Als je een hotspot-instelling wilt vinden of wijzigen, zoals de naam of het wachtwoord, tik je erop.
Een WiFi hotspot is eigenlijk hetzelfde als uw WiFi signaal thuis, maar dan eentje dat u deelt met anderen. Bijvoorbeeld met de klanten van het café waar u zit, de kampeerders op uw camping of de andere gasten van uw hotel. Het hangt af van uw vakantiebestemming hoeveel u er tegenkomt.
Ga naar de Instellingen-app.Tik op Persoonlijke hotspot.Hier zie je het wachtwoord staan waarmee anderen kunnen inloggen. Tik op het wachtwoord om het te veranderen.
Deze functie is meestal te vinden onder "Instellingen>Wi-Fi" of "Instellingen>Netwerk en internet>Wi-Fi" voor de meeste apparaten.Zoek naar nabijgelegen Wi-Fi-netwerken . Uw apparaat zou een lijst moeten weergeven met nabijgelegen Wi-Fi-netwerken, inclusief openbare hotspots op dezelfde plek waar u uw Wi-Fi inschakelt ("Instellingen>Wi-Fi").
Als je apparaat de melding “kan IP-adres niet verkrijgen” aangeeft, betekent dit dat er een storing is in de IP-configuratie en dat de gebruiker geen verbinding met het wifi-netwerk kan maken. Dit zijn de meest voorkomende redenen voor de foutmelding: Slecht wifi-signaal.
Methode 1: Vind gratis wifi-hotspots in de buurt met behulp van Google Maps
Met de Google Maps-applicatie op desktop of mobiel kunt u alle details krijgen. U moet Google Maps openen op mobiel of desktop. En dan zoeken naar "Openbare Wi-Fi". Alle aanwezige Wi-Fi-verbindingen in de buurt zullen zichtbaar zijn.
Indien u tijdens uw verblijf netwerkproblemen ondervindt: Probeer eerst eens uw telefoon opnieuw op te starten; Indien het probleem aanhoudt, probeer uw verbinding te maken met een andere lokale netwerkprovider. Stel uw netwerkverbinding in op 'handmatig' en selecteer een andere operator.
Ga naar Instellingen > Persoonlijke hotspot.Zet de schakelaar aan bij Anderen mogen verbinden.Voer het wachtwoord in op het toestel dat verbinding wil maken, als daarom wordt gevraagd. Wil een iPhone, iPad of Mac verbinding maken, dan kun je het wachtwoord ook eenvoudig delen vanaf de iPhone die de verbinding deelt.
Aan het maken van een persoonlijke hotspot zijn geen kosten verbonden. De enige kosten die je maakt zijn die van je abonnement, omdat het internet wat gebruikt wordt van de bundel gaat die in je abonnement zit. Je maakt dus geen extra mobiele hotspot kosten en kunt samen met anderen genieten van je internetbundel.
Internetten via een mobiel netwerk: 4G of 5G
Een mobiel netwerk, beter bekend als 4G of 5G, wordt opgezet via een simkaart of eSIM. Je maakt hiermee gebruik van een netwerk van een mobiele provider in plaats van een WiFi signaal. Via deze manier kan je internetten zonder WiFi.
Stel de netwerkinstellingen opnieuw in
Als je iOS of iPadOS 15 of nieuwer gebruikt, tik je op Instellingen > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
De fout Server IP Address Could Not Be Found treedt meestal op wanneer een apparaat of computer geen verbinding kan maken met een netwerk of internet. Verschillende problemen, waaronder onjuiste netwerkinstellingen, een defecte netwerkadapter of een probleem met de router of modem , kunnen dit veroorzaken.
“Server IP-adres kon niet worden gevonden” – Betekenis en oorzaken
Het kan komen door een onjuiste DNS-configuratie, een firewall of een defecte proxyserver . Of soms is het de schuld van de browser of de website. En het is raadzaam om dat te controleren voordat u verdergaat met het proberen van andere oplossingen en probleemoplossing.
Om een Optimum Wi-Fi hotspot gratis te gebruiken, moet u zich aanmelden met uw Optimum gebruikers-ID en wachtwoord . Vervolgens kunt u zoals gewoonlijk internetten op uw telefoon, tablet of laptop. Hoewel u misschien bekend bent met mobiele hotspot-apparaten die worden aangeboden door mobiele telefoonproviders, zijn Optimum hotspots geen draagbare apparaten.
Persoonlijke hotspot instellen op iPhone
Ga op je iPhone naar Instellingen > Persoonlijke hotspot en tik op Anderen toestaan om deel te nemen . Eventueel kun je het wifi-wachtwoord wijzigen. De naam van je wifi-netwerk is de naam van je apparaat. Deze kun je wijzigen in Instellingen > Algemeen > Info.
1 Druk op Apps > Instellingen > Draadloos en Netwerk > Tethering en draagbare hotspot > Instell.draagbare Wi-Fi hotspot. OF: Druk op Apps > Instellingen > Verbindingen > Tethering en draagbare hotspots/Tethering en Mobiele hotspots > Mobiele hotspots. 2 Schakel hier Draagbare/Mobiele Wi-Fi hotspot in.
Controleer of Persoonlijke hotspot is ingeschakeld in 'Instellingen' > 'Persoonlijke hotspot'. Als je Persoonlijke hotspot niet kunt vinden of inschakelen, controleer je of je mobiele aanbieder deze functie heeft ingeschakeld en of Persoonlijke hotspot wordt ondersteund door je mobiele abonnement.
Een Wi-Fi-hotspot is iets magisch waarmee je het internet van je telefoon kunt delen met andere apparaten, zoals je laptop of tablet. Het is alsof je een mini Wi-Fi-netwerk hebt dat met je meereist! In tegenstelling tot de Wi-Fi die je thuis gebruikt, hebben hotspots geen vaste maandelijkse kosten.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.