een scherpe bocht in gaat duiken, je been even ietsje strekken omdat je knie teveel knelt (of je denkt dat die iets teveel knelt) om vervolgens soepel je been uit te kunnen steken en met vol vertrouwen de bocht kan nemen, in plaats van stijf blijven zitten, en met een knellende knie je knietje uitsteken.
Jack Miller heeft verklaard dat een van de redenen waarom hij het doet, simpelweg is omdat zijn been stijf wordt en het uitsteken hem toestaat om het even kort te strekken.
Door je been in deze hogesnelheidsluchtstroom te laten bungelen, ontstaat er een aanzienlijke kracht op het been van de rijder, omdat het als een kleine parachute fungeert en een draaimoment creëert door het been van de rijder om zijn kern te trekken. Dit stimuleert op zijn beurt een trek aan het buitenste stuur, wat verder helpt om de fiets te draaien door tegensturen.
Je kunt het beschouwen als een vriendelijke manier van herkenning en begrip voor de andere motorrijder. Het ontstaan van de groet bij motorrijders is niet heel duidelijk. Er gaat en verhaal over middeleeuwse ridders die, als ze elkaar te paard tegenkwamen, hun hand opstaken als een groetgebaar en gebaar van herkenning.
Heb je je ooit afgevraagd waarom motorcoureurs hun knieën slepen? Het is niet alleen voor de show – MotoAmerica Racer @heynow787 legt uit dat het een cruciale techniek is voor balans, controle en het inschatten van de hellingshoek bij hoge snelheden . #trackday #motorcycleracing #motorcycletraining.
De redenen variëren van het been als luchtrem laten fungeren tot het been als fysieke barrière om te voorkomen dat een andere rijder je probeert in te halen . Anderen beweren dat het helpt bij de gewichtsverdeling, terwijl weer een andere subgroep beweert dat ze het doen, maar niet weten waarom.
Knie sliders : Gevormde stukken hard plastic of geperst leer verwerkt in motorracepakken om het kniegebied van het pak te beschermen tegen schade tijdens het nemen van bochten. De sliders zijn bevestigd aan het leren pak kniegebied aan de buitenkant en net onder het kniegebied van elk been.
Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten
De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans produkt groet. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog. Hij groet uit principe geen rijders die hun bike al geheel hebben betaald. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
Dit gebaar, vaak de "biker wave" genoemd, staat voor vrede en erkenning onder bikers . Het wordt uitgevoerd door de linkerarm uit te strekken en twee vingers naar de grond te wijzen, wat symboliseert "houd twee wielen op de grond." Riders gebruiken dit gebaar om wederzijds respect voor elkaars veiligheid uit te drukken.
De slachtoffers onder motorrijders zijn vooral mannen. Slechts 3 vrouwen kwamen om in 2022 tijdens een motorongeval. Het totaal aantal 'motordoden' schommelt al meer dan 10 jaar tussen 45 en 55. In de jaren 1996 tot 2005 vielen er echter jaarlijks nog tussen de 80 en 100 doden onder motorrijders.
Het antwoord is simpel: het ontsluit het maximale snelheidspotentieel . Hoe verder je een racemotorfiets kunt overhellen, hoe hoger de bochtsnelheid die je kunt bereiken. En in algemene zin geldt: hoe hoger je bochtsnelheid, hoe sneller je rondetijden.
Waarom wisselen MotoGP™-rijders van motor tijdens een race? De redenen achter het wisselen van MotoGP™-motor tijdens races hebben te maken met veiligheid en prestaties . Bij volledig droge omstandigheden gebruiken rijders slickbanden voor betere prestaties, terwijl regenbanden bij volledig natte omstandigheden veiliger en sneller zijn.
Het is de draaiende band die voorkomt dat de fiets omvalt.
een scherpe bocht in gaat duiken, je been even ietsje strekken omdat je knie teveel knelt (of je denkt dat die iets teveel knelt) om vervolgens soepel je been uit te kunnen steken en met vol vertrouwen de bocht kan nemen, in plaats van stijf blijven zitten, en met een knellende knie je knietje uitsteken.
Veel motorrijders zullen er niet direct bij stilstaan, maar motorrijden is best belastend voor het lichaam. Een lange motorrit vergt veel van je spieren. Vooral je rug, nek, armen en beenspieren moeten flink aan de slag als je een aantal uur op je motor gaat rijden.
Daarom zie je ook motorrijders die een 'voetkick' geven. Ze steken dan hun voet uit om te groeten omdat een handgebaar onmogelijk is. Voor veel automobilisten is dit niet bekend (waardoor het eigenlijk dus ook onzinnig is), maar als jij in de file ruimte maakt dan steken motorrijders soms als dank hun been even uit.
Titels voor deze begroeting zijn onder andere " Biker wave", "Motorcyclist wave", "Motorcycle wave" of gewoon "The Wave". De begroeting kan bestaan uit een aantal gebaren, zoals een knikje, een wijzende vinger, een V-teken met de handpalm naar buiten, een V-teken met de handpalm naar binnen en de vingers naar beneden, of een daadwerkelijke opgestoken handzwaai.
De "Biker Wave", de begroeting tussen motorrijders, is ons welbekend: het is een gebaar van erkenning, van vriendschap, dat we doen omdat we deel uitmaken van een gemeenschap, medeplichtigen zelfs zonder elkaar te kennen . Het basisconcept is "Hallo tweewielige broeder.
U voelt een onaangename trilling in uw handen, een signaal dat u niet moet negeren. In de meeste gevallen zijn uw banden niet de oorzaak. Meestal is het in feite een slechte balans van de wielen die stuurtrillingen bij motorfietsen kan veroorzaken.
Een motorfiets van Harley-Davidson behoudt een flink deel van zijn waarde. Volgens een Duits onderzoek is Harley Davidson met maar liefst 18 modellen bovenaan de lijst van motoren met de hoogste restwaarde. Zo heeft een Harley Davidson Street Glide na 2 jaar nog een waarde van bijna 90% van de nieuwwaarde.
De CVO Road Glide ST is de snelste en meest geavanceerde bagger die Harley-Davidson ooit heeft gebouwd.
2) Harley-Davidson CVO Limited
428 kg. Het topstuk van Harley-Davidson is de CVO lijn. De custom afdeling van Harley-Davidson heeft hier alles uit de kast gehaald om een zo luxe mogelijke motorfiets af te leveren. De CVO Limited weegt maarliefst 428 kilogram.
Het lijkt misschien alsof ze hun knie uitsteken, maar wat ze eigenlijk doen is hun gewicht naar de binnenkant van de bocht verplaatsen . Hierdoor wordt het zwaartepunt naar binnen en naar beneden verplaatst, zodat de fiets meer rechtop door de bocht kan blijven.
Simpel gezegd leunen rijders zodat ze hun fiets kunnen draaien , maar er komt meer bij kijken. Een motorfiets heeft het momentum van de rijder nodig om een bocht te maken, maar ook om in evenwicht te blijven. Rijders leunen met hun fiets om ongewenste zwaartekracht tegen te gaan en te voorkomen dat ze omvallen.
Vaak wordt ruiters aangeraden om een speciale kniebrace te dragen, zelfs als ze geen blessure hebben . Dit kan helpen om de kans op een ACL-ruptuur te verkleinen, omdat het helpt om hyperextensie en overbuiging te voorkomen.