Contactloos betalen met ING Voorheen kon je in de ING Bankieren-app alleen contactloos betalen nadat je eerst een digitale
Zet NFC aan om te betalen met Wallet : Uw telefoon ondersteunt NFC niet of NFC staat uit. Als u contactloos wilt betalen, moet u NFC aanzetten. Kaart opgeschort : Er is een probleem met uw kaart. Neem contact op met uw bank om het op te lossen.
De bank zegt dat ondersteuning voor ING Mobiel Betalen stopt omdat Google Pay 'sneller, gemakkelijker en net zo veilig' is als de native functie van de ING. Het bedrijf ondersteunt sinds maart van dit jaar Google Pay voor Android-smartphones.
Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Als de functie contactloos betalen niet werkt kan dit te maken hebben met een verstoring in het signaal dat door de betaalterminal wordt gedetecteerd, de contactloze antenne kan defect zijn, de aangeboden kaart is defect of de kaart is niet geschikt voor contactloos betalen.
Om te controleren of NFC werkt op je smartphone, ga je eerst naar de instellingen en kijk je of NFC is ingeschakeld. Vervolgens kun je proberen een NFC-tag te scannen of een andere NFC-compatibele telefoon aan te raken om te zien of er een reactie is.
Met jouw betaalpas kun je contactloos betalen. Het is niet mogelijk om contactloos betalen uit te zetten.
Controleer of je apparaat NFC ondersteunt: Zorg ervoor dat je apparaat NFC ondersteunt en dat deze is ingeschakeld. Gebruik de juiste app: Installeer een app die compatibel is met de NFC tag en probeer opnieuw te lezen. Formateer de NFC tag: Als de NFC tag is beschadigd of beschadigd is, kun je het formatteren.
Je Betaalrekening is naar voren gekomen in een onderzoek naar fraude of oplichting. We hebben al je ING-producten geblokkeerd, zoals bijvoorbeeld ook je Betaalpas, Creditcard en/of Zakelijke Rekening. Je ontvangt hierover altijd een brief, vaak binnen 5 werkdagen ná blokkade.
Er is op dit moment geen storing.
Vanaf 1 maart 2024 gaan alle particuliere klanten die een betaalpakket hebben bij ING daar maandelijks 50 cent extra voor betalen. Wie nu een OranjePakket met korting heeft, betaalt vanaf die datum dus niet langer 2,70 euro, maar 3,20 euro. Deze prijsstijging geldt voor alle betaalpakketten van particuliere klanten.
Contactloos betalen met ING
Voorheen kon je in de ING Bankieren-app alleen contactloos betalen nadat je eerst een digitale betaalpas hebt aangemaakt. Dat behoort tot je betaalpakket en kost dus niet extra. Vanaf half september verdwijnen deze digitale betaalpassen uit de app.
ING stopt op 17 september van dit jaar met de ondersteuning van contactloos betalen via de eigen Android-app. Klanten kunnen vanaf dan met Android-toestellen alleen via de Google Pay-app contactloos betalen. De bank stopt de ondersteuning omdat Google Pay 'sneller, gemakkelijker en net zo veilig' is als de app van ING.
Kan mijn betaalpas contactloos betalen? Dit teken staat op vrijwel iedere betaalpas - op de voor- of achterkant - om aan te geven dat die geschikt is voor contactloos betalen. Zoniet, vraag dan aan uw bank of u een nieuwe (contactloze) betaalpas kunt krijgen.
Als NFC niet werkt op een Android-telefoon, controleer dan of NFC is ingeschakeld en of de instellingen voor het scannen van NFC-tags correct zijn geconfigureerd . Ook kan de NFC-antenne van de telefoon beschadigd zijn.
Meestal gebeurt dit omdat: De pas als gestolen in het systeem staat. Er een vermoeden van fraude is. Er een storing aan de geldautomaat is.
Scroll naar 'Betaalmiddelen' en tik op de kaart waarvoor je contactloos betalen wilt activeren. Tik onder 'Instellingen' op de schuifknop naast 'Contactloos betalen'. Teken nog even met je face-id, vingerafdruk, of geheime code. Bovenaan het scherm zie je een groene boodschap met de bevestiging.
Hoe ziet de Debit Mastercard of Visa Debit Betaalpas eruit? De nieuwe Betaalpas heeft een staand ontwerp met rechtsonder het logo. Het Mastercard logo bestaat uit twee overlappende cirkels in de kleur rood en geel. Bij Visa staat in het wit het woord VISA rechtsonder de pas.
Ga dan naar 'Instellingen' en tik op "Verbonden apparaten".Als je hier "NFC" ziet staan, heeft jouw toestel deze functie.Je kunt deze dan aanvinken en gebruiken.
Houd je apparaat goed vast
Om de richting van de NFC-antenne en de juiste locatie van het apparaat te controleren, ga je naar Instellingen > Verbindingen > NFC en contactloze betalingen. Lees de instructies met afbeelding op het scherm.
De NFC-chip zit op alle iPhones aan de bovenkant van het toestel, naast of onder de camera. De NFC chip zit bij Samsung-telefoons op wisselende locaties, afhankelijk van je toestel.
Begin met het controleren of NFC is ingeschakeld in de instellingen van uw Android-toestel. Houd uw Android-smartphone bij de tag of het apparaat totdat deze de tag of het apparaat raakt of er een paar millimeter vandaan is . U zou een melding moeten ontvangen die de NFC-verbinding of -activiteit van uw scherm aangeeft.