De 3 meldingen: Geen service: deze melding ontstaat wanneer je geen mobiele verbinding hebt. Zoeken: deze melding ontstaat wanneer je mobiele data niet werkt. Geen SIM: deze melding ontstaat wanneer de simkaart geen verbinding kan maken met je provider.
Soms is dit de beste route om te nemen: ga naar Instellingen > Algemeen > Zet over of stel [apparaat] opnieuw in > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Ook kan het soms helpen om uw toestel eerst uit te schakelen en opnieuw aan te zetten.
Controleer SIM-activiteit : zorg ervoor dat uw SIM actief is. Neem contact op met uw provider als dit niet het geval is. Traycontrole: zorg ervoor dat de SIM-lade goed is geplaatst. Onvolledige plaatsing kan problemen veroorzaken.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
1 Uw telefoon moet opnieuw worden opgestart . 2 U bevindt zich op een plek met slechte mobiele dekking. 3 Uw telefoon staat in de vliegtuigmodus. 4 Uw telefoon maakt geen verbinding met het beste signaal.
Oorzaken waarom uw iPhone 'Geen service' zegt
U bevindt zich buiten het servicegebied van uw provider . Een verkeerd geconfigureerde instelling. Uw provider heeft een probleem. Uw factuur is te laat en uw provider heeft uw service tijdelijk uitgeschakeld.
Controleer op zichtbare tekenen van schade, zoals krassen of vlekken . Reinig de SIM-kaart en lade met een schone, droge doek. Plaats de SIM-kaart opnieuw en zorg ervoor dat de kaart goed is uitgelijnd met de lade. Zodra de SIM-kaartlade op zijn plaats is bevestigd, zet u uw telefoon aan om te zien of de fout is opgelost.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Waarom uw telefoon een "No Service"-bericht weergeeft. Als u dit bericht op uw telefoon ontvangt, betekent dit dat uw apparaat geen signaal van uw mobiele provider kan vinden . Dit netwerkprobleem voorkomt dat u kunt bellen, sms'en en andere normale functies kunt uitvoeren.
Als de telefoon of sms-berichten plotseling niet meer werken en de mobiele gegevens niet beschikbaar zijn, kan dit aan de simkaart liggen. Wanneer je van telefoon verandert, kunnen er vaak problemen ontstaan door een verkeerd geplaatste simkaart.
Er zijn verschillende mogelijke oorzaken hiervoor, zoals een softwarefout, problemen met de netwerkinstellingen, een beschadigde kaart of misschien zit uw simkaart niet goed vast . Bij Asurion helpen we miljoenen mensen elke dag met het oplossen van hun technische problemen, of u nu geen service hebt of uw Android-telefoon gesprekken blijft laten vallen.
Controleer of uw account actief is en in orde is . Controleer of u zich in een gebied met mobiele netwerkdekking bevindt en of er geen storingen zijn in uw gebied. Controleer of uw apparaat niet is geblokkeerd of geblokkeerd voor het ontvangen van mobiele services en is ingesteld met het juiste data-abonnement.
De simkaart is een schakeling die de unieke gegevens draagt van het netwerk om verbinding te kunnen maken tussen het mobiele apparaat en het onderscheid tussen de netwerkprovider. Wanneer de simkaart verouderd is of beschadigd kan dit leiden tot slecht bereik.
Probeer eerst deze oplossingen
Controleer of de nieuwste software-updates op je apparaat zijn geïnstalleerd. Herstart het apparaat. Je moet mogelijk ook je modem en router herstarten. Maak verbinding met een ander netwerk om na te gaan of het probleem zich alleen in jouw netwerk voordoet.
Wat je moet doen is dat waar je ook het notificatiebericht krijgt, scroll naar beneden in je notificatielade, druk dan lang op de "Geen service" notificatie en kies "Negeer bericht zoals dit" . Als je wilt kun je het ook verwijderen, ga dan naar: "Instellingen > Privacy > Filter notificatie".
Het kan zijn dat de contactjes op de simkaart beschadigd zijn en dat het niet aan jouw toestel ligt. Neem in dat geval contact op met je provider zodat je een correct werkende simkaart krijgt. Wij raden aan om dan meteen voor een eSIM te gaan.
Als het bericht "Geen service" blijft staan, bevindt u zich mogelijk op een locatie waar het mobiele signaal te zwak is , zoals een metro of bergvallei, of waar een mobiele zendmast niet dicht genoeg bij uw telefoon staat. Weersomstandigheden of omgevingsomstandigheden kunnen ook een factor zijn. Probeer uw oproep opnieuw vanuit een ander gebied.
Er zijn een paar tips voor probleemoplossing die u kunt proberen als u de foutmelding "mobiel netwerk niet beschikbaar" tegenkomt. Enkele eenvoudige methoden zijn controleren of de vliegtuigmodus is uitgeschakeld, mobiele data inschakelen, de telefoon opnieuw opstarten, de simkaart opnieuw plaatsen of de telefoon updaten .
Een van de belangrijkste redenen waarom de telefoon zegt dat er geen service is, zijn problemen met de SIM-kaart . Uw SIM-kaart kan loszitten, beschadigd zijn of niet goed zijn geplaatst. Soms kan de SIM-kaart zelf verouderd of corrupt zijn.
Als je 'SOS' of 'Alleen SOS' in de statusbalk ziet, is je apparaat niet verbonden met je mobiele netwerk, maar kun je nog wel het alarmnummer bellen via het netwerk van andere aanbieders.
A: Om het probleem 'Mobiel netwerk niet beschikbaar' op te lossen, kunt u proberen uw telefoon opnieuw op te starten, de instellingen voor de vliegtuigmodus te controleren, uw simkaart opnieuw te plaatsen, de software van uw telefoon bij te werken, de netwerkdekking te controleren, de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen of contact op te nemen met uw mobiele provider voor hulp.
Defecte SIM-kaart: Als de SIM-kaart beschadigd of defect is, wordt deze mogelijk niet gedetecteerd door het apparaat . Softwarefout: Een softwarefout of bug in het besturingssysteem kan ook de fout 'Geen SIM-kaart gedetecteerd' veroorzaken. Vliegtuigmodus: Als de vliegtuigmodus is ingeschakeld, kan de SIM-kaart worden uitgeschakeld, wat resulteert in een foutmelding.
Controleer of de telefooninstellingen correct zijn geconfigureerd voor de SIM-kaart en overweeg om de vliegtuigmodus in en uit te schakelen om de netwerkverbinding te resetten . Als het probleem zich blijft voordoen, probeer dan de vliegtuigmodus uit te schakelen en het apparaat opnieuw op te starten om de netwerkinstellingen te vernieuwen.