Als je bij de levering niet thuis bent en we geen instructies over een andere leveringsplaats hebben ontvangen, wordt je pakket geleverd in de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Zo kan je jouw pakket in ontvangst nemen wanneer het jou het best past.
Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd. Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…).
Als u niet aanwezig bent op het moment van levering, zal DPD proberen uw pakket af te leveren bij een lokaal afhaalpunt. Als dit niet mogelijk is, laten ze een 'sorry we missed you'-kaartje achter met instructies.
Als de ontvanger niet aanwezig is, laat de chauffeur bij de eerste afleverpoging een niet-thuis-bericht achter in de brievenbus. Daarop staat wat de ontvanger kan doen om alsnog het pakket in ontvangst te nemen.
Dan probeert DPD het pakket maximaal drie keer te bezorgen. De laatste keer is alleen op afspraak. Is het dan nog niet gelukt het pakket te bezorgen? Dan wordt het pakket retour gestuurd.
Als u DPD niet belt, proberen ze uw bestelling de eerstvolgende werkdag te bezorgen . Als u er dan weer niet bent, proberen ze het de eerstvolgende werkdag nog een derde keer. Als u uw bestelling na de derde poging nog steeds niet hebt ontvangen, houdt DPD deze zeven dagen vast.
Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.
De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet. Je kunt ook zelf contact opnemen met het post- of koeriersbedrijf.
Neem contact met ons op via het contactformulier. Wilt u liever met iemand spreken? U kunt contact opnemen met een van onze collega's van de Klantenservice via telefoonnummer 085 - 0022222 en zij helpen u verder.
Iedere werkdag bezorgen de chauffeurs in Nederland pakketten van ongeveer 8.00 uur tot 18.00 uur. In het weekend is zaterdag bezorging mogelijk als de afzender daarvoor kiest. Op zondag leveren we niet.
Geen probleem! Bent u niet thuis om uw bestelling in ontvangst te nemen en is het ook niet mogelijk om bij de buren af te leveren? Dan doen wij alsnog ons uiterste best om het pakket zo snel mogelijk bij u af te leveren. Na de eerste bezorgpoging levert DPD uw pakket af bij de dichtstbijzijnde Pickup Parcelshop.
Een pakket wordt 7 kalenderdagen bewaard bij het DPD Pakketpunt. De 8ste dag krijgt het DPD Pakketpunt het verzoek om het pakket retour afzender te sturen. Daarna gaat het pakket retour. Een DPD Pakketpunt heeft slechts een beperkte ruimte om pakketten op te slaan.
Bij elke bezorging van een pakket via DPD vraagt de chauffeur om een handtekening voor ontvangst . Dit is een standaard service van DPD en dus zonder extra kosten.
Laat het pakket achter op een 'Veilige plaats'
1. Kies 'Veilige plaats' uit de lijst met opties die u in uw bericht van DPD ontvangt. 2. Beschrijf de plaats waar we het pakket kunnen achterlaten (bijv. bij de achterdeur).
Pakketservice DPD introduceert de ophaalservice 'Pickup request' voor particulieren en kleine ondernemers. Hierdoor hoeven zij niet door wind en regen pakketten naar een pakketpunt te brengen, maar kunnen ze binnen blijven totdat de chauffeur het komt ophalen.
Bel naar de medewerkers van onze Customer Service op 085 - 0022222 (locaal tarief) en zij helpen je verder. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur. Op zaterdag zijn wij van 9.00 tot 17.00 geopend. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen hebben we je 14-cijferig pakketnummer nodig.
DPD bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Met ruim 850 Pickup parcelshops in Nederland, is er altijd een bij jou in de buurt. Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor je is achtergelaten, lees je waar je je pakket kunt ophalen.
Als de pakketstatus een dag lang onveranderd blijft, neem dan gerust contact met ons op . Onze klantenservice helpt u graag verder. Beschrijf uw vraag aan ons in het contactformulier.
Belangrijkste verschillen DPD, DHL en PostNL
DPD is met name sterk in Europa en biedt snelle bezorgopties en een goede service. DHL heeft daarentegen een sterke wereldwijde dekking en biedt verschillende bezorgopties aan, zoals Same Day Delivery en Time Definite Delivery.
Geen probleem! Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket te bezorgen bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt je pakket op een PostNL-punt bij je in de buurt afgegeven.
Kijk in je (externe) brievenbus. Ook als dit niet in de track en trace staat, bestaat de kans dat je pakket in je brievenbus is bezorgd. Vraag je naaste buren of zij je pakket hebben ontvangen. Je pakket kan altijd bij buren zijn bezorgd, ook als dit niet online te zien is.
Bij een PostNL-punt
Dan kun je het pakket aan de balie weigeren of het doorgeven via de app of je track & trace. Daarna sturen we het pakket terug naar de afzender. Haal je je pakket niet op bij het PostNL-punt? Dan sturen we het na 1 week automatisch terug.
Nee dat is niet verplicht. Bij een pakketpunt kijken ze ook alleen of het adres van de begunstigde er goed op staat, dus postcode, huisnummer etc. Het nadeel is wel, dat mocht er iets fout gaan, de post het pakket niet naar jou kan terugsturen.
Een pakket versturen met DHL of UPS via een pakketkluis van De Buren is heel eenvoudig. Je maakt een verzendlabel aan via de website en plakt deze op je pakketje. Vervolgens ga je naar een pakketkluis bij jou in de buurt, scan je het verzendlabel en plaats je het pakket in de (USP en DHL) pakketautomaat.
Ja, je kan een zending laten afleveren op één van de 3.750 DHL ServicePoints/Servicepunt/Parcelshops(afhaalpunt) in Nederland. De ontvanger loopt dan geen risico om de bezorger mis te lopen.