Moet ik thuis zijn voor de bezorging door DPD?

Als je bij de levering niet thuis bent en we geen instructies over een andere leveringsplaats hebben ontvangen, wordt je pakket geleverd in de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Zo kan je jouw pakket in ontvangst nemen wanneer het jou het best past.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Wat als niet thuis DPD?

Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd. Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Wat gebeurt er als ik niet in DPD ben?

Als u niet aanwezig bent op het moment van levering, zal DPD proberen uw pakket af te leveren bij een lokaal afhaalpunt. Als dit niet mogelijk is, laten ze een 'sorry we missed you'-kaartje achter met instructies.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat als je DPD bezorger mist?

Als de ontvanger niet aanwezig is, laat de chauffeur bij de eerste afleverpoging een niet-thuis-bericht achter in de brievenbus. Daarop staat wat de ontvanger kan doen om alsnog het pakket in ontvangst te nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Hoe vaak probeert DPD te bezorgen?

Dan probeert DPD het pakket maximaal drie keer te bezorgen. De laatste keer is alleen op afspraak. Is het dan nog niet gelukt het pakket te bezorgen? Dan wordt het pakket retour gestuurd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Word DPD Eigenaar Chauffeursfranchise

38 gerelateerde vragen gevonden

Hoe vaak probeert DPD te bezorgen?

Als u DPD niet belt, proberen ze uw bestelling de eerstvolgende werkdag te bezorgen . Als u er dan weer niet bent, proberen ze het de eerstvolgende werkdag nog een derde keer. Als u uw bestelling na de derde poging nog steeds niet hebt ontvangen, houdt DPD deze zeven dagen vast.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Waar gaan pakketjes heen als je niet thuis bent?

Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat te doen als je buren je pakketje niet geven?

De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet. Je kunt ook zelf contact opnemen met het post- of koeriersbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Hoe spreek ik met iemand van DPD?

Neem contact met ons op via het contactformulier. Wilt u liever met iemand spreken? U kunt contact opnemen met een van onze collega's van de Klantenservice via telefoonnummer 085 - 0022222 en zij helpen u verder.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe laat bezorgt DPD?

Iedere werkdag bezorgen de chauffeurs in Nederland pakketten van ongeveer 8.00 uur tot 18.00 uur. In het weekend is zaterdag bezorging mogelijk als de afzender daarvoor kiest. Op zondag leveren we niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservice.dpd.nl

Moet ik thuis zijn voor de bezorging door DPD?

Geen probleem! Bent u niet thuis om uw bestelling in ontvangst te nemen en is het ook niet mogelijk om bij de buren af ​​te leveren? Dan doen wij alsnog ons uiterste best om het pakket zo snel mogelijk bij u af te leveren. Na de eerste bezorgpoging levert DPD uw pakket af bij de dichtstbijzijnde Pickup Parcelshop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe lang blijft een pakket bij DPD liggen?

Een pakket wordt 7 kalenderdagen bewaard bij het DPD Pakketpunt. De 8ste dag krijgt het DPD Pakketpunt het verzoek om het pakket retour afzender te sturen. Daarna gaat het pakket retour. Een DPD Pakketpunt heeft slechts een beperkte ruimte om pakketten op te slaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservice.dpd.nl

Heeft DPD een handtekening nodig?

Bij elke bezorging van een pakket via DPD vraagt ​​de chauffeur om een ​​handtekening voor ontvangst . Dit is een standaard service van DPD en dus zonder extra kosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Waar laat DPD pakketten achter?

Laat het pakket achter op een 'Veilige plaats'

1. Kies 'Veilige plaats' uit de lijst met opties die u in uw bericht van DPD ontvangt. 2. Beschrijf de plaats waar we het pakket kunnen achterlaten (bijv. bij de achterdeur).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kan ik mijn pakket zelf ophalen bij DPD?

Pakketservice DPD introduceert de ophaalservice 'Pickup request' voor particulieren en kleine ondernemers. Hierdoor hoeven zij niet door wind en regen pakketten naar een pakketpunt te brengen, maar kunnen ze binnen blijven totdat de chauffeur het komt ophalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Wat als een DPD pakket niet ontvangen?

Bel naar de medewerkers van onze Customer Service op 085 - 0022222 (locaal tarief) en zij helpen je verder. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur. Op zaterdag zijn wij van 9.00 tot 17.00 geopend. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen hebben we je 14-cijferig pakketnummer nodig.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservice.dpd.nl

Wat doet DPD wanneer je niet thuis bent?

DPD bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Met ruim 850 Pickup parcelshops in Nederland, is er altijd een bij jou in de buurt. Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor je is achtergelaten, lees je waar je je pakket kunt ophalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Wat moet ik doen als DPD niet heeft geleverd?

Als de pakketstatus een dag lang onveranderd blijft, neem dan gerust contact met ons op . Onze klantenservice helpt u graag verder. Beschrijf uw vraag aan ons in het contactformulier.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Is DPD hetzelfde als DHL?

Belangrijkste verschillen DPD, DHL en PostNL

DPD is met name sterk in Europa en biedt snelle bezorgopties en een goede service. DHL heeft daarentegen een sterke wereldwijde dekking en biedt verschillende bezorgopties aan, zoals Same Day Delivery en Time Definite Delivery.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op crazylabels.nl

Wat als je niet thuis bent voor een pakketje?

Geen probleem! Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket te bezorgen bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt je pakket op een PostNL-punt bij je in de buurt afgegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zalando-lounge.nl

Hoe weet ik of mijn pakket bij de buren is?

Kijk in je (externe) brievenbus. Ook als dit niet in de track en trace staat, bestaat de kans dat je pakket in je brievenbus is bezorgd. Vraag je naaste buren of zij je pakket hebben ontvangen. Je pakket kan altijd bij buren zijn bezorgd, ook als dit niet online te zien is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Kan je een pakket weigeren aan de deur?

Bij een PostNL-punt

Dan kun je het pakket aan de balie weigeren of het doorgeven via de app of je track & trace. Daarna sturen we het pakket terug naar de afzender. Haal je je pakket niet op bij het PostNL-punt? Dan sturen we het na 1 week automatisch terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is afzender verplicht op pakket?

Nee dat is niet verplicht. Bij een pakketpunt kijken ze ook alleen of het adres van de begunstigde er goed op staat, dus postcode, huisnummer etc. Het nadeel is wel, dat mocht er iets fout gaan, de post het pakket niet naar jou kan terugsturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op startpagina.nl

Hoe werkt de Buren pakketpunt?

Een pakket versturen met DHL of UPS via een pakketkluis van De Buren is heel eenvoudig. Je maakt een verzendlabel aan via de website en plakt deze op je pakketje. Vervolgens ga je naar een pakketkluis bij jou in de buurt, scan je het verzendlabel en plaats je het pakket in de (USP en DHL) pakketautomaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op deburen.nl

Kan je een pakketje laten bezorgen bij een afhaalpunt?

Ja, je kan een zending laten afleveren op één van de 3.750 DHL ServicePoints/Servicepunt/Parcelshops(afhaalpunt) in Nederland. De ontvanger loopt dan geen risico om de bezorger mis te lopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.shops-united.nl

Populaire vragen