VOORWAARDEN VOOR RETOURNERINGDe artikelen moeten zich in de oorspronkelijke staat bevinden en alle labels en prijskaartjes bevatten. Je moet de bestelling retourneren in dezelfde markt/regio als waar je de aankoop hebt gedaan.
Je mag afgeprijsde artikelen retourneren. Daarnaast moeten online gekochte artikelen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd, met inachtneming van de algemene voorwaarden. De artikelen worden alleen retour genomen mits de originele prijskaartjes nog aangehecht zitten en de artikelen ongedragen zijn.
Zodra we je retournering van je artikelen hebben verwerkt, gaan we over op de terugbetaling. Als je een retournering hebt gedaan van een artikel die je in de winkel hebt gekocht, wordt de terugbetaling gedaan via de betaalmethode die gebruikt is voor de aankoop.
Online aankoop: u hebt 30 dagen vanaf de verzenddatum van uw bestelling. Aankoop in een winkel: u hebt 30 dagen vanaf de aankoopdatum. De artikelen moeten in originele staat zijn en voorzien van alle labels. U moet de retourzending doen in dezelfde markt/regio waar u de aankoop hebt gedaan.
Als je een aankoop hebt gedaan in een van onze winkels en je bent de bon kwijt, kun je deze hier terugvinden. Vul hiervoor de velden in van het -formulier dat beschikbaar is op Zara.com.
RUILEN IN EEN ZARA-WINKEL
Let op: om te kunnen ruilen moet u de kassabon of uw Zara QR-code tonen .
RETOURNEREN IN EEN ZARA-WINKEL
Je hoeft alleen maar de artikelen die je wilt retourneren en je Zara QR of de aankoopbon mee te brengen. Gebruik onze Store Locator om de dichtstbijzijnde Zara-winkel te vinden.
Let op: om de terugbetaling te ontvangen via de betaalmethode die u bij de aankoop hebt gebruikt, dient u de originele aankoopbon te overleggen .
Als u de aankoop als geregistreerde gebruiker hebt gedaan, kunt u een restitutie aanvragen via de details van uw bestelling . Als u een gastaankoop hebt gedaan, kunt u deze aanvragen via de link die in een van de e-mails staat die we u over uw bestelling hebben gestuurd.
Welke ondersteuning biedt Zara? Het klantenserviceteam van Zara biedt de volgende ondersteuningskanalen: e-mail, livechat, callcenter, ondersteuning via sociale media en selfserviceondersteuning .
Als geretourneerde kleding niet meer kan worden verkocht, kunnen ze worden gerecycled tot nieuwe materialen, zoals vezels voor nieuwe kleding of andere textielproducten. Goede doelen: Sommige merken doneren geretourneerde kleding aan goede doelen of organisaties die ze kunnen verdelen onder mensen in nood.
Optie 1: Vaak wordt het product dan gecheckt.Dat wordt gewoon door mensen gedaan.Zij kijken of het product gebruikt of beschadigd is. Optie 2: In andere gevallen wordt het product niet eens gecontroleerd en gelijk doorverkocht aan een opkoper die goedkope kleding opkoopt om het weer door te verkopen.
Overschotten en wegwerpproducten. Een deel van deze kleding wordt vervolgens met korting aangeboden, sommige stukken gaan terug in de voorraad. Wat hierna overblijft, wordt gedoneerd aan een goed doel of vernietigd door het te verbranden of vervezelen. Er wordt helaas vaak gekozen voor die laatste optie.
In veel gevallen zal de verkoper het verschil tussen wat u betaalde en de verkoopprijs terugbetalen, zolang uw aankoop binnen een bepaalde tijd is gedaan, vaak 14 dagen . Als ze niet kunnen of willen terugbetalen naar de oorspronkelijke betaalmethode, kunt u een tegoedbon krijgen.
Winkels verkorten vaak de tijd die je hebt om items te retourneren die je in de uitverkoop hebt gekocht , hoewel je nog steeds altijd beschermd bent als er iets defect is. Je hebt een grotere kans als je je kassabon meeneemt en het item in de originele verpakking retourneert.
U kunt producten retourneren in alle ZARA winkels in het land waar het geleverd werd, of via een door ons verzorgde Koerier.
De prijs die voor de kaart is betaald en de standaard bezorgkosten (indien van toepassing), verminderd met het bedrag dat met de kaart is uitgegeven, worden terugbetaald met hetzelfde betaalmiddel dat is gebruikt om de kaart te kopen . U moet het e-ticket verstrekken zodat ZARA het saldo van de kaart kan terugbetalen.
Virtuele cadeaubonnen en fysieke cadeaubonnen die in een winkel zijn gekocht, worden geactiveerd en zijn klaar voor gebruik. Als u een virtuele cadeaubon wilt gebruiken om in een winkel te betalen, kunt u deze afdrukken of weergeven op uw mobiele apparaat .
VOORWAARDEN VOOR RUILEN
Online aankoop: je hebt 30 dagen de tijd vanaf de verzenddatum van je bestelling. Aankoop in een fysieke winkel: je hebt 30 dagen vanaf de datum van aankoop. De artikelen moeten zich in de oorspronkelijke staat bevinden en alle labels en prijskaartjes hebben.
Ik verkoop in een winkel
Ruilen of retourneren hoeft u in een winkel niet verplicht aan te bieden. Als u de consument laat ruilen of retourneren, mag u om de kassabon vragen.
Het is een gunst van de verkoper. De verkoper mag daarom zelf bepalen of hij u laat ruilen. En hij mag ervoor kiezen om u alleen te laten ruilen als u een kassabon hebt.
Je zit aan de koop vast, tenzij je van de verkoper mag ruilen. De verkoper bepaalt wanneer je het product mag ruilen. Zo kan de verkoper ruilen bijvoorbeeld alleen toestaan als je de bon hebt. Neem contact op met de verkoper en vraag of je het product mag ruilen, ook al heb je geen bon meer.
Soms wordt de inventaris in delen verkocht of geveild aan kopers in de detailhandel of in grote groothandelspartijen aan andere bedrijven. Soms wordt de inventaris gerecycled.Soms wordt het gedoneerd.Soms wordt het weggegooid, helaas.