Kan mijn bestelling eerder geleverd worden?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat als de leverancier te laat levert?

In dat geval stuur je bij overschrijding van de levertijd van je zakelijke bestelling eerst een ingebrekestelling naar je leverancier. Pas daarna kun je een schadevergoeding claimen of de overeenkomst ontbinden. Herinner je leverancier in de ingebrekestelling nogmaals aan de afspraken die jullie hebben gemaakt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Hoe snel moet een webshop leveren?

Als er geen specifieke levertijd is afgesproken, geldt de wettelijke levertijd. In Nederland is dit maximaal 30 dagen na het plaatsen van de bestelling. De webshop moet ervoor zorgen dat het product binnen deze termijn wordt geleverd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op achmearechtsbijstand.nl

Welke rechten heb ik wanneer mijn aankoop via internet niet tijdig wordt geleverd?

Als het gaat over een online aankoop binnen de EU dan heb je een wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen vanaf de dag van ontvangst van je pakket. Je kan zelfs al gebruik maken van je herroepingsrecht zonder de levering af te wachten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op news.economie.fgov.be

Wat is de verwachte levertijd?

De verwachte levertijd is de levertijd zoals die bij benadering wordt aangegeven door de distributeurs. Deze kan verschoven worden wanneer een product niet (meer) beschikbaar is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acesdirect.nl

Hoe vervoerders uw pakket bezorgen

45 gerelateerde vragen gevonden

Kan de geschatte levertijd eerder plaatsvinden?

Ze zijn niet gegarandeerd en kunnen worden gewijzigd. Leveringen kunnen voor of na de geschatte tijdsvensters aankomen .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe lang mag een bestelling duren?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat als je bestelling niet geleverd wordt?

Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat is binnen 14 dagen?

De 14 dagen termijn werkt als volgt. Als je bijvoorbeeld op 1 maart een product binnen hebt gekregen, dan heb je tot 15 maart om 12 uur 's nachts de tijd om de overeenkomst te ontbinden. Bij de die twee weken tellen dus niet alleen werkdagen mee, maar ook weekenden tellen mee.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op overeenkomsten.nl

Wat als je pakket te laat komt?

Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht.De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief: bestelling te laat geleverd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat is de snelste levering?

Een spoedpakket versturen doe je bij een PostNL-punt. Op werkdagen vóór 17.00 uur verstuurd, is de volgende dag bezorgd. Je hebt hierbij keuze uit bezorging vóór 10.00 uur en 12.00 uur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat is wettelijke levertijd?

Heb je geen levertijd afgesproken dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Doet de verkoper dat niet? Dan moet je hem extra tijd geven om het product te leveren, bijvoorbeeld 2 weken. Heb je nog steeds niks ontvangen, dan kun je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe lang wachten op een pakket?

Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur. Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending. Hoelang je pakket onderweg is, hangt af van de bestemming.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Wat als je bestelling te laat is?

Als er geen datum of tijd is afgesproken, moet het bedrijf het product binnen de wettelijke levertijd van dertig dagen leveren. Als het bedrijf zich hier niet aan houdt, moet je de verkoper eerst extra tijd geven (schritfelijk op per e-mail). Als ook dit niet wordt nageleefd, mag je de overeenkomst ontbinden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Heeft een leverancier leveringsplicht?

In beginsel bestaat in die verhouding geen leveringsverplichting van die leveranciers. De Nederlandse wetgever gaat immers uit van de contractsvrijheid van partijen op grond waarvan een leverancier niet verplicht kan worden zijn produkten aan een afnemer te leveren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ludwigvandam.nl

Wat gebeurt er als uw online bestelling niet aankomt?

Vraag een nieuwe levering aan

Als het door u bestelde artikel niet op de afgesproken datum of binnen een redelijke termijn wordt geleverd, kunt u de verkoper vragen het artikel opnieuw te leveren .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat als een bedrijf niet op tijd levert?

Hierbij vraag je de webwinkel om alsnog het gekochte product te leveren. Hierbij geef je duidelijk een deadline aan, bijvoorbeeld 14 dagen bij het kopen van fietsen, of vier weken bij het kopen van meubels. Levert de webshop daarna nog niet, dan heb je het recht om de koop te ontbinden wegens hun wanprestatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wat betekent 14 dagen na ontvangst?

Maak gebruik van uw afkoelingsperiode

U moet de verkoper binnen 14 dagen na ontvangst laten weten dat u het artikel niet wilt. Nadat u dit aan de verkoper hebt verteld, hebt u nog eens 14 dagen om het artikel daadwerkelijk terug te sturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat betekent 14 dagen na ontvangst?

De Wet normering buitengerechtelijke incassokosten (WIK)

Dit doet u met een aanmaning. In deze aanmaning moet u uw debiteur nog eenmaal 14 dagen de gelegenheid geven om de openstaande factuur, zonder bijkomende kosten, te betalen. Deze aanmaning is ook wel de 14-dagenbrief gaan heten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bru-deurwaarders.nl

Wat als je pakketje niet geleverd is?

De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat betekent het als je bestelling onderweg is?

Over het algemeen betekent de status ; 'In transit' dat de zending nog onderweg is. Dit kan tussen Deutsche Post en de lokale post in het land van bestemming zijn, maar ook tijdens het bezorgen van het pakket in de bus van de lokale vervoerder.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op intime.delivery

Kan ik mijn geld terugkrijgen als mijn bestelling te laat de volgende dag wordt geleverd?

Als uw artikel niet op de afgesproken locatie is afgeleverd, is het de wettelijke verantwoordelijkheid van de verkoper om het probleem op te lossen. U kunt hen vragen om uw artikel opnieuw te bezorgen. U kunt om een ​​volledige terugbetaling vragen als:een leveringsdatum essentieel was en niet is gehaald .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat als een webshop niet op tijd levert?

Als de verkoper er niet in slaagt om binnen deze termijn te leveren, dien je de verkoper meestal nog een extra periode van 2 weken te gunnen om het product alsnog te bezorgen. Als het product na deze extra tijd nog steeds niet is geleverd, heb je het recht om de aankoop te annuleren en je geld terug te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mr-online.nl

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt verzonden?

De verwerking van uw bestelling duurt 1 tot 3 werkdagen. Zodra uw bestelling is verwerkt, worden uw artikel(en) binnen 2-3 werkdagen verzonden. Bestellingen worden niet verzonden of geleverd in het weekend of op feestdagen. De geschatte levertijd vindt u in het tabblad 'Bezorginformatie'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Waarom wordt mijn bestelling verwerkt?

Orderverwerking betekent het beheren en uitvoeren van klantorders . Dit proces kan het verifiëren van klantgegevens, het autoriseren van betalingen, het voorbereiden van goederen voor verzending en het volgen van de bestelling omvatten nadat deze is verzonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Populaire vragen