Golf GTE: de trendsetter verder verbeterd Dankzij het systeemvermogen van 180 kW/245 pk en het koppel van liefst 400 Nm zijn de prestaties indrukwekkend. Zo accelereert de Golf GTE in 6,7 seconden van 0-100 km/u en is hij goed voor een topsnelheid van 225 km/u.
“Voor het eerst heeft de Golf GTE meer vermogen dan de GTI.” Puur op de elektromotor presteert de GTE sportief, zonder het te overdrijven. In 6,6 seconden doet-ie de sprint naar 100 km/h.
De GTE trekt namelijk van 0 naar 100 km/h op in 6,7 seconden en haalt 225 km/h.Bij de GTI gaat het om 6,2 seconden en 250 km/h. Cijfermatig ontlopen ze elkaar dus weinig.
De batterij van de GTE is 13 kWh groot en overtreft die van de vorige generatie van de Golf GTE ruimschoots, want die had maar een inhoud van 9 kWh. Het elektrisch rijbereik zou volgens VW in optimale omstandigheden 64 kilometer bedragen, maar in de praktijk kan je beter uitgaan van een kleine 50 kilometer.
De GTE is relatief zwaar en de gewichtsverdeling is niet optimaal, zeker wanneer je de beschikbare 204 pk goed gebruikt. Door het hoge gewicht en direct beschikbare koppel van de elektromotor heeft de GTE te kampen met een snelle bandenslijtage. Voornamelijk de voorbanden hebben het zwaar te verduren.
Met een gemiddeld verbruik van 1.5 liter per 100 kilometer is deze wagen de belichaming van Duits vakmanschap. Natuurlijk moet je de wagen wel opladen om dit verbruik te kunnen halen. Nog steeds doet deze GTE het dan veel beter dan zijn benzineslurpende broertje: de GTI.
Kan Mijn Golf 8 GTE 272 PK 1.5 TSi hybride al gechipt worden ? Ja dit kan. Chiptuning Golf 8 GTE 1.5 TSi 272 PK is een populaire methode om meer Vermogen uit jouw VW motor te halen.
Lange actieradius vergeleken met puur elektrisch - PHEV-auto's hebben het voordeel dat ze benzine of diesel gebruiken, dus ze kunnen snel worden bijgetankt en slaan meer brandstof op dan een accu voor een langere actieradius. Kunnen zichzelf opladen tijdens het rijden - PHEV's hebben het voordeel dat ze zijn aangesloten, maar kunnen ook opladen tijdens het rijden.
Een accu gaat ongeveer 3 tot 6 jaar mee.
De GTI is een betere en geloofwaardigere prestatie-auto dan de GTE , maar hij is achtergebleven bij de huidige lichting hot hatchbacks wat betreft puur plezier. Rivalen bezitten nu een aantal van de meest gretige, agressieve chassisopstellingen van alle auto's die te koop zijn, en voor elke prijs.
Deze versie van de Volkswagen Golf is in Nederland op de markt sinds mei 2024 en kost rijklaar € 49.990.
De nieuwe Golf GTI wordt aangedreven door een 2.0 TSI turbomotor met een vermogen van 180 kW/245 pk en een koppel van 370 Nm. Een automatische zeventraps DSG-transmissie met dubbele koppeling is standaard. Hiermee vergt de acceleratie van 0-100 km/u slechts 6,2 seconden. De topsnelheid bedraagt 250 km/u.
De voordeligste oplossing voor de Volkswagen Golf GTE én toch het maximale laadvermogen gebruiken is daarom de mobiele thuislader. Een mobiele lader kan meestal 2.3 of 3.7 kW (10 of 16A) laden, je kunt de auto dus ook net zo snel opladen via een mobiele thuislader.
Vanaf slechts €2000 exclusief BTW vervangen wij het accupakket door een gereviseerde versie, inclusief zes maanden garantie. Onze specialisten gebruiken professionele software om de kwaliteit van de refurbished accu's te waarborgen.
Deiningen organiseren zich in groepen die er glad en regelmatig uitzien. Ze kunnen duizenden kilometers afleggen, ongeacht de hoogte en periode. Hoe langer de golf, hoe sneller hij reist.
Door de combinatie van een grote accu, elektromotor en benzinemotor kan de GTE tot wel 64 kilometer op alleen elektrische energie rijden . De accu kan via het lichtnet worden opgeladen en indien nodig kan de auto zowel op elektriciteit als op benzine rijden om serieuze prestaties te leveren .
Golf GTE: de trendsetter verder verbeterd
Dankzij het systeemvermogen van 180 kW/245 pk en het koppel van liefst 400 Nm zijn de prestaties indrukwekkend. Zo accelereert de Golf GTE in 6,7 seconden van 0-100 km/u en is hij goed voor een topsnelheid van 225 km/u.
In de zogenaamde GTE-modus stuurt de Golf zwaarder en staat de wagen straffer afgesteld. Naast de GTE-modus kan men besluiten volledig elektrisch te rijden. De fabrieksopgave rept in dat geval van een rijbereik van 50 kilometer.
De GTE knop is een leuk speeltje, jammer toch van die uitlaatgeluiden uit de bozen. Maar dan gaat hij als de bliksem, de accu zie je wel heel snel leeglopen. Een hele mooie tool is het op afstand ontwasemen en je klimaatregeling instellen.
Persoonlijk werkt de GTE Stage 1 Performance Chip tuner . Dit was geen placebo-effect. Mijn resultaten bevestigen enigszins dat de performance chip werkt en legitiem is. Ik heb geen problemen gehad met de chip zelf of mijn voertuig.
De GTE heeft dankzij die elektromotor zelfs 30 Nm extra koppel ten opzichte van de GTI. Volledig elektrisch is de actieradius 60 kilometer en kun je maximaal een snelheid van 130 km/h bereiken. De GTD krijgt eveneens meer vermogen dan de vorige; 200 pk.
Beide versies van de GTE krijgen het 12,3-inch Active Info Display (digitale wijzerplaten), maar de Advance profiteert van het 8-inch Discover Navigation touchscreen infotainmentsysteem, plus:Twee-zone klimaatregeling . Elektrisch inklapbare buitenspiegels met instapverlichting .
Brandstofverbruik. De Volkswagen Golf GTE kan met een volle accu en volle tank in totaal ongeveer 603 kilometer ver komen. Hiervan is dan ongeveer 39 kilometer volledig elektrisch.