We bewaren je pakket maximaal 7 dagen bij een DHL ServicePoint. Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering. Je kunt via de track en trace altijd bekijken hoe lang je pakket al klaarligt.
Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week. Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Als je jouw pakket niet ophaalt binnen de afhaaltermijn, zoals aangegeven in het afhaalbericht, dan zal de pakketbezorger het pakket uit de kluis halen en je pakket wordt dan weer retour gestuurd naar de afzender.
Je pakje blijft 14 kalenderdagen lang beschikbaar in een Afhaalpunt en 5 kalenderdagen in een Pakjesautomaat. Nadien wordt het teruggezonden naar de afzender.
Zodra we het pakket in je DHL Pakketautomaat hebben gestopt, ontvang je een unieke afhaalcode per mail of sms. Hiermee haal je 'm op wanneer het jou uitkomt. Je pakket blijft er maximaal 7 dagen liggen, daarna sturen we het terug naar de afzender.
We bewaren je pakket maximaal 7 dagen bij een DHL ServicePoint. Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering. Je kunt via de track en trace altijd bekijken hoe lang je pakket al klaarligt.
We bewaren je pakket 72 uur in de automaat. Daarna brengen we het naar een PostNL-punt in de buurt. Wil je dat we je pakketten standaard in een pakketautomaat bezorgen? Stel dit dan als standaard bezorgplaats in via je PostNL-account of via de app.
Indien het pakje niet is opgehaald door de ontvanger, sturen we het retour naar jouw afzendadres, de verzender.
Het is inderdaad mogelijk om je pakket door iemand anders te laten ophalen. De persoon die jouw pakket ophaalt, moet een geldig legitimatiebewijs meenemen (geen kopie), de track & trace-code en jouw adres kunnen opgeven.
Een pakket blijft maximaal 5 dagen in de pakketautomaat. Zodra het pakket in een vak geplaatst is, ontvang je hiervan een bericht. Na enkele dagen krijg je een herinnering. Heb je het pakket niet binnen 5 dagen opgehaald dan moeten we het pakket terugsturen naar de verzender.
De aflevering van jouw pakket zal volgens voorkeur van de geadresseerde gaan. Indien er niet is gekozen voor een handtekening voor ontvangst, mag de chauffeur het pakket door de brievenbus leveren. Wanneer het pakket hiervoor te groot is, zal deze bij de buren worden aangeboden.
Als u onze chauffeur hebt gemist, laten ze een kaartje achter met de melding dat ze de volgende werkdag opnieuw proberen te bezorgen . Als er bij de tweede bezorgpoging niemand thuis is, laat de chauffeur een kaartje achter met de melding dat u het pakket kunt ophalen bij een DHL-sorteercentrum.
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
Dit moet je weten over het ophalen
Neem ter controle een geldig legitimatiebewijs mee (geen kopie). Haal je pakket op binnen 1 week. Daarna gaat het terug naar de afzender.
Hoe haal ik m'n pakket op bij een DHL pakketautomaat? Als je pakket bij een van onze automaten is bezorgd, sturen we je een mail, sms of bericht in de Mijn DHL app met een unieke afhaalcode. Vanaf dat moment heb je zeven dagen om het pakket op te halen.
Redenen voor het retour sturen van een pakket naar afzender kunnen zijn: Een transportincident, d.w.z. een beschadigd pakket. Een onvolledig of onjuist afleveradres. Na meerdere pogingen onmogelijk pakket te bezorgen.
Ja. Uw zending kan door iemand anders worden opgehaald bij een ServicePoint, zolang deze vergezeld gaat van een naar behoren ingevulde machtiging en een kopie van het identiteitsbewijs van de persoon die de ophaling van uw zending autoriseert. De geautoriseerde persoon moet zich op zijn beurt identificeren via uw CC
Maximaal 14 dagen. Zodra je pakket in het afhaalpunt is afgeleverd, ontvang je een bericht en na twee dagen sturen we al een eerste herinnering. Wanneer het pakket er na twee weken nog ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Je kunt via de track en trace altijd bekijken hoe lang je pakket al klaarligt. Wanneer je pakket een week bij een DHL punt ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Als het artikel niet binnen 15 dagen wordt opgehaald (5 dagen voor Priority Mail Express), wordt het teruggestuurd naar de afzender .
Je pakje blijft 14 kalenderdagen lang beschikbaar in een Afhaalpunt en 5 kalenderdagen in een Pakjesautomaat. Nadien wordt het teruggezonden naar de afzender.
U heeft 10 dagen vanaf de dag dat het is afgeleverd bij uw gekozen Post Office-filiaal. Als u het item niet binnen die tijd ophaalt, wordt het door Evri teruggestuurd naar de afzender .
PostNL bewaart jouw pakket maximaal 7 dagen. Als je binnen die tijd jouw pakket niet hebt afgehaald, dan wordt jouw pakket teruggestuurd naar ons. De extra kosten die hiervoor worden gemaakt, worden door ons bij jou in rekening gebracht.
Ja, dat kan.Je brengt dan je eigen ID-kaart mee en een schriftelijke toestemming van de persoon waarvoor je het pakket komt ophalen.