Open het bestand en klik op Delen. Klik onder Link ophalen op Link kopiëren. (Optioneel) Om de rechten te wijzigen, klikt u op Wijzigen en kiest u vervolgens Viewer, Commenter of Editor. Kopieer en plak de link in een e-mail of op een andere plek waar u deze wilt delen.
Als je wilt dat meerdere mensen een bestand kunnen openen, publiceer je het bestand en maak je een link om het te delen met de mensen die toegang hebben. Je kunt bewerkingsrechten geven aan de personen die het bestand moeten kunnen bewerken of erop moeten kunnen reageren. Lees hoe je een bestand publiceert.
Google Sheets staat alleen het delen van de hele spreadsheet toe. Als u een enkel werkblad wilt delen, gebruikt u publiceren naar web of importeer bereik als tijdelijke oplossing.
Klik met de rechtermuisknop op het tabblad van het werkblad dat u wilt e-mailen . Als u meer dan één werkblad wilt verzenden, houdt u de Ctrl-toets ingedrukt en klikt u op elk werkblad. Het werkblad/de werkbladen worden nu geopend in een aparte werkmap met een standaardnaam, zoals Book1. Klik in deze werkmap op Bestand, Delen, E-mail en selecteer Verzenden als bijlage.
Het is eenvoudig om een Google Sheet te delen als een sjabloon die anderen kunnen gebruiken en bewerken: Open uw Google Sheet en klik op de groene deelknop in de rechterbovenhoek van het scherm. Klik op 'deelbare link ophalen' en selecteer 'iedereen met link kan bekijken', klik vervolgens op 'link kopiëren'.
Open het bestand en tik op Delen. Tik op Delen als koppeling. Selecteer of u wilt dat uw gebruikers het bestand kunnen bewerken of alleen mogen weergeven. Selecteer uw e-mailservice en voer de e-mailadressen in van de personen met wie u het bestand wilt delen.
Samen bewerken betekent dat meerdere mensen tegelijkertijd aan hetzelfde document kunnen werken, zonder dat ze steeds nieuwe versies naar elkaar hoeven te sturen. Met de instellingen voor delen bepaalt u wie een document kan zien en bewerken, en dankzij de revisiegeschiedenis kunt u altijd eerdere versies terugzetten.
Google Docs zijn standaard ingesteld op Privé . Deze instelling beperkt de toegang tot alleen mensen aan wie u toestemming geeft. Als u werkt in een Google Apps-domein waarvan de documenten niet standaard privé zijn, of als u een document privé wilt maken, gaat u als volgt te werk: Klik op de blauwe knop Delen in de rechterbovenhoek van uw document.
Google Spreadsheets is het spreadsheetprogramma van Google, zeg maar de Excel-variant.
U kunt elk bestaand e-mailadres koppelen aan een Google-account. Bestanden kunnen ook worden gedeeld met niet-Google-accounts met behulp van bezoekersdeling . Leer hoe u documenten deelt met bezoekers.
Je kunt ook de sneltoetsen Ctrl + f (⌘ + f op een Mac) gebruiken om binnen een bestand te zoeken.
Een link naar een bestand in Drive delen
Je kunt kiezen of je bestand beschikbaar moet zijn voor iedereen of alleen voor mensen met toegang. Als je toegang geeft aan iedereen met de link, is er geen toegangsbeperking voor je map. Selecteer het bestand dat je wilt delen. Kies wie toegang heeft tot het bestand.
Deel een map met de persoon die u bestanden wilt laten uploaden. De eerste stap om anderen toe te staan bestanden te uploaden naar uw Google Drive is om een map met hen te delen . Om dit te doen, klikt u met de rechtermuisknop op de map die u wilt delen en selecteert u 'Delen' in het vervolgkeuzemenu.
Met Microsoft 365 en OneDrive of SharePoint kunnen meerdere personen samenwerken aan eenWord document, Excel spreadsheet of PowerPoint presentatie. Wanneer iedereen tegelijk ergens aan werkt, heet dat cocreatie.
Hoe deel ik nu bestanden of mappen via een netwerk? Om een bestand of map te delen in Verkenner, doet u het volgende: Klik met de rechtermuisknop of druk op een bestand, selecteer Toegang geven aan > Specifieke personen . Selecteer een bestand, selecteer het tabblad Delen boven aan Verkenner en selecteer vervolgens in het gedeelte Delen met Specifieke personen.
Met Google Drive kun je online bestanden opslaan, bewerken en delen.In plaats van bestanden opslaan op je eigen computer, worden bestanden opgeslagen in de cloud. Deze manier van opslag maakt het mogelijk om overal en altijd toegang te hebben tot al jouw bestanden. Zelfs als je niet op je eigen computer werkt.
Open een bestand in Google Sheets.Publiceer op internet.Klik in het venster dat verschijnt op Insluiten. Klikop Publiceren .
Of klik op de knop 'Delen' rechtsboven in het Google Sheets-document. Klik op 'Geavanceerd' en 'Wijzigen' bij het item 'Wie heeft toegang'. Stel 'Iedereen met de link' en 'mag BEWERKEN' in en klik vervolgens op de knop Gereed. Vanuit het bestand: Klik op de knop Delen in de rechterbovenhoek (of Bestand > Delen)
Open een spreadsheet in Google Sheets.Klik op een cel die leeg is, of dubbelklik op een cel die niet leeg is.Begin met typen . Optioneel: om een andere regel in een cel toe te voegen, drukt u op ⌘ + Enter op een Mac of Ctrl + Enter op Windows.