Blokkeren of deblokkeren Wil je alvast dat er niet meer afgeschreven wordt? Dan kun je de incasso blokkeren. Dit doe je eenvoudig zelf door in het linkermenu te kiezen voor 'Incasso's. In het incasso-overzicht vind je onderaan de betreffende incassant waar je op klikt en kiest voor 'Blokkeer'.
Als je een bedrijf hebt gemachtigd om automatisch geld van je rekening af te schrijven, dan kun je deze machtiging wijzigen of stopzetten door bij dat bedrijf een schriftelijk verzoek in te dienen. Neem contact op met het bedrijf om af te stemmen hoe je dit het beste kunt regelen. gebruiken.
U kunt contact opnemen met uw bank of bouwvereniging en hen vertellen welke u wilt stopzetten, of u kunt online of via uw bank-app opzeggen . Om het eenvoudig te houden, is het ook de moeite waard om de organisatie waaraan u betaalde te vertellen dat u de automatische incasso hebt stopgezet.
Log in op Mijn ING. Jouw periodieke overschrijving vind je links van de navigatie bij 'Opdrachten', klik dan op 'Betalingen' Onder 'Geplande opdrachten' klik je op de overschrijving voor een gedetailleerde weergave. Vanuit deze weergave kan je de Periodieke Overschrijving wijzigen of intrekken.
Klik rechtsonder op 'Service';Klik op 'Je rekening';Zoek op 'Machtiging instellen';Klik op 'Gemachtigde afmelden'.
Onterechte automatische incasso
U kunt dan binnen 13 maanden uw bank vragen om het bedrag terug te boeken. U kunt het bedrijf ook blokkeren. Het kan dan geen geld meer afschrijven van uw rekening. Vraag dit aan uw bank.
Om een SEPA-incasso te annuleren, neemt u contact op met de verkoper en vraagt u om annulering . U kunt dit het beste minimaal één werkdag vóór de volgende geplande betaling doen.
Afhandelen van verzoeken tot annulering van automatische storting. De begunstigde, ontvanger of vertegenwoordigende begunstigde kan op elk gewenst moment een verzoek tot annulering van een machtiging voor automatische storting indienen, persoonlijk, telefonisch bij de FO of het verwerkingscentrum (PC), of door te bellen naar het nationale 800-nummer.
Download in Nederlands: 'Automatische incasso betalen/wijzigen (formulier)' Wilt u uw automatische incasso stopzetten en dus uw doorlopende machtiging intrekken? Gebruik dan het formulier 'Stopzetten automatische incasso'.
Meld u aan bij onze Bankieren-app. Tik op het tabblad Betalingen in de onderste navigatiebalk. Tik op Betalingen bekijken en annuleren om uw toekomstige betalingen, doorlopende opdrachten en automatische incasso's te bekijken. Tik op de betaling om de betalingsgegevens te bekijken of om de betaling te annuleren.
U kunt er ondertussen voor kiezen om de automatische incasso te blokkeren als u deze niet meer wenst , een terugboeking aan te vragen als de betaling al is geïnd (tot 56 dagen geleden) of een automatische incasso te weigeren als u niet wilt dat wij een geplande betaling uitvoeren.
Je stopt een automatische incasso door contact op te nemen met het bedrijf dat het bedrag van de rekening afschrijft. Automatische incasso's die al hebben plaatsgevonden kun je zelf terugboeken.
Blokkeer je pas zelf, wel zo makkelijk en veilig. Blokkeren via de App of Mijn ING doe je eenvoudig zelf. Ook deblokkeren doe je gemakkelijk zelf.
Neem rechtstreeks contact op met het bedrijf of de serviceprovider die het mandaat heeft geïnitieerd . Meld u aan bij de portal van de serviceprovider of het NACH-platform om toegang te krijgen tot het mandaatgedeelte. Selecteer het mandaat dat u wilt annuleren uit uw lijst met actieve mandaten. Voltooi het identiteitsverificatieproces met behulp van OTP of andere authenticatiemethoden.
Periodieke overboeking stopzetten via Internet Bankieren
Klik op de rekening waarvan de periodieke overboeking wordt afgeschreven. Klik op 'Toekomst'. Nu zie je een overzicht van jouw periodieke overboekingen. Klik op de periodieke overboeking die je wilt stopzetten.
Let er daarnaast op dat we alleen overschrijvingen kunnen annuleren die zich in de fase 'Uw overschrijving verifiëren' bevinden. Als uw overschrijving de status 'Verzenden naar bank van begunstigde' of 'Ontvangen door bank van begunstigde' (geslaagd) heeft, kunnen we de overschrijving niet annuleren.
Wil je alvast dat er niet meer afgeschreven wordt? Dan kun je de incasso blokkeren. Dit doe je eenvoudig zelf door in het linkermenu te kiezen voor 'Incasso's.In het incasso-overzicht vind je onderaan de betreffende incassant waar je op klikt en kiest voor 'Blokkeer'.
Incasso terugboeken (storneren)
Dit wordt ook wel 'storneren' genoemd. Bij de meeste banken kunt u dit via internetbankieren regelen. Heeft u geen internetbankieren neem dan contact op met uw bank. De termijn van terugboeking is acht weken (56 dagen) nadat het bedrag van uw bankrekening is afgeschreven.
Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent. Betaald is betaald. Zelfs een betaling in het kader van een doorlopende opdracht is onomkeerbaar. Enkel wanneer de fout bij de thuisbankmodule en dus buiten jezelf ligt, kan je je bank vragen om het per vergissing overgemaakte geld te recupereren.
U kunt de bank vragen om de onterechte incasso terug te boeken. Dit kan binnen 13 maanden na de afschrijving van het bedrag. U moet dan zeggen waarom u het bedrag terug wilt hebben.
Een SEPA incasso machtiging indienen bij de banken
Dan moet je de machtiging indienen bij de banken. Op deze manier informeer je de bank van je klant en kan jij in de toekomst betalingen incasseren. Je dient de machtiging direct in bij de bank via een XML bestand met de gegevens van de machtiging.
Via DigiD Machtigen (opent nieuw venster) kunt op elk moment een overzicht opvragen van uw aangevraagde en geactiveerde machtigingen. U kunt er zien hoe lang een machtiging nog actief is. Ook leest u wat u kunt doen als een machtiging bijna verlopen is of niet meer werkt. U kunt er ook een machtiging intrekken.