Je kunt je pakket afgeven bij één van onze 4.800 DHL ServicePoints. Vind hier een DHL locatie bij jou in de buurt.
Bij een pakketpunt van PostNL kun je uitsluitend pakketjes halen of brengen. Het pakketje in orde maken en betalen doe je online. DHL heeft alleen pakketpunten namelijk het zogenaamde DHL Servicepoint.Je kunt hier alleen pakketjes halen en brengen.
Het pakket lever je in bij een DHL ServicePoint of een DHL Pakketautomaat. Let er op dat printloos retourneren niet mogelijk is bij een DHL Pakketautomaat. In sommige gevallen komen wij het retourpakket bij je ophalen. Dit doen wij voor bepaalde verzenders die je ook vooraf informeren over deze optie.
De aflevering van jouw pakket zal volgens voorkeur van de geadresseerde gaan. Indien er niet is gekozen voor een handtekening voor ontvangst, mag de chauffeur het pakket door de brievenbus leveren. Wanneer het pakket hiervoor te groot is, zal deze bij de buren worden aangeboden.
DHL Servicepunten bij Primera
Je hoeft dus niet meer te wachten op de pakketbezorger, maar het DHL pakket ophalen of retourneren op een moment dat voor jou het beste uitkomt!
bezorgen bij je thuis
Wij versturen je pakket met DHL. Je ontvangt van HEMA een verzendbevestiging e-mail met een track en trace code van DHL. Via de track en trace link in deze e-mail zie je direct wanneer je je pakketje kunt verwachten.
Geen probleem! Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket te bezorgen bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt je pakket op een PostNL-punt bij je in de buurt afgegeven.
Met DHL Tracking check je direct de status van je pakket, wanneer je maar wilt. Onderweg ontvang je automatisch updates per e-mail of pushnotificaties. Ben je niet thuis, of hebben we elkaar gemist? Geen probleem, dan spreken we gewoon een nieuwe bezorgdatum af.
We bewaren je pakket maximaal 7 dagen bij een DHL ServicePoint. Zodra het pakket voor je klaarligt, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we je een herinnering.
Geef je pakket af bij een PostNL-punt of een pakketautomaat. Met onze handige locatiewijzer vind je er snel een in jouw buurt.
Lever je je retour in bij een DHL Pakketautomaat? Plak dan het retourlabel met barcode op het pakket over het verzendlabel heen. Als het niet lukt je retour in te leveren bij een DHL Pakketautomaat, dan kan je het altijd retourneren bij een DHL ServicePoint.
DHL en PostNL zijn twee verschillende pakketdiensten en hebben dus allebei een ander verzendlabel. Niet alleen verschillen de pakketdiensten in formaat, maar ook het sjabloon van het label wijkt af. De allerbelangrijste informatie is het bezorgadres.
Je kunt je pakket afgeven bij een DHL ServicePoint in je buurt. In België gebruiken we de postkantoren en postpunten van onze partner bpost. Met 2800 punten in Belgë is er altijd wel eentje bij jou in de buurt.
Je klanten geven hun pakketten af
Dat kan eenvoudig bij een PostNL-punt of een pakketautomaat in de buurt. Of ze kunnen het pakket spontaan meegeven met Retour aan de deur wanneer onze pakketbezorger aan de deur komt met een ander pakket.
Als u wilt weten hoe ver uw retourpakket is, hoeft u alleen het pakketnummer in te voeren op de DHL Parcel tracking site. Het pakketnummer vindt u onder de streepjescode op uw retourlabel. U wordt automatisch per e-mail op de hoogte gesteld zodra uw retourzending door de winkel is ontvangen en verwerkt.
Naast onze naam verandert er eigenlijk niets; we blijven doen wat we altijd deden: pakketten en pallets bezorgen en ophalen bij consumenten en zakelijke adressen.
Je maakt je zending eenvoudig zelf aan in My DHL Portal. Vervolgens kun je het verzendlabel downloaden, printen en op het pakket plakken. Je kunt er ook voor kiezen om een brievenbuspakje zonder zelfgeprint label bij ons ServicePoint te versturen. Laat daarvoor de QR-code in je mail of Mijn DHL app zien.
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Als je pakket bij een van onze automaten is bezorgd, sturen we je een mail, sms of bericht in de Mijn DHL app met een unieke afhaalcode.Vanaf dat moment heb je zeven dagen om het pakket op te halen. Heb je een vraag? Neem dan contact op met de DHL klantenservice.
blokker. Laat jouw DHL-pakket bij een Blokker filiaal bezorgen. Je krijgt van DHL bericht wanneer jouw pakket klaarligt. Kom langs met een geldig legitimatiebewijs en je ophaalbericht.
Dat kan via track en trace en in de Mijn DHL app. Je vindt daar alle informatie over je zending. Heb je geen zendingsnummer? Vraag die dan op bij de verzender.